قطعنامه رسمیت‌بخشیدن به تحقیقات استیضاح رئيس‌جمهور آمریکا تصویب شد


قطعنامه رسمیت‌بخشیدن به تحقیقات استیضاح رئيس‌جمهور آمریکا تصویب شد   10ابان-98
مجلس نمایندگان آمریکا؛ ۲۳۲ نماینده به قطعنامه استیضاح دونالد ترامپ رای موافق دادند و ۱۹۶ نماینده رای مخالف
مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را تصویب کرده است که بر مبنای آن به روند تحقیقات درباره استیضاح رئيس‌جمهور آمریکا رسمیت داده می‌شود.
در جریان رای‌گیری برای این قطعنامه که توسط نمایندگان دموکرات این مجلس به رای گذاشته شده بود، ۲۳۲ نماینده رای موافق دادند و ۱۹۶ نماینده رای مخالف. هیچ نماینده جمهوری‌خواهی به این قطعنامه رای مثبت نداده است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، و جمهوری‌خواهان متحد او، تحقیقات را غیرقانونی و فاقد مشروعیت و عدالت می‌دانند.
تصویب این قطعنامه می‌تواند با اعمال قوانین و ضوابطی پایه‌گذار فراخوان‌های بیشتر مقام‌ها به کنگره باشد و طرح اتهام‌‌‌های رسمی یا اعمال قوانینی را که بر پایه آن‌ها استیضاح ممکن می‌شود، محتمل سازد.
رئيس‌جمهور آمریکا متهم شده است که مقام‌های دولت اوکراین را تحت فشار قرار داده تا درباره مورد فساد جو بایدن که رقیب ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ است، تحقیق کند.
دونالد ترامپ که بارها چنین ادعایی را رد کرده است، در واکنش به تصویب رسمی شدن فرایند تحقیقات در مجلس نمایندگان، در توییتی این رویداد را «بزرگ‌ترین حقه تاریخ آمریکا» توصیف کرد.
The Greatest Witch Hunt In American History!
دموکرات‌ها می‌گویند می‌خواهند تحقیق کنند که آیا رئیس‌جمهوری آمریکا بر رئیس دولت اوکراین برای انجام تحقیقات در مورد رقیب سیاسی‌اش فشار آورده‌است یا نه. آنها می‌گویند در صورتی که ترامپ برای انجام تحقیقات فشار آورده باشد، از قدرت خود سوءاستفاده کرده است.
در همین حال، تیم موریسون،‌ کارشناس ارشد مسائل روسیه در شورای امنیت ملی هم قرار است به پرسش‌های نمایندگان کنگره درباره این ماجرا پاسخ بگوید. رسانه‌ها گزارش داده‌اند که تیم موریسون از سمت خود در شورای امنیت ملی آمریکا استعفا کرده است.
با استفاده از رویترز، آسوشیتدپرس و گزارش‌های رادیو فردا