گزیده خبرهای 14 اسفند 90
پایان ماراتنی نفس‌گیر در هلال طلایی ایران.جوان‌ترین عضو جدید بهارستان کیست؟
به نظر می رسد که در استان بندر عباس مهره های پیر وزوار در رفتگان سابق به درد اهداف طراحی شده ولی وقیح علی خائنه ای نمی خورد که می بایست از صحنه حذف ونیروهای جوان تر جای شان را بگیرند تا معمار با پختن این خشت های خام آجر ساختمانی  مورد نظر بیت رهبری وپاسداران کودتاگر تأمین کند.
ابوالقاسم جراره به‌عنوان جوان‌ترین نماینده راه یافته به مجلس ، همراه با محمد آشوری و منصور آرامی به ترتیب موفق به کسب بیشترین آرا در حوزه انتخابیه بندرعباس شدندفارس: ابوالقاسم جراره به‌عنوان جوان‌ترین نماینده راه یافته به مجلس ، همراه با محمد آشوری و منصور آرامی به ترتیب موفق به کسب بیشترین آرا در حوزه انتخابیه بندرعباس شدند.به گزارش خبرنگار فارس در ستاد مرکزی حوزه انتخابیه بندرعباس، در حالی انتخابات در این حوزه که شهرستا‌ن‌های قشم، ابوموسی، بندرخمیر، حاجی‌آباد و بندرعباس را زیر پوشش دارد به پایان رسید که جراره جوان متولد شهریور 1360 شگفتی‌ساز و رکورد شکن شد.ابوالقاسم جراره کاندیدای جبهه پایداری با کسب 127 هزار و 172 رای توانست به‌عنوان جوان‌ترین نماینده حوزه یاد شده علاوه بر مطرح کردن خود به‌عنوان جوان‌ترین نماینده مجلس نهم موفق شد نمایندگی مردم حوزه بندرعباس را نیز به دست آورد.محمد آشوری عضو هیئت رییسه مجلس و چهره خوشنام هرمزگانی‌ نیز که در این دور در لیست جبهه متحد قرار گرفته بود نیز با کسب 113و 376 رای موفق به کسب رتبه دوم شد.منصور آرامی دیگر فرد قرار گرفته در لیست جبهه متحد و شهردار سابق بندرعباس که در تبلیغات انتخاباتی خود، به‌عنوان متحد محمد آشوری در بین طرفدارانش شناخته شد نیز با کسب 102 هزار و 371 رای به‌عنوان سومین بهارستان نشین از حوزه انتخابیه بندرعباس معرفی شد.مهران شاهی دیگر کاندیدای جبهه متحد، سید مصطفی ذوالقدر و موسی مولاپرست نیز هر کدام به ترتیب با بیش از 91، 73 و 68 هزار رای در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
درقم بدلیل اختلافات ورقابت و تضادهای گسترده امکان رأی سازی تقلباتی همچون حوزه های رأی گیری شهرهای دیگر  وجود ندارد. بنابراین با شکست طلبه ذوالنور یکی از  فرمانده های پاسدار ویار آقز داده مجتبی و سینه چاک علی خائنه ای ومخالف رئیس جمهور وجریان انحرافی درون دولت شکست خورده است نشان از تنفر به پاسداران وآخوندهای حامی علی خائنه ای در این شهر مذهبی می باشد .
علی لاریجانی که در دوره گذشته انتخابات مجلس حداکثر آرا مردم قم را به خود اختصاص داده بود، این بار نیز توانست با توجه به پیگیری‌هایی که در امور کلان برای حل مسائل و مشکلات قم داشت بار دیگر با کسب بیشترین رای به عنوان نماینده مردم قم در انتخابات مجلس نهم برگزیده شود.فارس: با پایان یافتن شمارش آرا حوزه انتخابیه قم سه نماینده این شهر برای تکیه زدن به کرسی نمایندگی مجلس با رای مردم انتخاب شدند.به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی که در دوره گذشته انتخابات مجلس حداکثر آرا مردم قم را به خود اختصاص داده بود، این بار نیز توانست با توجه به پیگیری‌هایی که در امور کلان برای حل مسائل و مشکلات قم داشت بار دیگر با کسب بیشترین رای به عنوان نماینده مردم قم در انتخابات مجلس نهم برگزیده شود.پس از لاریجانی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین و نماینده فعلی مردم قم بار دیگر با رای مردم راهی بهارستان شد.اما احمد امیرآبادی عضو سابق شورای اسلامی شهر به نوعی پیش بینی‌ها را بر هم زد و با اختصاص بیشترین آرا بعد از لاریجانی و آشتیانی و بالاتر از حجج اسلام ذوالنور و بنایی به خود، راهی بهارستان شد.میزان دقیق آرا و مشارکت مردم پس از تایید هیئت نظارت بر انتخابات منتشر می‌شود.
