روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 14 اسفندماه 1390
نقد وبررسی :  سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی  جمهوری " حمايت نامقدس "
"وقتی با اعداد وارقام وآمار که با ریاضیات سر وکار دارد و امکان سفسطه گری همچون بحث های به حساب فلسفوی حوزوی  وجود ندارد. اینگونه  نمایش دروغ آشکار داده و بازی می شود .چگونه می توان به اینگونه تحلیل وتفسیر های یک جانبه ی خراطی شده باور داشت .درصورتیکه بطور مستمر  با سانسور کردن  کامل علت ها، مانور  تبلیغاتی با معلول داده می شود .تا بهانه ای برای پوشش فرار از پیگیری وبررسی مسایل مهم کشور ومطالبات مردم وجود داشته باشد که هرروز می گذرد .هم اوضاع اقتصادی کشور بدتر می شود . هم اینکه وضعیت طاقت فرسای مردم محروم که جمعیت 80% را تشکیل می دهند و در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند نه چشم انداز بهبود برای شان وجود ندارد ، بلکه  بدلیل افزایش تحریم های ناشی از اصرار پیگیری اهداف نظامی هسته ای اوضاع  بس تیره  وسیاه   با احتمال جنگ مخرب وویرانگر تر از جنگ خانمان بر انداانه ی قبلی  در راه است "
بدون اشاره به نقش تبلیغاتی تاکتیکی 33 ساله ی نابودی اسراییلی و  همراه با مرگ بر آمریکا  سر دادن که نقل زبان هر مقام مسئول  در هر تریبون ومنبر وبلندگویی بوده است . مشخص است که اسراییل هم از موضع تهدید ومظلوم نمایی فشار بر هم پیمانش آمریکا می آورد تا که موضع گیری  متقابل کند.  به خصوص اینکه هم منطقه ی خاورمیانه بحرانی  شده است . هم  اینکه  تلاش رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف برای دست یابی به سلاح هسته ای شتاب گرفته است که موجب فزونی فعالیت تبلیغاتی اسراییل همراه با تهدید تهاجم نظامی شده است .مهمتر اینکه فضای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رو به داغ شدن می رود . بنابراین مشخص است که اوباما با ید بگونه ای موضع گیری وحرکت نماید که تبلیغات مثبت ونه منفی انتخاباتی برایش در بر داشته باشد . از سوی دیگر نخست وزیر اسراییل ولابی های پرقدرتش در آمریکا اینان هم تلاش می کنند تا درر استای اهداف مشترک شان یعنی فشار برروی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف بهره برداری کنند . ولی سرمقاله نویس با پاک کردن صورت مسأله  از موضع ضد آمریکایی  و اسراییلی آنگونه که خود خواسته علیه ی آمریکا و اسراییل این چنین تحلیل داده است:
"انتخابات آمريكا قرار است آبان ماه سال آينده برگزار شود. هرچند كرنش در برابر صهيونيسم و ابراز سرسپردگي به صهيونيست‌ها شيوه رايجي است كه سياستمداران آمريكايي براي كسب پست و منصب حكومتي به آن متوسل مي‌شوند، ولي اطلاق صفت "مقدس" به حمايت‌هاي دولت آمريكا از رژيم صهيونيستي، در نوع خود جديد است كه توسط باراك اوباما به كار گرفته مي‌شوداين اظهارات چاپلوسانه اوباما، رئيس رژيم صهيونيستي را بر آن داشت تا از اوباما به عنوان "رئيس جمهور بزرگ آمريكا" و متحد و دوست اسرائيل نام ببرد. شيمون پرز در گفتگو با يك روزنامه صهيونيستي، تاكيد كرد كه مناسبات واشنگتن - تل‌آويو درحال حاضر در بهترين شرايط قرار داردواقعيت اين است كه اين نوع نگاه و ديدگاه كه در نظام حكومتي آمريكا وجود دارد بطوري كه سياستمداران و سردمداران آن كشور خود را وامدار صهيونيست‌ها مي‌دانند و بر همين اساس، حمايت همه جانبه از رژيم صهيونيستي را بدون توجه به جنايت‌ها و تجاوزگري آن رژيم، وظيفه و رسالت خود مي‌دانند و حتي به آن حالت قدسي مي‌دهند، ريشه اصلي بحران در منطقه خاورميانه است و تا زماني كه اين نوع نگرش تغيير نيابد اميدي به حل بحران در اين منطقه وجود نداردبه خصوص در محافل مالي و موسسات