کیهان و خوانندگان


دروع نامه کیهان-98
* مشهد مقدس در عزای امام علی بن موسی‌الرضا(ع) پذیرای بیش از 5 میلیون عاشقانی بود که از سراسر ایران و دیگر کشورها گرد هم آمده بودند، از مردم عزیز مشهد مقدس سپاسگزارم که برای زائرین حضرت سنگ‌تمام گذاشتند و پذیرای این سیل عاشقان بودند.
1863----0915
*
زائرین مشهدالرضا که امسال با پای پیاده عازم مشهد مقدس شده بودند نسبت به سال‌های گذشته چند برابر شده بود اما حضور انبوه جوانان در مسیر راهپیمایی صحنه‌ای بسیار زیبا و بی‌نظیر بود که از نزدیک مشاهده کردم.
6117----0915
*
دشمنان ملت و انقلاب‌مان همراه با غربگرایان داخلی تلاش زیادی کردند که اربعین حسینی را کمرنگ نمایند ولی مصباح هدایت امام حسین(ع) هر روز نورافشان‌تر می‌شود و حتی بسیاری از غیرمسلمانان را به خود جذب می‌کند و چراغ برافروخته حق‌تعالی نه تنها با فوت دهان‌های دشمنان حق خاموش‌شدنی نیست بلکه دودمان دشمنان را خواهد سوزاند.
بهنام محمدی
*
اتفاقاتی که در دی‌ماه 96 در ایران رخ داد ابتدا با خواسته مطالبات معیشتی مردم آغاز شد اما عده‌ای خاص به سمت شعارهایی بردند که در سال 88 هم سر داده شده بود و اسنادی هم نشان از دخالت جبهه استکبار می‌داد ولی در مورد عراق و لبنان هم باید گفت که مردم عزیز این کشورها درگیر توطئه‌های فتنه‌انگیز دشمنان شده‌اند.
9467---0903
*
مردم لبنان هرازگاهی درگیر توطئه‌های رژیم صهیونیستی می‌شوند و با حضور و کمک جبهه مقاومت از آن عبور می‌کنند، آنان سال‌هاست می‌دانند که در همسایگی‌شان یک رژیم جعلی و افراطی زندگی می‌کند که هدفش تصاحب سرزمین مادری‌شان است.
1361----021
*
داعش نتوانست خواسته غربی‌ها و آمریکا را در عراق و سوریه عملیاتی کند و حالا سفارتخانه‌های کشورهای حامی داعش به محلی برای هدایت اغتشاشات در عراق تبدیل شدند و می‌خواهند با اختلاف‌افکنی میان مردم، انتقام‌شان را از مقاومت چندین‌ ساله همین مردم بگیرند.
3767---0919
*
ادعای آمریکا در کشتن ابوبکر بغدادی و انداختن بقایای جسد بغدادی به دریا این ذهنیت را پدید می‌آورد که آمریکایی‌ها برای دروغی که می‌گویند سندی ارائه نمی‌کنند تا مبادا سند حمایت از تروریست‌ها توسط آمریکا افشا شود.
0829----021
*
آقای روحانی، آمریکا نه تنها تروریست اقتصادی است بلکه پدرخوانده تمام شبکه‌های تروریستی در جهان است و راهبرد تروریست‌پرور آمریکا ربطی به ترامپ یا اوباما و... ندارد زیرا سیاست جنگ، تفرقه، تهاجم فرهنگی و ترور اقتصادی بر علیه دیگر کشورها راهبردی است که آمریکا، دهه‌هاست پیش گرفته است.
4727----021
*
اکثر کشورهای منطقه و همسایگانمان روزانه درگیر کشتار بی‌گناهان هستند هدف اصلی همه این ناامنی‌ها نیز تضعیف جمهوری اسلامی است که شیطان بزرگ آن را دنبال می‌کند. ولی به برکت حضرت حجت‌بن‌الحسن(عج) و نایب امام‌ زمان(عج) امام خامنه‌ای، مردم ولایتمدار و رزمندگان غیور ارتشی و سپاهی و بسیجی کشورمان بحمدا... امن‌ترین کشور دنیاست.
7345---0912
*
اولین روز آبان ماه هرسال یادآور عملیات بی‌سابقه استشهادی در مقر تفنگداران آمریکایی و فرانسوی در بیروت لبنان بود که طی آن تعداد زیادی از اشغالگران و متجاوزین به خاک لبنان به هلاکت رسیدند و مقدمه‌ای شد تا جوانان حزب‌ا... لبنان بعدها بتوانند اشغالگران اسرائیلی را به‌طور کامل از کشور خود بیرون کنند.
1936---0913
*
منتقدین برجام هیچ‌گاه مخالف اصل مذاکره و توافق هسته‌ای نبوده‌اند. منتقدین دلسوز برجام با ارائه دلایل علمی و سیاسی روشن تلاش کردند که سر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کلاه نرود ولی متأسفانه مسئولان مذاکره به دلیل لج‌بازی و انتقادناپذیری، کلاه گشادی سرشان رفت و برجام به خسارت محض تبدیل شد.
