بهبود اعتماد عمومی با اقدامات قضایی تا کلنگی که بر زمین زده نشد


بهبود اعتماد عمومی با اقدامات قضایی تا کلنگی که بر زمین زده نشد
تاکید رئیس قوه قضاییه در مقابله جدی با فساد به عنوان راهبرد نظام، خودداری وزیر راه از افتتاح بی ضابطه ، ‌سفر مقامات لشگری و کشوری به استان ها با پیام روشن تداوم توسعه کشوردرشکستن سد تحریم ها و ‌تکرار امیدواری معاون رئیس جمهوری به رسیدن سهم زنان در مدیریت کشور به رقم ۳۰ درصد از مهمترین اخبار روز پنجشنبه در استان هاست.
سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:
فساد باعث تعطیلی تولید می شود
ریس قوه قضاییه امروز در سفر یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی علاوه بر دیدار با خانواده شهدا، حضور درجمع صنعتگران در بدو ورود از ماشین سازی تبریز بازید کرد و در جمع مدیران این واحد صنعتی گفت که « فساد باعث تعطیلی تولید خواهد شد».
آیت الله سیدابراهیم رییسی که هیاتی از مقامات عالی رتبه قضایی او را در این سفر همراهی می کردند در جمع تولیدکنندگان و صنعتگران آذربایجان شرقی اظهار داشت که بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی به خاطر اقدامات قضایی انجام شده در کشور احیا شده اند.
او گفت که تنها در آذربایجان شرقی اقدامات قضایی مانع تعطیلی ۳۲ واحد تولیدی شده است و تمام کوشش دستگاه قضایی حمایت از تولید و صیانت از رونق تولید و ممانعت از تعطیلی حتی یک واحد یا کارگاه تولیدی در کشور است.
قوه قضاییه درمبارزه با فساد در کنار دولت است
دادستان کل کشور از جمله همراهان رئیس قوه قضاییه در سفر به تبریز بود که در جلسه شورای اداری شهرستان مراغه شرکت کرد و از حضور قوه قضاییه در کنار دولت برای رفع مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد سخن گفت .
حجت الاسلام محمد جعفر منتظری اشاره کرد که قوه قضاییه به رغم آن که مسئولیت و ابزار اجرایی در مسائل اقتصادی کشور تاکید کرد که در زمینه حمایت از کارآفرینی و رفع مشکلات موجود همراه مسئولان اجرایی و متولیان تولید است.
اقدامات قضایی ،‌ سطح امید و اعتماد را در جامعه ارتقا بخشید
در جریان سفر هیات قضایی به استان آذربایجان شرقی افزایش امید مردم به مبارزه با فساد و بهبود سطح اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی مورد تاکید مقامات استان بود .
محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی از جمله مسئولان بود که فعالیت ها و برنامه‌های اخیر قوه قضائیه را باعث زنده شدن امید در جامعه خواند که اعتماد آسیب دیده عمومی را نیز بهبود بخشیده است .
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز هم گفت که اقداماتی انجام شده توسط قوه قضاییه با هدف اعتمادسازی انجام می شود و بسیار تاثیرگذار و برای مردم نیز با ارزش است.
سفرهای استانی مقامات ، جلوه تداوم رونق اقتصادی در سایه تحریم
هر هفته مقامات لشگری و کشوری به استان های مختلف سفر می کنند و بازدیدها و افتتاحیه هایی نیز در حوزه تخصیی هر یک انجام می شود که شاخص مشترک همه این سفرها تجلی توان کشور در حفظ رونق اقتصادی به رغم تشدید تحریم های ظالمانه دشمنان است.
امروز نیز وزیران آموزش و پروش‌،بهداشت در مان و آموزش پزشکی ،‌صنعت معدن و تجارت ، ورزش و جوانان ،‌راه و شهر سازی و ‌جهاد کشاورزی به ترتیب به استان های خراسان رضوی ، گیلان ، ‌زنجان ، کرمانشاه آذربایجان غربی وکهگیلویه و بویر احمد سفر کردند.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری درامور بانوان هم به استان لرستان رفت که با توجه به سمت خود دوباره بر امیدش به ۳۰ درصد شدن سهم بانوان در اشغال پست های مدیریتی کشور سخن گفت.
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه خود از طریق ویدئو کنفرانس همزمان ۱۵۶ پروژه ورزشی مربوط به مدارس را با مجموع ۴۴۸ میلیارد تومان هزینه در سراسر کشور افتتاح کرد.
