۱۵۰ واحد تولیدی راکد در کرمانشاه وجود دارد

 ۱۵۰ واحد تولیدی راکد در کرمانشاه وجود دارد/ بازگشت ۴۲ واحد خاموش به چرخه تولید  9-دی-99

عامل راکد شدن واحد تولیدی در کرمانشاه تحریم ها و پیام اقتصاد جهادی - مقاومتی - انقلابی  جهش رونق تولید خامنه ای رمال است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، تعداد واحدهای راکد حال حاضر استان را ۱۵۰ واحد اعلام کرد و گفت: امسال توانستیم ۲۶ واحد صنعتی و ۱۶ واحد معدنی را به چرخه تولید بازگردانیم.

۱۵۰ واحد تولیدی راکد در کرمانشاه وجود دارد/ بازگشت ۴۲ واحد خاموش به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، احسان صلاحی امروز در جمع اصحاب رسانه اولویت برنامه‌های امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را احیای واحدهای راکد صنعتی و تولیدی عنوان کرد.

وی به نقش مهم احیای واحدهای راکد در رونق تولید و اشتغال استان اشاره کرد و افزود: هدف‌گذاری سال گذشته برای احیای ۵۰ واحد تعطیل و نیمه‌تعطیل صنعتی و معدنی برای بازگشت به چرخه تولید بود که بازگشت ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه و جذب ۷۵۸ نیروی کار، ثمره احیای این تعداد واحد بوده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: یک واحد صنعتی زمانی که بخواهد فعالیت خود را شروع کند ۲ تا سه سال زمان لازم دارد که به مرحله بهره‌برداری برسد، اما با احیای واحدهای راکد در واقع یک حرکت جهشی انجام می‌شود که در سال جهش تولید اولویت ما هم تحقق این مهم است.

صلاحی ادامه داد: در این راستا واحدهای راکد را شناسایی و مشکلات آن‌ها احصا می‌کنیم و براساس شناختی که به صورت میدانی از واحدها صورت می‌گیرد؛ پیشنهاد فعال‌سازی آن‌ها را ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای احیای واحدهای راکد استان، تصریح کرد: در این جلسات مسائل و مشکلات واحدهای راکد را مطرح می‌کنیم، این واحدها اکثرا به دلیل مدیریتی و مشکلاتی که با دستگاه‌های دولتی به‌ویژه بانک‌ها که در قالب بدهی دارند، تعطیل و راکد مانده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: با پتانسیلی که در کارگروه وجود دارد، مشکلات واحدهای راکد مطرح می‌شود و با تامل خوب این کارگروه با دستگاه‌‌ها در راستای رفع مشکلات، زمینه بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید فراهم می‌شود.

وی گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تسهیلات بانکی هم از محل‌های کمک فنی و اعتباری بند الف تبصره ۱۸ با سود کمتر از سود جاری در اختیار واحدهای راکد که قصد دارند مجددا به چرخه تولید بازگردند، قرار می‌گیرد.

صلاحی با بیان اینکه امسال در تلاش هستیم ۵۵ واحد خاموش استان را احیا کنیم، افزود: تا پایان آذرماه برنامه‌ریزی‌های برای احیای ۵۰ واحد صنعتی و تولیدی صورت گرفته بود که توانستیم ۲۶ واحد صنعتی و ۱۶ واحد معدنی را به چرخه تولید بازگردانیم که در قالب آن‌ها حدود یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری احیا و زمینه اشتغال یک‌هزار نفر هم فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین واحدهای استان که امسال احیا شد، اسید سیتریک بود که با پیگیری‌های صورت گرفته بعد از ۱۰ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت.

صلاحی تعداد واحدهای راکد حال حاضر استان را ۱۵۰ واحد اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه ۸۷۰ واحد صنعتی و تولیدی داریم حدود ۲۰ درصد واحدهای استان راکد است که همچنان بازگشت آن‌ها به چرخه تولید را در برنامه داریم.