گزیده خبرهای 4 شنبه سوری . 24 اسفند 90
با وجود همه تهدید کردن وآماده باش دادن وفضای امنیتی پلیسی دادن و وفتوای خرافاتی صادر کردن تا اینکه موجب عدم برگزاری مراسم جشن 4 شنبه سوری شود .ولی  این مراسم نه بر گزار شد که حتی در برخی از نقاط تهران همراه با فریاد مرگ بر دیکتاتور بوده است .زیرا که آن سوی بر گزاری مراسم جشن 4 شنبه سوری که یک مراسم  ملی وتاریخی می باشد. از طرف  دیگر بر گزاری این مراسم  تبدیل به بهانه و شیوه ی مبارزه ی خشمگینانه با رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف شده است . برای اینکه خصوص جوانان ناراضی وخشمگین مترصد باز شدن روزنه ای برای حضور خود می باشند تا سریع آن را تبدیل به تظاهرات ضد حکومتی کنند .البته حاکمان کودتاگر وارگان های سرکوبگر هم آگاهی کامل از این واقعیت دارند .برای همین از همه ابزار تبلیغاتی واهرم های سرکوب و آماده باش دادن به ارگان های سرکوبگر استفاده و تلاش می کنند هر طوری شده مانع از حضور وتجمع اعتراضی مردم به ویژه جوانان توی خیابان ها شوند. چون تجربه پس از کودتای 22 خرداد 88 وحضور اعتراضی مردم با فریادهای مرگ بر دیکتاتور وعلی خائنه ای و ولایت وقیح دارند ومی دانند اگر چنانچه این صحنه ها تکرار شود . خیلی با گذشته فرق دارد وسرکوب کردنش آسان و بی هزینه نیست .چونکه آن موقع باندها مافیایی کودتایی مدعی اصول گرا یک دست وعلیه ی رقیب مغلوب مدعی اصلاح طلب بودند .اماا کنون مقابل هم صف آرایی نموده اند. چونکه ناشی از رقابت واختلاف جنگ قدرت وثروت وتلاش برای حذف همدیگر می باشد که موجب تضعیف و آسیب پذیری کودا گران وعلی خائنه ای شده است . بهر حال گزیده خبرهای مر بوط به بر گزاری مراسم جشن 4 شنبه سوری این چنین است :
یورش نیروهای انتطامی به جوانان مشهد،ضرب وشتم و دستگیری تعدادی زیادی از آنها
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به مردم و بخصوص جوانان که در حال برگزاری جشن ملی چهارشنبه سوری بودند یورش بردند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند و تعداد زیادی را دستگیر نمودند.از غروب سه شنبه جشن ملی چهارشنبه سوری در محلهای مختلف شهر مشهد آغاز شد. شدت جشن و شادمانی توام با اعتراضات در نقاط مانند؛ رضا شهر ،هاشمیه و طرقبه نسبت به نقاط دیگر بیشتر بود. جشن و  اعتراضات از ساعت  21:30 به  بعد به اوج خود رسید. جوانان با روشن کردند بوته و پریدن بر روی آن اقدام به خواندن شعرهای  چهارشنبه سوری نمودند. تعدادی از مردم عکسهای خامنه ای و احمدی نژاد را در خیابانها به عنوان نحوست به شعله های آتش می سپردند.پس از آنکه جوانان مشهد  اقدام به سر دادن شعارهایی مانند مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای نمودند و همزمان به انداختن ترقه و آتش بازی مشغول بودند. جمعیت در خیابانهای شهر موج می زد.وقتی که جوانان اقدام به سر دادن شعار علیه دیکتاتور ایران علی خامنه ای نمودند.نیروهای لباس شخصی به جوانان یورش بردند و آنها را آماج ضربات باتون خود قرار دادند . در رضا شهر بیش از 40 نفر از جوانان دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند. هنگام یورش نیروهای سرکوبگر  به مردم و جوانان در رضا شهر درگیری شدید بین جوانان از یک طرف و نیروهای سرکوبگر از طرفی دیگر روی داد . جوانان با پرتاب سنگ و انداختن ترقه به مقابله با  نیروهای سرکوبگر پرداختند و آنها را وادار به عقب نشینی نمودند. زد و خورد خیابانی برای مدتی ادامه داشت. نیروهای سرکوبگر همچنین اقدام به کندن پلاکهای ماشینهای مردم نمودند و با باتون به ماشینها می کوبیدند.در طرقبه نیروهای سرکوبگر منطقه را محاصره کرده بودند و به کسی اجازه ورود به آنجا را نمی دادند. تا لحظۀ ارسال این گزارش مردم همچنان  در خیابانها حضور دارند و نیروهای سرکوبگر به دستگیری و ضرب وشتم مردم ادامه می دهند.