2977---0933
*
از ملت فهیم و با بصیرت انتظار می‌رود با توجه به عملکرد شورای شهر و مجلس شورای اسلامی با نهایت دقت و آگاهی نسبت به کاندیداها رأی دهند تا دیگر شاهد مشکلات فعلی جامعه نباشیم. اگر مجلس شورای اسلامی کارآمد که در رأس امور است داشته باشیم دولت قادر نخواهد بود که هر طوری رفتار کند و مردم را در منگنه قرار دهد و به جای پرداختن به اصول به حاشیه‌سازی بپردازد. چنین مجلسی اجازه نخواهد داد مدیران متخلف در بدنه دولت این‌قدر رشد کنند.
شکیب
*
کسانی که مدعی‌اند مذاکره را به همه‌پرسی بگذاریم بفرمایند این 6 سال مذاکره با غربی‌ها چه نتیجه‌ای برای کشور داشته است به جز تشدید تحریم‌ها و گربه‌رقصانی‌های نو به نو؟
8902---0914
*
چرا برخی از گذشته پر از باخت خود عبرت نمی‌گیرند؟ به جای کار جهادی و جبران‌بخشی از مافات، دائم به گاردریل و حاشیه می‌زنند! اگر فرانسه پلید و انگلیس خبیث و... توان حل مشکل ما را داشتند حتماً فکری برای بهبود کشور آشفته خود می‌نمودند... نشستن و نگاه به دست دشمن کردن کار ضعفاست نه عقلا.
8886---0930
*
رئیس‌جمهور گفتند که 18 میلیارد دلار با قیمت 4200 به باد نرفته بلکه به مردم رسید! گویا جناب ایشان خبر ندارند که گوشت و مرغ و دیگر مایحتاج مردم به قیمت دلار نیمایی و آزاد به دست مردم رسید نه دلار جهانگیری.
3104---0912
*
مسئولانی که با مردم صادق نیستند و شعور مردم را نادیده می‌گیرند، خواستار تعامل با مردم نیستند. امیدوارم مسئولانی که با مردم صادق هستند جایگزین چنین افرادی شوند.
9866----021
*
اگر واقعاً همه‌پرسی نیاز است چرا در مورد عملکرد دولت همه‌پرسی برگزار نمی‌شود؟ خواسته عموم مردم از جنس مطالباتی است که اصلاً ربطی به خارج از کشور ندارد همانند مبارزه با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه کالا یا مبارزه با فساد و رانت و...
9839---0912
*
بزک‌کنندگان FATF دانسته یا ندانسته با قاعده نفی سبیل قرآن مخالف هستند و به عبارت دیگر استقلال کشور را قبول ندارند.
0291---0918
*
حدود 4 سال است مجلس در اختیار اصلاح‌طلبان بوده است و در طی این چند سال معدود روزی است که بازنشستگان، مالباختگان مؤسسه اعتباری و... جلوی مجلس تجمع نکرده باشند آن وقت چنین نمایندگان مجلس و مدعیان اصلاحات چگونه می‌توانند به لیستی امید داشته باشند که مردم بار دیگر به کاندیداهایی که از عده‌ای مرفه حمایت می‌شوند رأی بدهند.
کوشکستانی
*
زمانی که معامله با دلار برای کشورمان محدود شد، عده‌ای از بانک مرکزی ارزهای دولتی دریافت کردند اما تا به امروز به خزانه برنگرداندند. این اقدام آنان نوعی کمک به تحریم ظالمانه آمریکا بر علیه مردم است و دولت موظف است برای مردم شفافیت به خرج دهد و قوه قضائیه هم از روند پیگیری پرونده این مفسدین به مردم اطلاع‌رسانی کند.
3297---013
*
مطالبات عمومی که مردم دارند از دسته مواردی است که با همت و حمایت مسئولین تحقق خواهد یافت، همانند مسکن، خودرو، محصولات کشاورزی، خدمات پزشکی و درمانی و... و ربط دادن این نوع مطالبات عمومی به مذاکره با بیگانگان فقط نوعی عوام‌فریبی، برای فرار از پاسخگویی است.
سلطان ویس
*
از همان ابتدای امضای برجام، به جای اینکه قیمت ارز روندی کاهشی داشته باشد روندی افزایشی پیدا کرد! و برجام به چله نرسیده بود که آمریکایی‌ها برجام را نقض کردند ولی دولت به تعهدات خسارت‌زا که بر علیه اقتصاد و معیشت مردم بود ادامه داد!
مهدی یار
*
رتبه اول مفسدین اقتصادی به نام کسانی است که نزدیکانشان، خودشان را خادمین مردم معرفی می‌کنند.
0794---093
*
ایران که به تعهدات هسته‌ای خود پایبند بود و این غربی‌ها بودند که در دوران پسابرجام به جای اجرای تعهدات‌شان و رفع تحریم‌های ظالمانه، تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را برعلیه مردم ایران اعمال کردند، آن وقت ماندن در چنین توافق بدی جز تحقیر یک ملت هیچ دستاورد دیگری نخواهد داشت.
شروین جعفری