ابتلای ۵۱۲ هزار نفر در فارس به کرونا

 ابتلای ۵۱۲ هزار نفر در فارس به کرونا۱۲-دی-۱۴۰۰

ابتلای ۵۱۲ هزار نفر در فارس به کرونا

براساس آخرین آمارها، از ابتدای شیوع همه گیری کروناویروس در کشور تاکنون بیش از ۵۱۲ هزار مورد ابتلا به بیماری کرونا در استان فارس شناسایی شده است.

آخرین آمارها از وضعیت شیوع همه گیری کووید-۱۹ در فارس حاکیست که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، با انجام یک میلیون و ۸۴۲ هزار و ۷۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه ها ۵۱۲ هزار و ۲۲۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

برپایه این آمارها، از کل بیماران مثبت شناسایی شده مبتلا به کرونا، تاکنون ۵۰۲ هزار و ۹۷۹ نفر بهبود یافته‌اند.

آمارها حاکی از پذیرش ۹۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های فارس و رسیدن تعداد بیماران بستری به عدد ۵۰۸ نفر است که از این میان ۷۸ نفر به دلیل وخامت شرایط جسمی، تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارند.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته با فوت ۴ بیمار مبتلا به کرونا در فارس، مجموع قربانیان این بیماری از ابتدا تاکنون در استان به عدد ۷۴۱۲ نفر رسیده است.

برابر این آمار، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۷۹۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۱۴ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۲۴ هزار و ۸۰۱ دُز نوبت دوم و ۴۱۹ هزار و ۱۷۸ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.