مرگبارترین ماه تاخت و تاز کرونا در آمریکا

 مرگبارترین ماه تاخت و تاز کرونا در آمریکا  8-دی-99

مرگبارترین ماه تاخت و تاز کرونا در آمریکا

تهران-ایرنا- داده های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد ماه دسامبر (آذر-دی) بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا از زمان آغاز همه گیری در آمریکا بوده است.

به گزارش دوشنبه ایرنا، تارنمای هیل گزارش داد: آمریکا تاکنون در این ماه بیش از ۶۳ هزار مرگ ناشی از کرونا داشته است.

تا پیش از این ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) با بیش از ۵۵ هزار جان باخته، مرگبارترین ماه سال به ثبت رسیده بود. براساس آمار پروژه رهگیری کووید-۱۹ با کاهش دما، گردهمایی مردم در ایام تعطیلات و افزایش مبتلایان، تنها با گذشت سه هفته از ماه آوریل آمار مرگ در این کشور از ماه آوریل پیشی گرفت.

براساس تازه ترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از ۱۹ میلیون نفر رسیده و بیش از ۳۳۰ هزار نفر در این کشور جان باخته اند.

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا هفته گذشته هشدار داد همه گیری قبل از این وضعیت بهتری پیدا کند و حتی با وجود آغاز واکسیناسیون بدتر خواهد شد و از مردم آمریکا خواست هوشیار باشند.

آنتونی فائوچی نیز روز یکشنبه این اظهارات بایدن را تایید و هشدار داد که آمریکا ممکن است با وخیم ترین وضعیت همه گیری در هفته های آتی مواجه شود.

وی افزود: با بستری شدن بیش از ۱۲۰ هزار نفر ما واقعا در مرحله بحرانی قرار داریم.  

تاکنون دو واکسن ساخت شرکت های فایزر و مدرنا مجوز استفاده اضطراری را از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافت کرده اند و کمی بیش از یک میلیون نفردر آمریکا واکسن زدهاند و گفته می شود بیش از ۹ میلیون دوز واکسن فروخته شده است.

طبق برنامه دولت فدرال قرار بوده تا پایان امسال حدود ۲۰ میلیون نفر واکسینه شوند که به نظر می رسد این هدف تحقق یافتنی نیست.

با وجود وعده های داده شده از جمله در زمینه توزیع واکسن، چالش های جدیدی در حال افزایش است. با شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در بریتانیا و آفریقای جنوبی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا به تازگی خواستار تست کرونا از مسافرانی شده که قرار است وارد آمریکا شوند.

براساس آخرین آمار، تاکنون ۱۹ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۸۴۷ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند و ۳۳۹ هزار و ۹۲۱ نفر جان باخته اند.