انتقاد جامعه مدرسین حوزه علمیه از «سوق دادن» زنان به ورزشگاه‌ها

انتقاد جامعه مدرسین حوزه علمیه از «سوق دادن» زنان به ورزشگاه‌ها   9ابان-98
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  آلت دست خامنه ای رمال و پیشبرنده اهداف ارتجاعی و زن ستیزانه وی و پاسداران است . بنابراین چون وحشت ازبازتاب حضورپررنگ زنان لبنانی و عراقی در اعتراضات ضد حکومتی برروی زنان ایرانی وجود دارد .  لذا ین دفتر خامنه ای واطلاعات سپاه پاسداران جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را وادار به انتقاد ازحضور زنان در ورزشگاه ها کرده اند.
از معدود موارد حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها که پس از خودسوزی «دختر آبی» و زیر فشار فدراسیون جهانی فوتبال رخ داد
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه، ۸ آبان، با موضوع عزاداری‌های محرم و صفر منتشر کرد، ضمن انتقاد از حضور زنان در ورزشگاه‌ها، آن را «حاشیه‌سازی برخی مسئولان و تلاش برای دوقطبی کردن فضای کشور» توصیف کرد.
به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه خود با ابراز تأسف از «سوق دادن بانوان به ورزشگاه‌های آقایان» در ماه‌های عزاداری اضافه کرده است که «امروز وظیفه اصلی مسئولان نظام اسلامی حل مشکلات اقتصادی و تأمین عزّت و سربلندی ملت ایران است. مع‌الأسف به‌ نظر می‌رسد برخی مسئولان می‌کوشند به‌ جای حل مشکلات یادشده در هر فرصتی حاشیه‌سازی کرده و فضای کشور را دوقطبی کنند».
این تشکل حوزوی «اهتمام به شرع مقدس و تخطی نکردن از احکام دینی» را «در زمره وظایف ذاتی هر مسئول در نظام جمهوری اسلامی» برشمرده و حل مشکلات کشور را از جمله در گروِ «رعایت موازین اسلامی» اعلام کرده است.
۱۸ مهر ۱۳۹۸ برای نخستین بار از سال ۱۳۶۰ تعدادی از زنان ایران توانستند به‌صورت غیرگزینشی و با خرید بلیت برای تماشای فوتبال وارد ورزشگاه شوند.


رئيس فیفا تعصب، شور و اشتیاق زنان ایرانی برای حضور در ورزشگاه را ستوده است.  



رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) که، به‌خصوص پس از خودسوزی سحر خدایاری، معروف به «دختر آبی»، پیگیر حضور زنان در استادیوم‌های ایران بوده ‌است، اقدام ایران برای حضور زنان در ورزشگاه را گامی در مسیر درست توصیف کرد و گفت در این مسیر «توقف و بازگشتی در کار نخواهد بود».
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان ایران، نیز ۲۲ مهرماه اعلام کرد ۱۰ ورزشگاه در چند شهر، از جمله در اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز و شیراز آماده حضور زنان است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تشکل‌های پرنفوذ نزدیک به حکومت است که ریاست آن در حال حاضر با محمد یزدی است.