کلانتری: ۴۱۰ دشت وضعیت بحرانی دارد

 هرچه بقای  ننگین رژیم ویرانگرولایت فقیه ادامه یابد ضریب  شتاب ویرانی کشور افزایش می یابد.
کلانتری: ۴۱۰ دشت وضعیت بحرانی دارد
بجنورد- ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه از ۶۰۸ دشت کشور، ۴۱۰ دشت وضعیت بحرانی دارد، گفت: فشار بر طبیعت روز به روز زیاد می‌شود و ما در حال استفاده از حقوق نسل آینده هستیم.
عیسی کلانتری روز دوشنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی با انتقاد از بالا بودن مصرف انرژی در کشور، محیط زیست را قربانی توسعه خواند و اظهار داشت: مردم ایران پنج برابر مردم ترکیه، انرژی مصرف می کنند.
کلانتری گفت: کره زمین قربانی مصرف بیش از حد انرژی برای رفع نیازهای بشر است و مصرف بیش از حد و اسراف، سبب تخریب می شود.
وی با اشاره به سخنان رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه تغییرات اقلیمی منشاء انسانی ندارد،  و خروج وی از تعهدات بین المللی، اظهار داشت: در دنیا،  غیر از ترامپ همه تغییر اقلیم را قبول دارند و تنها وی است که تغییر اقلیم را نمی پذیرد.  
معاون رییس جمهوری،  فرسایش خاک را از دیگر دغدغه های زیست محیطی عنوان کرد و گفت: خاک کشور، سالانه ۱۶ تن در هکتار فرسایش می یابد، به‌طوری که ۳۰ برابر میزان خاکی که زاییده می‌شود در کشور دچار فرسودگی می شود.
ایجاد شغل برای هر دانش آموخته دانشگاهی، ۱۲۰ هزار دلار سرمایه گذاری نیاز دارد
کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیکاری دانش آموختگان اظهار داشت: ایجاد شغل برای هر دانش آموخته دانشگاهی، ۱۲۰ هزار دلار سرمایه گذاری نیاز دارد و بر این اساس، برای ایجاد اشتغال برای سه میلیون دانش آموخته دانشگاهی، باید ۳۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری شود.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از سرمایه های خارجی در کشور گفت: بیش از ۱۴ هزار میلیارد دلار سرمایه سرگردان در دنیا وجود دارد که به دنبال جا و مکان برای سرمایه گذاری است.  
کلانتری گفت: امروز شرایط سیاسی در کشور مانع از توسعه سرمایه گذاری است و به ناچار باید بهره وری را افزایش دهیم.  
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه اختصاص اعتبار برای محیط زیست، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، درباره مشکل آلودگی هوا گفت: دولت در این شرایط اقتصادی، در سه سال گذشته،  سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال برای مقابله با ریزگردها تخصیص داده است.

نمی‌توان کشور را جزیره‌ای اداره کرد
معاون رییس جمهوری گفت: امروز اقتصاد در دنیا به هم پیوسته است و بسیار سخت است که کشور را به صورت جزیره‌ای اداره کنیم؛ اقتصاد جهان، همچون گذشته نیست، روز به روز به هم پیوسته تر می شود و در این شرایط، اداره جزیره ای و نداشتن ارتباط، امری مشکل است.  
وی با اشاره به آثار تحریم بر اقتصاد کشور افزود: فشارهایی که امروز بر دولت و ملت وارد می شود، قابل قیاس با دوران جنگ نیست و اگر وحدت و انسجام میان دولت و ملت و همچنین درایت رهبری نبود، تحمل این فشارها غیرممکن بود.  
رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: با وجود این مسائل، دولت تلاش دارد تا رفاه، آسایش و آرامش مردم را در حد امکان تامین کند.  
کلانتری امنیت را همانند سلامت، پراهمیت دانست و گفت: انسان، شاید در زمان برقراری صلح و امنیت،  قدر آن را نداند اما همانگونه که انسان پس از بیماری متوجه ارزش سلامت خود می شود، در نبود امنیت نیز به اهمیت آن پی می برد.
وی افزود: اکنون در عصر ارتباطات هستیم که مردم در دورافتاده ترین روستاها نیز از سطح زندگی و رفاه مردم جهان آگاهی دارند و بنابر این انتظار دارند همچون دیگر نقاط جهان،  از رفاه مادی بهره مند باشند که انتظار بحقی است.
وی خاطرنشان کرد: در کشور،  به علت مسائل سیاسی که البته جزو شعارها و آرمان های انقلاب است، از خیلی از امکانات رفاهی کم بهره هستیم و در این شرایط اگر وحدت نبود، نظام با مشکل مواجه می شد.معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای افتتاح طرح های عمرانی به مناسبت دهه فجر، به خراسان شمالی سفر کرده است.استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.