نماینده اصولگرای مجلس: افکار عمومی می‌گوید اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری برای یک یا دو نفر است

 نماینده اصولگرای مجلس: افکار عمومی می‌گوید اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری برای یک یا دو نفر است  9-دی-99

طرح مهندسی 1400 ریاست جمهوری آنقدر گلاب زده است که صدای اعتراضی یک خودی تندرو ردرآورده است.

محمود احمدی بیغش، نماینده مجلس یازدهم

یک نماینده اصولگرای مجلس ایران گفته است این برداشت در افکار عمومی وجود دارد که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری «فقط برای یک یا دو نفر نوشته شده است».

محمود احمدی بیغش در گفت‌وگویی که روز دوشنبه هشتم دی‌ماه در سایت عصر ایران منتشر شد، این طرح را «بیهوده» دانسته و گفته است اصلاحات انجام شده، «وزن ریاست‌جمهوری در ایران را بسیار کاهش داده است».

آقای احمدی‌ بیغش با انتقاد از محدود‌کردن «حلقه‌ کاندیداها»، گفته است برخی «عجله می‌کنند» که طرح را به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ برسانند و «این عجله باعث می‌شود که قانونی غیر دقیق مصوب شود».

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر با تعیین شرایط عمومی و اختصاصی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در صدد محدود کردن شرایط نامزدها به نهادها و گروه‌های خاصی هستند.

مجلس یازدهم در همین راستا ضمن مخالفت با منع نامزدی فرماندهان عالی نظامی، مصوب کرده که کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری باید حداقل ۴۰ سال و حداکثر ۷۰ سال داشته باشند و «گرین کارت، تابعیت یا اقامت کشورهای دیگر در گذشته یا حال» را نداشته باشند.

با وجود تلاش این مجلس برای اعمال محدودیت‌ کاندیداتوری برای گروه‌های مختلف، با تصویب نمایندگان آن، منصوبان رهبر جمهوری اسلامی که با «حکم مستقیم» او مسئولیت گرفته‌اند، می‌توانند به عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنند.

منبع: عصر ایران، ایسنا؛ ر.ح /ک.ر