تصاویر قربانیان خردسال جنگ در سوریه یا  فرزند ان قربانیان  جانباختگان یا متهمان تروریست همکار القاعده که مشخص نیست جرم و خطای اینان چیست؟! 19 شهریور - 91
تصاویرسرنوشت شوم کودکان سوریکه مشخص نیست جرم و خطای اینان چیست؟!  ولی  متهم هستند که به پدران شان اتهام  تروریست زده شده که مستحق   از دست دادن پدر یا مادر   و بی  خانمان و گریخته  و آ وار ه شد ه اند . زیرا که بر اساس دستگاه تبلیغات وارونه گوی دو هم پیمان یعنی  رژیم بانکدار تروریست جهانی ایران و همتایش رئیس جمهور جنایتکار وخونریز سوریه پدران شان  به اتهام همکاری با  تروریست های  القاعده  و دریافت کمک مالی از قطر وعربستان  ودریافتسلاح از آمریکا   از طریق بمباران های هوایی و پرتاب گلوله های تانک وخمپاره   کشته می شوند و خانه های شان ویران  می گردد  و کودکان پدر  و مادر از دست دادگان یا تبدیل به  گروگان و سپر  جنگی  می شوند یا مجبور به ترک خانه  وکاشانه شده و اینگونه در  چادر پناهنگی سر گردان وحیران شده اند.  بنابراین سئوال است که حاکمان چین وروسیه و ایران چه پاسخی در این مورد نقض آشکار حقوق بشر یا جنایت جنگی  علیه ی بشریت  دارند که  همچنان از بشار اسد جنایتکار و خونریز حمایت می کنند؟ در صورتیکه  رادیکا کواراسووامی، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور مربوط به کودکان در درگیری‌های مسلحانه  گزارش داده است رفتارهایی که با کودکان در جنگ در سوریه می شود در جنگ های دیگر کمتر دیده شده است. به ویژه اینکه  مواردی از استفاده کودکان به عنوان سپر انسانی طی ماه های گذشته دیده شده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فرارو- در حالی که صندوق کودکان سازمان ملل متحد هفته گذشته اعلام کرد در مرگبارترین هفته از آغاز خشونت های ۱۸ ماهه سوریه، دست کم 1600 تن در این کشور کشته شدند گزارش ها حاکی از آن است که تعداد قابل توجهی از این شمار را کودکان و افراد کم سن و سال تشکیل می دهدبه گزارش سرویس بین الملل فرارو در همین رابطه، چندی پیش رادیکا کواراسووامی، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور مربوط به کودکان در درگیری‌های مسلحانه، در گزارش خود در مورد شرایط کودکان در نا آرامی‌های سوریه از کشته شدن 1176 کودک در این درگیری ها خبرداد.وی در بخشی از گزارش خود درباره وضعیت کودکان سوری به استفاده از آنان در خط مقدم جنگ برای انجام خدماتی، از جمله خدمات درمانی اشاره کرد و اعلام کرد رفتارهایی که با کودکان در جنگ در سوریه گزارش می شود در جنگهای دیگر کمتر دیده شده است. وی همچنین گزارش داد مواردی از استفاده کودکان به عنوان سپر انسانی طی ماه های گذشته دیده شده است.از سوی دیگر خبرگزاری رویترز و اسوشیتدپرس به تازگی تصاویری از درگیری های خونین سوریه منتشر کرده اند که وضعیت نامناسب کودکان آواره و قربانی جنگ بیش از پیش در آن دیده می شود. گزیده این تصاویر را در زیر می بینید.