یک نفر در طغیان رودخانه قلعه‌گنج جان باخت


 یک نفر در طغیان رودخانه قلعه‌گنج جان باخت
جیرفت - ایرنا - بخشدار چاه‌دادخدا قلعه‌گنج از جان باختن یک نفر بر اثر طغیان رودخانه رمشک خبر داد.
مجید احمدی بخشدار چاه‌دادخدا شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عصر امروز به دلیل طغیان رودخانه فصلی شهر رمشک و توجه نکردن به اخطاریه‌های صادره در خصوص احتمال وقوع بارندگی و طغیان رودخانه‌های فصلی، یکی از اهالی رمشک هنگام عبور از رودخانه جان خود را از دست داد.
وی افزود: همچنین یک دستگاه خودروی سواری پژو در مسیر رودخانه گرفتار شد اما بلافاصله سرنشینان این خودرو با کمک و مساعدت مردم و شهرداری رمشک نجات پیدا کردند.
احمدی بیان کرد: با توجه به اینکه سامانه بارشی در استان فعال و طغیان رودخانه‌های فصلی دور انتظار نبود هشدارهای لازم در این خصوص انجام گرفته بود و از اهالی روستاها خواسته بودیم از رفتن به مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها خوداری کنند.
وی تصریح کرد: با وجود صدور هشدارهای اداره هواشناسی، متاسفانه شاهد این هستیم که نکات ایمنی توسط برخی از همشهریان رعایت نمی‌شود.
پردل رئیسی شهردار رمشک نیز اظهار داشت: چمل غریبی فرزند محمد، مردی با حدود چهل سال سن عصر امروز ۲۰۰ متر پایین‌تر از پل رمشک حین عبور از رودخانه جان خود را از دست می‌دهد و جسد وی دو ساعت بعد از حادثه در حوالی روستای گارو پیدا شد.
وی گفت: تجهیزات موتوری و لودر شهرداری رمشک برای کمک به حادثه دیدگانی که در رودخانه گرفتار شده بودند در حال آماده باش بود.
قلعه‌گنج با ۱۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۸۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۴۵۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.