وزارت کشور صلاحیت مهدی کروبی برای دبیرکلی حزب اعتماد ملی را رد کرد

 وزارت کشور صلاحیت مهدی کروبی برای دبیرکلی حزب اعتماد ملی را رد کرد  9-دی-99

دستور اصلی از سوی دفترخامنه ای رمال صادر وبه وزارت کشور دولت حسنک روحانی داده شده تا ابلاغ کند چون انتقام نامه سرگشاده انتقادی کروبی به خامنه ای رمال گرفته شده است.

مهدی کروبی، از رهبران اعتراضات سال ۸۸ (سمت چپ) به همراه فرزندش، حسین کروبی

رسانه‌های ایران از رد صلاحیت مهدی کروبی، از رهبران اعتراضات سال ۸۸، برای دبیر کلی حزب اعتماد ملی و عضویت در شورای مرکزی این حزب خبر دادند.

اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی فعلی این حزب، به خبرگزاری فارس گفته است که بنابر تصمیم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور، چهار نفر از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی برای ادامه عضویت در این حزب رد صلاحیت شده‌اند.

علاوه‌بر مهدی کروبی، رحیم ابوالحسنی از اعضای شورای مرکزی، حسین کروبی (فرزند مهدی کروبی) و همچنین خود آقای گرامی مقدم در مقام سخنگوی این حزب، رد صلاحیت شده‌اند.

از سوی دیگر، حسین کروبی در مصاحبه با وب‌سایت انصاف نیوز گفت، کمیسیون ماده ۱۰ یک ماه پیش در نامه‌ای رسمی صلاحیت پدرش را که موسس این حزب بوده برای دبیرکلی حزب رد کرده و این در حالی است که تاکنون، هیچ‌گونه حکم محکومیتی برای او صادر نشده است.

در ابلاغیه کمیسیون ماده ۱۰ همچنین آمده است که طی سه ماه باید دبیرکل جدید انتخاب شود و همچنین اعضای علی‌البدل با اعضای ردصلاحیت شده جایگزین شوند.

مهدی کروبی ۸۲ ساله و از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مناقشه‌انگیز سال ۱۳۸۸ در ایران از زمستان ۱۳۸۹ به دستور رهبر جمهوری اسلامی در خانه محصور شده است.

خانواده آقای کروبی چند ماه پیش اعلام کردند که گشایش‌هایی در این زمینه برای او به وجود آمده و ملاقات‌هایی با برخی فعالان سیاسی نزدیک به خود نیز داشته است.

حسین کروبی با بیان این‌که این رد صلاحیت‌ها به بهانه «محکومیت امنیتی» انجام گرفته است افزود که آقای کروبی و او قصد ندارند در این‌باره به دیوان عدالت اداری اعتراض کنند.

او اما در مورد تصمیم دو عضو دیگر شورای مرکزی که رد صلاحیت شده‌اند، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فارس و انصاف نیوز/ آ.ت/ پ.پ