گزیده خبرهای 8 آبان -98 قسمت -2

 گزیده خبرهای 8 آبان -98 قسمت -2
کشف قرص غیرمجاز
بیرجند – خبرگزاری صدا و سیما : مأموران انتظامی شهرستان نهبندان ۳۷هزار قرص غیرمجاز در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس کشف کردند.معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: مأموران ایست و بازرسی «شهيد حسيني» سهل آباد شهرستان نهبندان در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق و کالای ممنوعه به یک اتوبوس مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.سرهنگ حيدری افزود: مأموران در بازرسی از خودرو، 37هزار عدد قرص غيرمجاز كه به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود، كشف كردند.وی گفت: در این رابطه خودرو توقیف و یک متهم دستگير شد.
نزاع دسته جمعي
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامي شهرستان اراك از دستگيري عاملان نزاع دسته جمعي در بخش كرهرود شهرستان اراك خبر داد.سرهنگ «امير مختاري» گفت: با حضور تيم‌هاي گشت انتظامي در محل مشخص شد كه چندين نفر از اراذل و اوباش با یکديگر درگير شدند و يكي از اين افراد با سلاح شكاري، اقدام به تيراندازي كرد.وی بيان داشت:‌ اين افراد كه قبل از حضور تيم‌هاي گشت انتظامي از محل متواري شده بودند، شناسايي و در مرحله نخست اقدامات پليسي يك دستگاه خودرو از آنان توقيف شد.وي اضافه كرد: در ادامه تحقيقات پليسي و در كمتر از يك ساعت فردي كه در اين درگيري اقدام به تيراندازي كرده بود، شناسايي و دستگير شد و در ادامه نيز دو نفر از عاملان اصلي اين درگيري در عملياتي غافلگيرانه دستگير و به يگان انتظامي منتقل شدند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد نام نویسی نامزد‌های انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از دهم آذرماه آغاز خواهد شد.موسوی گفت: ثبت‌نام نامزد‌ها در وزارت کشور یا فرمانداری تفاوتی ندارد و نامزد‌ها باید با اطلاعات و مدارک کامل مراجعه کنند.موسوی افزود: چنانچه مدارک داوطلبان کامل نباشد، نام نویسی هم نهایی نخواهد شد.
زن میانسال در پل رسالت اقدام به خودکشی کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «دوشنبه» ساعت 11 خبری مبنی بر یک فقره خودکشی در پل هوایی عابر پیاده رسالت به کلانتری محل اعلام شد و ماموران پلیس در محل حادثه حاضر شدند.پس از حضور ماموران پلیس و بررسی موضوع، جسد زنی حدودا 60 ساله کشف شد که برگه‌ای در جیب مقتوله وجود داشت و در آن مطلبی با عنوان «به خاطر بیماری سرطان دخترم خودکشی کردم» نوشته شده بود.هویت متوفی تاکنون مشخص نشده و جسد وی تحویل پزشکی قانونی داده شده است.
پسر بچه دو ساله هندی که از چهار روز پیش به چاهی متروکه سقوط کرده بود، برغم تلاش‌های انجام شده، جان باخت و عملیات امدادگران با شکست پایان یافت.به گزارش ایسنا، روز جمعه سوجیت ویلسون، پسر بچه دو ساله هندی به عمق 7 متری چاهی در ایالت تامیل نادو سقوط کرد و در پی این حادثه عملیات گسترده‌ای برای نجات جان او آغاز شد.تلاش امدادگران برای حفر تونلی موازی برای دسترسی به سوجیت منجر به سقوط بیشتر او تا عمق ۳۰ متری چاه شد. طی عملیات نجات، اکسیژن به کمک‌ پمپ به عمق چاه پمپاژ می‌شد. دوربین‌های تصویربرداری حرارتی بعد از ظهر روز شنبه گرما را که نشانه زنده ماندن این پسر بچه بود، تشخیص داده بودند. با این حال روز گذشته، امدادگران بوی ناشی از فاسد شدن جسد سوجیت را تشخیص داده و مرگ او را اعلام کردند.بدین ترتیب پس از چهار روز گرفتار ماندن در چاهی عمیق و چهار روز بدون آب و غذا به سر کردن، سوجیت قادر به تحمل این وضعیت نشده و جان باخت. مدیر بخش حمل‌ونقل و کمیساریای امداد و نجات هند اعلام کرد که عملیات نجات موفقیت‌آمیز نبوده و با اطلاع از مرگ او، دستور توقف روند حفاری صادر شده است. بنا بر گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، زمین صخره‌ای و سخت اطراف چاه، تلاش امدادگران و ماشین‌های حفاری برای نفوذ به عمق زمین و دسترسی به این پسر بچه را دشوار ساخته بود.
مقامات چین اعلام کردند در پی انفجار در میدان نفتی استان شاآنشی دست‌کم پنج نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.به گزارش ایسنا، این حادثه دوشنبه گذشته پس از آزمایش نفوذپذیری دو چاه در میدان نفتی شهرستان یانچانگ واقع در استان شاآنشی رخ داد. به گفته مسئولان شرکت فناوری که آزمایش نفوذپذیری را انجام داده بود، پس از اتمام آزمایشات، هنگامی که کارشناسان در حال بازگشت از میدان نفتی بودند، تجهیزات دستگاه کنترلی به دلایل نامعلومی منفجر شدند.در این حادثه علاوه‌بر 10 زخمی و کشته، سه نفر نیز مفقود شده‌اند و جست‌وجو برای یافتن مفقودان ادامه دارد و از سرنوشت آنها هنوز خبری به دست نیامده است.بنا بر گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، تحقیقات پلیس و سازمان‌های قضایی درباره این حادثه آغاز شده است.