گزیده ها قسمت دوم


گزیده ها قسمت دوم 9 آبان -98
مقام صهیونیست: اسرائیل در حال باخت است آمریکا ما را مقابل ایران تنها گذاشت
یک روزنامه صهیونیستی نوشت: رفتارهای آمریکا در منطقه این احساس را در تل‌آویو ایجاد کرده که کاخ سفید، اسرائیل را در مقابل ایران تنها رها کرده است.
به نوشته بن‌کاسپیت روزنامه‌نگار صهیونیست در تارنمای المانیتور، اعلام ناگهانی ترامپ درباره خروج از سوریه، ضربه‌ای مرگبار بود بر امیدها و انتظارات اسرائیل در جبهه شمالی. یک مقام بلندپایه دفاعی اسرائیل به المانیتور گفت: «ما به طور کامل تنها مانده‌ایم، موازنه راهبردی قدرت، در برابر چشم ما دگرگون می‌شود. دشمنان ما می‌بَرند و دوستان، ما را ترک می‌کنند. اکنون اسرائیل تقریبا باید خودش به تنهایی با محور نیرومند دشمنان برخورد کند
اسرائیل سرانجام از خواب بیدار می‌شود و این یک گذر دردناک است. اما برای ترامپ که زمانی خود را طرفدار دوآتشه صهیونیسم– اگر نگوییم خود مسیح – نشان می‌داد، تنها چند لحظه لازم بود تا راه خودش را از اسرائیل جدا کند.
یک منبع نظامی اسرائیلی به المانیتور گفت: «درست است که این سیاست از زمان باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آغاز شد اما ما امید داشتیم که با آمدن ترامپ همه چیز وارونه شود. این بسیار دلسرد کننده است چرا که آمریکایی‌ها تصمیم گرفته‌اند بیش از این، پلیس جهان نباشند تا خود جهان تصمیم بگیرد که خودش را بدون یک نیروی پلیس اداره کند
اسرائیل که سه سالی بود خود را در سمت پیروز ماجرا می‌دید، اکنون در می‌یابد که دارد می‌بازد یا دست کم رها شده است.
اسرائیل، حفاظت شده‌ترین منطقه در جهان است اما مشکل این است که تا کنون هیچ سامانه‌ای نتوانسته موشک‌های کروز ایران را ردیابی و هدف قرار دهد. اخیرا به صنایع پیشرفته نظامی اسرائیل دستور داده شده تا تلاششان برای یافتن یک راه حل را شدت بخشند اما این به زمان نیاز دارد و پیشنهادهایی مطرح شده که تا حل این مشکل، اسرائیل به ویژه زیرساخت‌های حیاتی و حساسش همچون تاسیسات ذخیره‌سازی آمونیا در دماغه حیفا، ذخایر سوخت و سایت‌های ذخیره دیگر مواد حساس را تعطیل کند.
رئیس پیشین ستاد ارتش اسرائیل، گابی اشکنازی، در مصاحبه با معاریو در آستانه جنگ یوم کیپور گفت: «آریل شارون پیوسته هشدار می‌داد که اسرائیل نباید خودش را در خط مقدم جنگ با ایران قرار دهد. نتانیاهو این قاعده اساسی را شکست و ایران را به عنوان تهدید نهایی اسرائیل به شمار آورد و به یک اهرم انتخاباتی تبدیل کرد. ده سال است که نتانیاهو به قدرت بازگشته و هنوز قرار است جلوی تلاش هسته‌ای ایران گرفته شود حال آن که تهران بیش از هر زمان دیگری بر منطقه مسلط شده و اسرائیل به تنهایی در معرض این تهدید است. نتانیاهو که از سامان دادن به اشتباهات یک دهه گذشته ناتوان مانده، چه بسا به زودی از تصویر خارج شود
کاریزمای «خاتمی» هم جواب نمی‌دهد
مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه شرق گفته است: «ما الآن با تکثرگرایی بسیار زیاد در جریان اصلاح‌طلبان مواجهیم.... تکثر امر دموکراتیکی است اما اگر به انشقاق برسد یا چندصدایی ایجاد کند که باعث گمراه ‌شدن ذهن‌ها شود و به نتیجه واحدی نرسد، نتیجه انتهایی که رأی‌ دادن است هم اتفاق نخواهد افتاد. الآن به صدای واحدی رسیده‌اند، قرار است برسند یا ترجیح می‌دهند هرکدام ساز خودشان را بزنند؟ حتی در مقطعی رهبری اصلاحات را مطرح کردند که واکنش عمومی اصلاً مثبت نبود. درست است که نقش کاریزماتیک آقای خاتمی را همه قبول دارند و داشتن یک مدیر از دل جریان‌ها شاید درست باشد ولی در این مقطع حتی آن‌هم جوابگو نیست و برای افکار عمومی خیلی جالب نبود»
لازم به یادآوری است که چند ماه پیش پس‌ازآنکه محمد خاتمی در جلسه‌ای گفت: ««تکرار می‌کنم» دیگر جوابی نمی‌دهد»، برخی اصلاح‌طلبان نیز در این خصوص لب به اعتراف گشودند. صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با یک پایگاه خبری گفت: «خاتمی ۲۰ مرتبه هم «تکرار» کند، فایده ندارد» یا آنکه مصطفی تاج‌زاده، محکوم فتنه 88 در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت: «این بار با «تَکرار» هم نمی‌شود رأی جمع کرد» همچنین محمد عطریان‌فر، عضو شورای مرکزی کارگزاران نیز در مصاحبه با سایت اصلاح‌طلب با بیان اینکه «خاتمی از حداقل حیات سیاسی فردی محروم است» گفت: «خاتمی ‌اشاره مهمی به این نکته داشتند که دیگر شاید «تکرار» جواب ندهد»
