نامه‌ها و صدای شما

کاهش آلودگی یا درآمدزایی برای شهرداری؟!با توجه به قانونی که معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در رابطه با طرح آلودگی هوا تصویب کرد که طی آن تردد خودروهای پلاک تهران در این محدوده 20 روز و پلاک شهرستان 15 روز در هر فصل رایگان است، در پایان فصل تابستان برای پرداخت مبلغ جریمه که برایم پیامک شده بود به پیشخوان شهرداری مراجعه و مبلغ را پرداخت و پرینت تردد خودرو را دریافت کردم، تازه متوجه شدم که در فصل تابستان 10 روز تردد داشته‌ام که 5 روز آن رایگان و 5 روز دیگر مبالغ 27600 و 19320 تومان به حسابم منظور شده که البته 3 روز آن جریمه سال 97 است. حال مسئولین شهرداری که با شعار این طرح برای رفاه مردم است، چه جوابی دارند؟ آیا با تصویب این طرح، آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران کاهش پیدا کرده یا فقط برای شهرداری درآمدزایی داشته است؟ در آخر هم مسئولین به مخدوش کردن پلاک توسط مردم گِله دارند.یک شهروند تهرانی
 *محمّدی از ساری: بازنشستگان کشوری با این مستمری‌های ناچیز و داشتن فرزندان تحصیلکرده بیکار و پرداخت اجاره مسکن، چگونه زندگی خود و خانواده‌هایشان را اداره کنند؟ آن هم در شرایطی که نرخ تورم بیش از 30 درصد اعلام شده و افزایش حقوق بازنشستگان از 10 تا 15 درصد فراتر نرفته است.
*
دارنده کارت منزلت بازنشستگان از تهران: با مبلغی که به کارت منزلت برای یکسال شارژ می‌شود، از آنها بیش از 3 ماه نمی‌توان استفاده کرد، زیرا قیمت بلیت‌های مترو و اتوبوس‌های شرکت واحد گران شده و می‌طلبد که مبلغ شارژ کارتها هم حداقل به 2 برابر افزایش یابد.