خروج نقره از کشور محدود شد.
لابدد لیل وتوجیه این اقدام این  است که تحریم ها بی اثر است وموجب خود کفایی و ابتکار وابدعات وخودکفایی در همه زمینه ها شده است .مهمتر اینکه  آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
روزنامه خراسان : پس از مصوباتي که دولت درباره تعيين سقف خروج طلا از کشور توسط مسافران تعيين کرده، اخيرا بخشنامه اي به مبادي خروج مسافر از کشور ابلاغ شده که بر اساس آن، خروج مصنوعات و ظروف نقره به عنوان هديه و سوغات از ايران، توسط هر مسافر حداکثر به ميزان 3 کيلوگرم مجاز خواهد بود.
در کدام شهر مشارکت 100 در 100 بود؟
این ادعا هم باید به همان منبع خبر گزاری استان ایلام وصل باشد که آمار رأی دهندگان نمایش خیمه شب بازی کنونی  در 12 اسفند را بیش از آمار واجدین الشایط شریط استان اعلام کرده است
.رئیس شورای اسلامی شهر آسارا خبر داده است که  ۱۰۰ درصد واجدان شرایط در آسارا در انتخابات شرکت کردند.به گزارش بازتاب، وی همچنین دراظهارات متناقض دیگری گفته است که به دلیل شرایط نامناسب جوی برخی از شهروندان آسارا که به دلایل مختلف در کرج بودند در همین شهر آراء خود را در صندوق ها انداختند.سخنان این مقام مسئول درحالی است که تعداد واجدان شرایط پیش از انتخابات و براساس آمار سجلی افراد مشخص می شود و با احتساب این افرادی که این مقام مسئول اعلام کرده در کرج بوده اند مشارکت بالای ۱۰۰ درصد خواهد شد.اعلام مشارکت ۱۰۰ درصدی دراین شهر درحالی است که به صورت عادی عده ای از افراد بیمار نمی توانند درانتخابات شرکت کنند اما این فرد گفته است که حتی افراد ناتوان و سالخورده ای که توانایی حرکت نداشتند نیز با کمک نزدیکانشان خود را به حوزه های اخذ رای رساندند و در انتخابات مجلس شرکت کردند.
توجیهات عجیب خاتمی به روایت یک روزنامه نگار: در برگه رای نوشتم: «جمهوری اسلامی.
»!گفته می شود از کوزه همان برون تراود که در اوست . مگر قرار است کسی که سابقه ی وزارت فرهنگ سانسور وتفتتیش عقاید دارد که بقول منوچهر وثوق هنرپیشه ی سابق سینما که خاتمی در زمان وزیر ارشاد بودنش گفته است اگر چه هنرمندان سابق نماز هم بخوانند پذیرفته نمی شوند ودو دوره هم ریاست جمهوری یا بقول خودش تدارکاتچی  بودن را بر عهده داشته است وآلترنیو وی منتهی به شرایط کنونی شده است توقع تحریم ورأی ندادن وجود داشته است .چون حفظ جانش وبه سرنوشت کروبی و موسوی برایش مهمتر از رأی ندادن می باشد .
 جرس: به نوشته حسین نورانی نژاد، روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب،  "آقای خاتمی هرگونه فشار پیدا و پنهان، معامله و پیغامی را تکذیب کرد و در مقابل این پرسش که دیروز بر روی برگه رایش چه نوشته است، گفت: «جمهوری اسلامی». "حسین نورانی  نژاد درباره اقدام خاتمی در روز 12 اسفند و رای دادن او در دماوند در فیسبوکش نوشته استامروز ساعاتی خدمت آقای خاتمی بودم. کاملا در جریان سنگینی فضای بوجود آمده در پی رای دادنشان بود و این فضای سنگین تا نزدیک ترین افراد و بستگان آقای خاتمی امتداد داشت. آقای خاتمی اولین چیزی که گفت «بسیار سخت بودن» تصمیمی بود که دیروز اجرا کرد. گفت که نسبت به تبعات عاطفی رایش در بین همه دوستان و جوانان آگاهی داشته و نسبت به آن احساس مسئولیت سنگین و دلنگرانی می کرده. اما «اخبار نگران کننده ای طی دو روز منتهی به انتخابات، درباره برنامه و نقشه های تندروهای جریان حاکم در زمان پس از انتخابات دریافت کرده بود که حرکتی غافلگیرکننده را برای بر هم زدن آن ایجاب می کردآقای خاتمی با اشاره به انسجام فوق العاده ای که در بین نیروهای اصلاح طلب و سبز پیش از انتخابات بوجود آمده بود، ابراز امیدواری کرد که رای دادن ایشان به جای بر هم زدن نقشه های شوم تندروهای جریان حاکم، مخل انسجام اصلاح طلبان نشود. او تاکید بر پیچیده بودن شرایط سیاسی داخلی و بین المللی کرد و ابعاد متعددی از موضوعات مختلف که هر لحظه بر تصمیمات می تواند اثرگذار شود، بر این اساس خواستار درک این پیچیدگی ها از سوی همگان شد. او گفت مدعی این نیست که درست ترین تصمیم ممکن را گرفته، ولی سعی کرده با رعایت همه این جوانب و پیچیدگی ها اقدام کند. در تمام این توضیحات آقای خاتمی دلنگرانی اش بر عواطف آسیب دیده و حفظ انسجام نیروهای اصلاح طلب را مورد تاکید قرار می داد.