تعدادی از عناصر حرمت‌شکن فرقه بهائیت توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس دستگیر شدند.همزمان با برگزاری مراسم‌های شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) تعدادی از عناصر تشکیلاتی فرقه بهائیت که مبادرت به برگزاری جشن سالگرد یکی از بزرگان این فرقه در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)کردند، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس دستگیر شدند.بهائیان دستگیر شده در این عملیات ضمن حرمت‌شکنی در ایام سوگواری اهل بیت(ع) در حال برگزاری جشن تولد سرکرده فرقه به صورت مخفیانه در سطح شهر شیراز بودند.فرقه  بهائیت و عناصر تشکیلاتی این فرقه طبق فرامین مرکزیت فرقه موسوم به بیت‌العدل با هدف قراردادن اصول مذهب تشیع، همواره سعی داشته است که  مانع از گسترش آموزه‌های اسلام ناب محمدی در سطح جهان شود، تا امکان تکرار جنبش‌های مذهبی در سراسر دنیا از میان برود.در همین راستا عناصر تشکیلاتی فرقه درصدد ضربه زدن به دین مبین اسلام و از بین بردن خصلت‌های ضداستکباری و ظلم‌ ستیز آن در میان عموم جامعه بوده‌اند و هدف طراحان این فتنه، تلاش برای شکستن کیان و اقتدار ملی و مذهبی ایران بوده است.در راستای برخورد با عناصر فرقه بهائیت و ممانعت از تحقق اهداف و تامین منافع شوم بیگانگان در داخل کشور و جلوگیری از بازسازی هرم تشکیلات جاسوسی این فرقه که تحت حمایت رژیم صهیونیستی درصدد نفوذ در میان مسلمانان می‌باشند، نامبردگان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس دستگیر شدند.
کارخانه قند فسا چند ماهی است به بهانه تعمیرات تعطیل شده و اکنون با دستگیری مدیرعامل کارخانه کارگران امید دارند که معوقاتشان پرداخت شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، فعالیت این کارخانه با سابقه 60 ـ 70 سال فعالیت، از سال 92 متوقف شد و 150 کارگر بیکار شدند اما مجدداً در سال 96 به بخش خصوصی واگذار شد و با سرمایه‌گذاری 42 میلیارد تومانی فعالیت خود را از سر گرفت.
چند ماهی پس از واگذاری، مشکلات این کارخانه آغاز شد که از جمله آنها عدم تولید با ظرفیت اسمی کارخانه بود که سبب بیکاری کارگران و نیمه تعطیل شدن کارخانه شده بود. این کارخانه که واگذاری آن نیز با حرف و حدیث‌های زیادی همراه بوده از اسفندماه سال 97 حقوق کارگرانش را پرداخت نکرد که منجر به اعتراضات و تجمعات کارگران در شهرستان فسا شد.
پس از اعتراضات و دادن وعده‌های مختلف حقوق کارگران حقوق اسفند و فروردین کارگران پرداخت شد که به گفته کارگران مساعده‌هایی که این مدت پرداخت شده بود، از حقوق کم شده و آنچه باقی ماند کفاف زندگی یک ماه کارگران را نیز نمی‌داد.
کارگران مدعی هستند که با همان حقوقی که پرداخت شد به زحمت توانستند اجاره خانه و هزینه‌های جاری منزل را تامین کنند علاوه بر این بیمه کارگران نیز به مدت 6 ماه است که از سوی کارفرما پرداخت نشده است و کارگران علاوه بر حقوق معوق در زمینه بیمه نیز با مشکل روبه‌رو هستند.
مشکلات مالی، سختی تامین معیشت روزانه و درگیری‌های خانوادگی ناشی از مشکلات اقتصادی بخشی از گرفتاری‌های این روزهای کارگران کارخانه قند فسا است. این در حالی است که مدیر کارخانه طی نامه‌ای به صنعت و معدن شهرستان فسا اعلام کرده که از 31 تیرماه به علت تعمیرات کارخانه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
پس از آن با اعتراضات مکرر کارگران حقوق اردیبهشت ماه نیز پرداخت شد اما تعطیلی کارخانه و مشکلات بیمه کارگران ادامه داشت تا اینکه در چند روز اخیر فرماندار فسا خبر دستگیری مدیرعامل کارخانه قند این شهر را تایید کرد.
حسین آرگیو علت دستگیری مدیرعامل کارخانه قند فسا را تنها مشکلات کارگران نمی‌داند و اعلام کرد که این فرد بدهکاری‌های دیگری نیز داشته است. این در حالی است که کارگران امید دارند با دستگیری وی بتوانند احقاق حق کنند.
به گفته یکی از کارگران، رئیس‌کارخانه در حال فرار دستگیر شد و علت این امر شکایت چغندرکاران، شکایت کارخانه هفت تپه بوده که 20 هزار تن شکر آورده اما پولی پرداخت نکرده است. به گفته وی کارخانه پلمب شده تا قاضی حکم خود را اعلام کند.
فرماندار شهرستان فسا قول داده ‌است که تا پایان آبان ماه با کارگران تسویه حساب کند.
آرگیو فصلی بودن کارگران را از دلایل بیکاری‌های موقت آنان اعلام کرد.