ممانعت نیروهای انتظامی از برگزاری جشن چهارشنبه سوری
ماموران انتظامی و امنیتی عصر امروز مصادف با جشن چهارشنبه سوری در خیابان های شهرهای مختلف ایران از برگزاری این جشن ملی ممانعت به عمل آوردند.شاهدان عینی به گزارشگران هرانا گفتند در تهران یک حکومت نظامی اعلام نشده در اکثر مناطق برپا شده و ماموران امنیتی و انتظامی از آتش بازی شهروندان جلوگیری کردند.در برخی از مناطق تهران از جمله تهرانپارس، شهرک غرب، صادقیه نیروهای امنیتی با برگزار کنندگان جشن درگیر شدند، بر اساس گزارشات شاهدان عینی، برخی از شهروندان از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی بازداشت شدند.از عصر امروز نیروهای امنیتی و ضد شورش در میادین اصلی شهر تهران حضور چشمگیری داشتند، مسئولین امنیتی در روزهای پیش شرکت کنندگان در این مراسم را تهدید به بازداشت تا پایان تعطیلات نوروز کردند.رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام داشت سطح معابر تهران خلوت است، این در حالی است که لحظه لحظه مصدومین حادثه چهارشنبه سوری از سوی سایر خبرگزاری های نزدیک به حکومت گزارش می شود.در برخی از مناطق تهران با ممانعت نیروهای امنیتی در برگزاری جشن چهارشنبه سوری شهروندان در بالکن منازل و پشت بام ها به برگزاری این جشن ملی اقدام کردند.جشن چهارشنبه سوری در سایر شهرها و کلان شهرهای ایران از جمله، تبریز، اهواز، گرگان، کرمانشاه، ارومیه، مشهد، آمل، بابل، رشت، اصفهان، شیراز و ... علی رغم ممانعت نیروهای امنیتی برگزار شده است و این در حالی است که نیروهای انتظامی از یک ماه پیش اقدام به توقیف انواع مواد محترقه کردند.
اسقرار نیروهای امنیتی در نقاط مختلف شهر مشهد برای جلوگیری از جشن چهارشنبه سوری
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" نیروهای سرکوبگر ولی فقیه علی خامنه ای در نقاط مختلف شهر مشهد برای مقابله با جشن ملی ایرانیان چهارشنبه سوری   در حال مستقر شدن هستند.روز سه شنبه 23 اسفند ماه از حوالی ساعت 15:00 نیروهای سرکوبگر در نقاط مختلف بخصوص در نقاط مرکزی شهر مانند بلوار وکیل آباد و مقابل دانشگا آزاد در حال مستقر شدن هستند آنها بصورت گشتهای پیاده ،موتوری و با خودرو در شهر در حال گشت زدن می باشند.گسیل گله وار نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به نقاط مرکزی شهرها برای مقابله با جشنهای ملی ایرانیان چهارشنبه سوری می باشد .جوانان از بعد ظهر امروز  به استقبال جشن ملی چهارشنبه سوری رفته اند و با انداختن ترقه و روشن کردن فشفشها یک فضای جشن و سروری را برپا کردذه اند و هر چه زمان می گذرد شدت ترقه ها بیشتر می شود.آنها همچنین قصد دارند  این جشن را بصورت گسترده تر برگزار کنند و آن را به اعتراض علیه رژیم ایرانی ستیز و و ضد سنن ملی و میهنی تبدیل نمایند.
حوادث چهارشنبه سوری.مرگ کودک 11 ساله به علت ترس از صدای مواد محترقه/دو نفر در آتش سوختند
فرارو- براثر انفجار مواد محترقه و ترس از صدای آن کودک 11 ساله ای جانش را از دست داد.مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران با اعلام اینکه امسال شاهد کمترین حوادث در سطح پایتخت بودیم تاکید کرد: خوشبختانه براساس گزارشهای رسیده جو محلات تهران آرام است و مردم همکاری خوبی با پلیس داشته اند.هم چنین رييس اورژانس كشور از مصدوميت 74 نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد.دكتر غلامرضا معصومي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره تعداد مجروحان حوادث چهارشنبه آخرسال با بيان اينكه تعداد مجروحان اين شب تاكنون 74 تن اعلام شده است، گفت: از ميان 74 مصدوم اين شب، 42 نفر به علت نياز به درمان بيشتر در بيمارستان بستري شدند.وي همچنين افزود: 32 نفر از مصدومان اين شب در محل و به صورت سرپايي درمان شدند .رييس اورژانس كشور افزود: از ميان 74 مصدوم چهارشنبه آخر سال، ‌58 تن مرد و 16 نفر زن بودند.۲نفر در آتش سوختند.دو نفر به دلیل انفجار مواد محترقه آتش گرفتند.به گزارش فارس، در حادثه‌ای در پاسگاه نعمت آباد خیابان طالقانی، خیابان تختی، کوچه آذر ۲نفر  آتش گرفتند.در پی این آتش‌سوزی مأموران ایستگاه 81 سازمان آتش‌نشانی شهر تهران به محل حادثه مراجعه کرد و نسبت به خاموش کردن این افراد اقدام کردند