ایشان البته در صدد گفتگویی مستقیم با مردم است و به زودی حرف هایی را با مردم در این باره مطرح خواهد کرد، چه تاکید داشت بر اینکه اتکای او به همین مردم و عواطف و آرمان های پاک آنهاستاو در مقابل این نظر که آبرویش را در این میان به خطر انداخته، گفت که دلنگران آبروی خودش نیست، او دلواپس یاران در بندمان، حصرها، اصلاحات، و نقشه های شومی است که پیشاروی مردم، آرمان های انقلاب، جمهوریت و اصل نظام است. این را هم اضافه کنم که آقای خاتمی هرگونه فشار پیدا و پنهان، معامله و پیغامی را تکذیب کرد و در مقابل این پرسش که دیروز بر روی برگه رایش چه نوشته است، گفت: «جمهوری اسلامی». 
دست‌کاری دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری آمار در انتخابات.
تازه اگرکاهش واجد ین شرایط  2 و چهار صد وپنجاه هزار  نفر هم در نظر گرفته نشود  که هدف افزایش درصد مشارکت کنندگان است .ولی اگر  معیار آمار 6 میلیون و 435 هزار نفر در نظر گرفته شود وبر اساس ادعای پاسدار نجار وزیر کشور که نرخ مشارکت تهران 52% است .می بایست که 3 میلیون 800 هزار رأی به صندوق ها ریخته شده  باشد . البته تا حال آمار نهایی تهران  ارائه  نشده است تا با جا به جایی مهره ها و افزایش آمار بازی شود و مانور تبلیغاتی داده شود . ولی تا کنون کمتر یک سوم  شمارش این آمار در تهران اعلام شده است . البته شمارش با دست یکی از دلایل اصلی معجزه گر حماسه سازی تقلبات دشمن شکن بوده است.
دیگربان : سایت «بازتاب امروز» نوشته استانداری تهران آمار واجدین شرایط در انتخابات مجلس نهم را حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کمتر از واجدین شرایط در انتخابات آخرین دوره ریاست جمهوری اعلام کرده است.این سایت روز شنبه (۱۳ اسفند) نوشته است: «این کاهش چه از روی اشتباه و چه با نیت خیر و در راستای نشان دادن افزایش مشارکت مردم انجام شده باشد، از نظر آماری قابل توجیه نیست.»«بازتاب امروز» در گزارش خود آورده تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات مجلس نهم در استان‌های تهران و البرز در حالی شش میلیون و ۳۴۵ هزار نفر اعلام شده که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در حدود هشت میلیون و ۸۰۰ نفر هزار نفر اعلام شده بود.این سایت در ادامه از مقام‌های دولتی خواسته توضیح دهند: «آیا اتفاقی در استان تهران و کرج افتاده که در دو سال گذشته دو میلیون و ۴۵۰ نفر در این دو استان از واجد شرایط بودن حذف شده‌اند؟»به نظر می‌رسد مقام‌های جمهوری اسلامی با کاهش آمار واجدین شرایط در این دو استان خواسته‌اند نرخ مشارکت در نهمین دوره انتخابات را از این طریق بالا ببرند.مقام‌های جمهوری اسلامی در این دوره از انتخابات به جای تقلب در آمار واقعی رای‌دهندگان٬ در آمار کل واجدین شرایط استان‌های تهران و البرز دست‌ برده‌اند تا نرخ مشارکت را بیشتر نشان داده باشند.در این روش از تقلب٬ آمار کل واجدین شرایط رای دادن پایین‌تر از آمار واقعی اعلام می‌شود تا آمار تحریم کنندگان انتخابات کمتر از میزان واقعی نشان داده شود.مصطفی محمدنجار٬ وزیر کشور براساس همین آمار روز شنبه (۱۳ اسفند) ادعا کرد که نرخ مشارکت در تهران ۵۲ درصد بوده است.