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، در کرمانشاه چند طرح ورزشی افتاح کردو ترویج ورزش زورخانه ای را در سیار کشورها از اولویت های برنامه کاری وزارتخانه خود برشمرد.
 سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ذخیره کافی دارو و تجهیزات پزشکی در رشت گفت که هیچ نگرانی برای تأمین داروهای اساسی در هر نقطه‌ای از کشور نداریم.
 رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در جمع خبرنگاران زنجانی گفت که واردات کالاهای مصرفی به کشور طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۳۱ درصد کاهش یافت که این رخداد با تمرکز این وزارتخانه بر توان تولید داخلی حاصل شده است .
 محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که امروز خود را به استان کهگیلویه وبویراحمد رسانده بود و قرار است از آن جا به شیراز برود  ضمن اعلام دو برابر شدن سطح زیر کشت گلخانه ای در کشور گفت که در راستای سیاست های اقتصادی مقاومتی بیش از مرز ۲ میلیون و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشور به سیستم آبیاری نوبین مجهز شده اند که از این میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در طول عمر دولت های یازدهم و دوازدهم تجهیز شده اند.
خودداری وزیر راه و شهر سازی از کلنگ زنی بی ضابطه 
در میان داستان امروز سفر وزیران به استان های کشورمان ، خبر وزیر مسکن و شهر سازی حاشیه ای مهمتر از متن داشت.
 «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی که مسافتی ۷۹۰ کیلومتری را برای کلنگ زنی فاز سوم پایانه مرزی رازی به شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی رفته بود،‌ وقتی متوجه شد طبق ضوابط هنوز برای این طرح عمرانی پیمانکار انتخاب نشده است از زدن کلنگ خودداری کرد که امید می رود این حساسیت مدیریتی برای کامل و جامع بودن شرایط شروع عملیات ساخت و افتتاحیه به همه مقاماتی که برای این نوع آیین ها دعوت می شوند،‌سرایت کند.
آمریکا به دنبال سوءاستفاده از مطالبات مردم این کشور است.
سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل هم امروز به قم رفته بود و در جریان این سفر علاوه بر دیدار با شماری از مراجع عظام تقلید با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجوادشهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار کرد و در این دیدار میزبان از ضرورت استفاده از توان نخبگان برای بهبود شرایط کشور سخن گفت و جلالی از سوء استفاده آمریکا از مطالبات مردم عراق برای ایجاد ناامنی در این کشور اشاره کرد.
آلمان سیاست مستقل خود را در قبال برجام نشان دهد
از دیگر رخداد های مهم روز پنجشنبه در استان ها،  سفر سفیر آلمان در تهران به شیراز بود که در جریان این سفر با عنایت الله رحیمی استاندار فارس ملاقات کرد .
استاندار هم به میشاییل کلور برشتولد گفت که  انتظار داریم محدودیت‌های کنونی در فضای پسابرجام کاهش یابد و آلمان در این زمینه مستقل عمل کند و اثرگذاری خود را در سیاست‌های اروپا نشان دهد.
نماد پیشرفت کشور در سایه تحریم ، اجرای طرح های عمرانی است
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی ‌، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله مقامات لشگری بود که امروز به سفر استانی رفت و در جریان سفرش به استان البرز ضمن بازدید از روند پیشرفت طرح های عمرانی در دست اجرا توسط قرارگاه سازندگی تحت ریاستش اجرای این طرح های عمرانی را نماد پیشرفت و توسعه کشور در عصر طلایی تحریم برشمرد.
طرح خط قطار شهری کرج به شهر جدید هشتگرد به طول ۲۶ کیلومتر که ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)‌ اجرا شده است.
رزمایش دو روزه «الی بیت‌المقدس»
روز پنجشنبه با فراخوان ۱۵ هزار بسیجی در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی رزمایش دو روزه الی بیت لالمقدس آغاز شد که به گفته سردار اللهوردی داداش‌زاده جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در این رزمایش ارتقای توانمندی نیروها در سه محور دفاعی، امنیتی و امدادی هدف گذاری شده است.
در روز نخست بسیجیان حاضر در رزمایش با حضور در مساجد، اردوگاه‌ها و نقاط پیش بینی شده در استان در کلاس‌های آموزشی و توجیهی شرکت می کنند و در روز دوم آموزه های ارایه شده در میدان عمل مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.