ظریف وارد مسکو شد


ظریف وارد مسکو شد
تهران - ایرنا - محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان به منظور توسعه مناسبات سیاسی و بررسی آخرین تحولات برجام یکشنبه شب در صدر یک هیات عالی‌رتبه وارد مسکو شد.
قرار است وزیر امورخارجه ایران در مسکو، در مورد توسعه روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات مربوط به اجرای برجام و کاهش تنش‌های منطقه‌ای، با همتای روسی خود «سرگئی لاوروف» گفت‌وگو ‌کند.
پیشتر ظریف بعد از سفر به کشورهای حوزه اسکاندیناوی و حضور در فرانسه و رایزنی‌های فشرده با مقام‌های این کشور برای دیدار و گفت گو با مقام‌های  سه کشور چین، ژاپن و مالزی به این سه کشور سفر کرد.
اواخر هفته گذشته ظریف پس از سفر به چین و گفت و گو با مقامات بلند پایه پکن، به ژاپن سفر کرد و در این کشور با «تارو کونو » وزیر خارجه ژاپن در باره امنیت بازار انرژی و ثبات در خلیج فارس دیدار و گفت و گو کرد.
وزیر خارجه کشورمان در سفر کوتاه خود به مالزی علاوه بر دیدار با مقام های این کشور و حضور و سخنرانی در موسسه مطالعات استرتژیک و بین المللی که با حضور رسانه های ملی و بین المللی در کوالالامپور برگزار شد و  با سه رسانه آسترو آوانی، خبرگزاری برناما و شبکه ۳ تلویزیون مالزی نشست خبری برگزار کرد.
ظریف در این سفر با سیف الدین عبدالله همتای مالزیایی خود دیدار کرد و وزیر خارجه مالزی بعد از دیدار با ویدر کوالالامپور در توییتی نوشت: هر دو کشور متعهد شدند که همچنان به تقویت همکاری در همه زمینه ها برای منافع متقابل بپردازند.