نگرانی و هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت لبنان

نگرانی و هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت لبنان
تهران- ایرنا- دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه درباره شرایط و آینده لبنان پس از تقدیم استعفای سعد حریری به رئیس‌جمهوری ، ابراز نگرانی کرده و به همه طرف ها در این کشور هشدار داده‌است.
به گزارش خبرگزاری آکی، "فرحان حق" معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل در حال بررسی استعفای نخست وزیر لبنان است،
وی از همه طرف‌ها می خواهد که صلح و جلوگیری از خشونت را حفظ کنند و نیروهای امنیتی در مواجهه با معترضان از جان غیرنظامیان حفاظت کنند.
حق در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما امیدواریم که یک راه حل سیاسی برای حفظ ثبات و صلح در کشور پیدا شود.
پیش از این "جان کوبیس" نماینده ویژه سازمان ملل در لبنان از نیروهای امنیتی این کشور خواست که قانون و نظم را حفظ کنند و از غیرنظامیان و معترضان ، صرف نظر از وابستگی حزبی مراقبت کنند.
کوبیس خطاب به احزاب سیاسی لبنان گفت: شما مسئولیت کامل در قبال رفتار و عمل حامیان خود و کنترل آنها را به عهده دارید، بویژه اگر آنها باعث تحریک اعتراضات مسالمت آمیز و یا نیروهای امنیتی شوند.  
سعد حریری نخست وزیر لبنان روز سه شنبه استعفای خود را بطور کتبی به "میشل عون" رئیس جمهوری این کشور تحویل داد.
استعفای حریری در سیزدهمین روز از تظاهرات اعتراض آمیز مردم روی داده است.
استعفای حریری منوط به موافقت رئیس جمهوری لبنان است.
حریری در حالی استعفای خود را تقدیم میشل عون رئیس جمهوری این کشور می کند که "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان استعفای او و تغییر دولت را موجب سوق یافتن کشور به سمت نامعلوم دانست و تاکید کرده بود درشرایط کنونی باید اصلاحات اقتصادی را هرچه سریع تر به اجرا در آورد تا بتوان اعتماد از دست رفته مردم به دولت را جلب کرد.