خمینی شیاد و خامنه ای رمال و مریدن و پیروانش
از جمله آخوند گردن کلفت و عربده کش علم
الهدا و شرکای شان بیش از 40 سال است که نه مقابل فقر وفساد وتبعیض وبی عدالتی
سکوت کرده اید که عامل گسترش و مروج توسعه ورایح وفراگیر شدنش بوده اید ولی پیوسته
برای تبرئه کردن خوداز موضع فرافکنی طلبکاری شده است.
مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت:اگر
مردمی شدیم که در برابر فقر، تبعیض، فشار و نابکاری های اقتصادی و فسادهای جانکاه
سکوت کردیم جهنمی هستیم.
آیت الله سید احمد علم الهدی یکشنبه شب
در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: امام حسین(ع) در برابر ارتجاع
انقلاب ارزش ها ایستاد و هدف سیدالشهدا(ع) از قیام، امر به معروف و نهی از
منکر بود و منکری که در برابر آن ایستادگی کرد، ارتجاع انقلاب ارزش ها بود.
وی ادامه داد: ارزش ها در زمان جاهلیت،
پول، ثروت، رفاه، خوشگذرانی، عیاشی، ثروت بادآورده، کاخ نشینی، ظلم بر انسان های
فقیر و تهیدست بود که با آمدن رسول الله(ص) آن ارزشها از بین رفت و بعد از رحلت
او دوباره همان ارزش های جاهلی زنده شد.
امام جمعه مشهد با اشاره به عناصر
انقلاب امام حسین(ع) گفت: این عناصر، تدافعی، تعاونی و تهاجمی بود. عنصر دفاعی
نرفتن زیر بار بیعت با یزید بود. نامه های کوفیان به آن حضرت برای کمک و همکاری به
منظور سرنگونی حکومت یزید، عنصر تعاونی قیام آن حضرت بود و عنصر اصلی قیام،
امر به معروف و نهی از منکر بود که عنصر تهاجمی شمرده می شود.
آیتالله علم الهدی افزود: معاویه به
منظور براندازی اسلام، پیامبر، ارزشهای اسلامی و مبانی دینی، یزید را جانشین خود
قرار داد در حالی که جانشینی یک فرد شهوتران، عیاش، نابکار و می گسار با معیارهای
کفر هم جور در نمیآمد و امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از
منکر، اقامه عدل و انصاف اسلامی و مبارزه با انحراف سیاسی قیام کرد.
وی با اشاره به انواع انقلاب گفت:
انقلاب یا انفجاری و یا ارادی است و انقلاب انفجاری در صورتی است که
جنایت، ظلم و تبعیض آن قدر زیاد شود تا طاقت و صبر مردم تمام شود و انقلاب کنند
که نمونه این مدل، انقلاب های روسیه و فرانسه است اما انقلاب
انبیا(ع) ارادی بود تا ارزش های الهی و انسانی را به جای ارزش های مادی،
شیطانی و جاهلی قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی
گفت: اشتراک انقلاب اسلامی ایران با انقلاب کربلا در ارادی بودن آن بود به
این معنا که امام خمینی (ره) قیام کرد تا ارزش ها و آرمان ها حاکم شود
و با حاکمیت این ارزش ها و پیدایش یک جامعه بافضیلت و عدل پرور، دنیا این
جامعه اسلامی را ببیند و عطش پیدا کند برای حاکمیت چنین جامعه ای تا زمینه ظهور
فراهم شود.
علم الهدی با بیان این که هدف از
مجالس عزاداری فقط بیان تاریخ ائمه و اهل بیت(ع) و جریانات صدر اسلام، ظلم دشمنان
بر اهل بیت و اشک ریختن نیست افزود: عزاداری باید در مقام تبیین سیره اهل بیت(ع)
به خصوص در مسائل اجتماعی باشد تا تکلیف خود را بفهمیم و مسیر حرکتی خود را در
عرصه های اجتماعی و سیاسی درک کنیم.