القرشی رهبر جدید داعش شد


القرشی رهبر جدید داعش شد   10ابان-98
گروه داعش مرگ رهبر و سخنگوی این گروه را نیز تایید کرده است
گروه حکومت اسلامی موسوم به «داعش»، ابوابراهیم الهاشمی القرشی را به عنوان رهبر جدید خود معرفی کرد.
گروه داعش این خبر را روز پنج‌شنبه ۹ آبان با انتشار یک فایل صوتی اعلام کرده است. این گروه همچنین مرگ ابوبکر البغدادی، رهبر پیشین داعش و ابوالحسن مهاجر، سخنگوی داعش را تایید کرد.
ابوبکر البغدادی به مدت ۵ سال رهبر داعش بود. او که زمانی عضو گروه تروریستی القاعده بود، با جدایی از این گروه، اقدام به تشکیل «حکومت اسلامی در عراق و شامات» کرد.
البغدادی روز شنبه ۴ آبان در جریان عملیات نیروهای ویژه آمریکا در شمال غرب سوریه کشته شد.
دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمریکا همچنین روز سه‌شنبه ۷ آبان خبر داده بود که علاوه بر البغدادی و مهاجر، جانشین البغدادی نیز کشته شده است. او نام جانشین البغدادی را اعلام نکرد ولی گفت او به احتمال قوی به بالاترین جایگاه در گروه داعش دست می‌یافت.
با توجه به موقعیت ابوالحسن مهاجر، سخنگوی پیشین داعش، احتمال دارد منظور آقای ترامپ از جانشین بغدادی ابوالحسن مهاجر بوده است.
خبر کشته‌شدن ابوالحسن مهاجر را روز ۵ آبان، مظلوم عبدی، فرمانده ارشد «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد.
به گفته این فرمانده شبه‌نظامیان کرد، کشته شدن المهاجر در ادامه همکاری اطلاعاتی نیروهای دموکراتیک سوریه با ارتش آمریکا علیه رهبران داعش روی داده است.
او به زمان کشته شدن سخنگوی داعش اشاره‌ای نکرد اما بنابر گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، خودروی حامل او شامگاه شنبه هدف سه موشک ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا قرار گرفته است.
اعلام القرشی به عنوان رهبر داعش در حالی صورت می‌گیرد که در روزهای اخیر نام‌ عبدالله قرداش در رسانه‌ها بیشتر مطرح شده بود.
نشریه آمریکایی «نیوزویک» روز ۹ آبان در گزارشی نوشت که بغدادی از اواسط تابستان امسال عبدالله قرداش را به عنوان «مسئول امور مسلمین» انتخاب کرده بود.