حداقل شش نیروی ارتش سوریه در درگیری با نظامیان ترکیه کشته شدند


حداقل شش نیروی ارتش سوریه در درگیری با نظامیان ترکیه کشته شدند  8  آبان-98
نمایی از شهر راس‌العین که گزارش شده است سربازان سوری در این منطقه کشته شده‌اند.
گزارش‌ها حاکی است که برای نخستین بار نیروهای ارتش سوریه با نظامیان ترکیه درگیر شدند که در جریان آن، حداقل شش تن از نظامیان سوری کشته شدند.
ارتش ترکیه ۲۰ روز پیش در شمال شرق سوریه که تحت کنترل کردهاست دست به عملیات نظامی زد تا منطقه حائلی به طول ۱۲۰ کیلومتر و عرض ۳۰ کیلومتر در مرزهایش با سوریه ایجاد کند.
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین همتای روس وی هفته پیش در سوچی روسیه توافق کردند که مهلتی ۱۵۰ ساعته به کردها داده شود تا منطقه حائل را تخلیه کنند و در این فاصله نیروهای بشار اسد و روسیه شروع به گشت‌زنی در منطقه کنند.
اکنون دیده‌بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است در منطقه راس‌العین، نزدیک مرز ترکیه، نیروهای بشار اسد با نظامیان ترک درگیر شده و طرفین با ادوات سنگین همدیگر را هدف قرار دادند.
انی گزارش حاکی است که آتشباری سنگین نیروهای ترکیه منجر به کشته شدن پنج نظامی سوری شد و یک تن از نیروهای ارتش این کشور نیز به دست نیروهای سوری مورد حمایت ترکیه «اعدام» شده است.
همزمان وزارت دفاع ترکیه گفته است بعد از مذاکرات سوچی، اولین دور مذاکرات هیات نظامی روسی در آنکارا روز سه‌شنبه برگزار شد.
این گزارش اشاره‌ای به درگیری میان نیروهای بشار اسد و ترکیه نکرده است، اما ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد به رغم توافق سوچی، نیروهای کرد هنوز به طور کامل از منطقه حائل عقب‌نشینی نکرده‌اند.