اقتصادي آمريكا ريشه دوانيده‌اند. اين شبكه‌ها آنچنان قدرت دارند كه به راحتي مي‌توانند مانع از رسيدن هر سياستمداري به قدرت شوند و يا حتي قدرتمندترين فرد را از مسند قدرت به زير بكشند. از سوي ديگر، وجود اين نوع رابطه و مناسبات ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي، مردم آمريكا را به گروگان‌هائي براي صهيونيست‌ها تبديل كرده و موجب شده است آنها هرگز نتوانند به صورت حقيقي بر سرنوشت خود مسلط باشند و رهبران واقعي خود را برگزينندآمريكايي‌ها دهها قطعنامه سازمان ملل و شوراي امنيت اين سازمان را در محكوميت سياست‌هاي رژيم صهيونيستي، وتو كرده‌اند و ننگ و رسوايي و بي‌اعتباري ناشي از اين عملكرد خود را به جان خريده‌اند. مردم دنيا، حتي ملت‌هاي اروپايي، عملكرد آمريكا را حمايت از جنايت و تجاوزگري مي‌دانند و آمريكا را شريك جرم سران رژيم صهيونيستي محسوب مي‌كنند"
 چرا فراموش شده است که در جنگ 33 روزه سپاه قدس و حزب الله لبنان با اسراییل  که هر روز گزارش خبر ی از به زودی اسراییل سقوط می شد وگزازش های خبر ی اش هم از طریق  رسانه ملی یا سازمان پشم شیشه  ومطبوعات وابسته با تاب و آب تبلیغ و بازتاب داده می شد و  در دفاع کردن از حزب الله و رهبرش شیخ حسن نصرالله  وبا تحقیر کردن رهبران کشور های عربی  که بی عرضه بودند و جرأت مبارزه با اسراییل را نداشتند . تأکید می شد که باید همگی ارتش کلاسیک شان را منحل کنند و زیر پرچم   شیخ حسن نصرالله وحزب الله ارتش مدل حزب الله لبنان را جایگزین ارتش خودشان کنند .ولی اکنون سرمقاله نویس که خودش جزو همینگونه قلم زنان بود در مورد عدم بی ثباتی اسراییل اینگونه نظر وتحلیل داده است:
"نكته قابل تأمل اين است كه حمايت‌هاي بي‌چون و چرا و گسترده آمريكا قادر نبود موجوديت و ثبات رژيم صهيونيستي را تضمين كند و با وجود 60 سال حمايت همه جانبه، رژيم صهيونيستي اكنون در بدترين و آسيب پذيرترين شرايط قرار دارد. علت اين است كه اساس و موجوديت اين رژيم برپايه غيرقانوني، جعل و زور استوار شده و هيچ ابزاري قادر نيست از فروپاشي و سقوط آن جلوگيري نمايد"
در خاتمه اینکه قلم زنی وتحلیل وتفسیر دادن در رژیم  ضد بشری قرون وسطایی همچون ادعاهای عجیب وغریب حضور پر شور بیش از 65% واجدین شرایط در نمایش خیمه شب بازی فرمایشی 12 اسفند است که خبر گزاری امنیتی اطلاعاتی  مهر که گزارش خبری از  رأی دهندگان استان ایلام داده که ابتدا اعلام کرده واجدین شرایط استان ایلام 373 هزار است. ولی آرأی به صندوق ریخته شده  380 هزار نفر می باشد .یعنی بیش از 100% مردم  استان با قرض گرفتن از آن طرف مرز عراق بوده است. خوب وقتی با اعداد وارقام وآمار که با ریاضیات سر وکار دارد و امکان سفسطه گری همچون بحث های به حساب فلسفوی حوزوی  وجود ندارد. اینگونه  نمایش دروغ آشکار داده و بازی می شود .چگونه می توان به اینگونه تحلیل وتفسیر های یک جانبه ی خراطی شده باور داشت .درصورتیکه بطور مستمر  با سانسور کردن  کامل علت ها، مانور  تبلیغاتی با معلول داده می شود .تا بهانه ای برای پوشش فرار از پیگیری وبررسی مسایل مهم کشور ومطالبات مردم وجود داشته باشد که هرروز می گذرد .هم اوضاع اقتصادی کشور بدتر می شود . هم اینکه وضعیت طاقت فرسای مردم محروم که جمعیت 80% را تشکیل می دهند و در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند نه چشم انداز بهبود برای شان وجود ندارد ، بلکه  بدلیل افزایش تحریم های ناشی از اصرار پیگیری اهداف نظامی هسته ای اوضاع  بس تیره  وسیاه   با احتمال جنگ مخرب وویرانگر تر از جنگ خانمان بر انداانه ی قبلی  در راه است .
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 14 اسفندماه 1390
حمايت نامقدس