گزیده خبرهای 6 مهر-91 . قسمت-3
40 زلزله 4 ریشتری در دو ماه اخیر در آذربایجان‌شرقی زلزله 4.5 ریشتری در ورزقان / ورزقان امروز 7 بار لرزیدخبرگزاری  فارس: زلزله‌ای به بزرگی 4.5 ریشتر صبح امروز شهرستان ورزقان در آذربایجان‌شرقی را لرزاند.
چرا کسی پاسخ نمی دهد که دلیل این زلزله های زنجیره ای وپس لرزه ها چیست که  در مناطق زلزله زده به وقوع می پیوندد؟ همچنین چه رابطه ای میان زلزله های این منطقه با استان فارس می تواند وجود داشته باشد چون وقوع  زلزله  های دو منطقه همزمان است؟
خبرگزاری فارس: زلزله‌ای به بزرگی 4.5 ریشتر صبح امروز شهرستان ورزقان در آذربایجان‌ شرقی را لرزاند.به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4.5 ریشتر ساعت 4.26 امروز به طول جغرافیای 46.65 و عرض جغرافیایی 38.40 ورزقان آذربایجان‌شرقی را لرزاند.این زمین‌لرزه در عمق 19 کیلومتری زمین روی داد.زلزله چهار ریشتری در 13 کیلومتری ورزقان، 28 کیلومتری خواجه، 37 کیلومتری اهر و 518 کیلومتری تهران اتفاق افتاده است.براساس این گزارش، ورزقان امروز به غیر از این زمین لرزه ساعت 2.31 زلزله به بزرگی 2.8، ساعت 3 زلزله به بزرگی 2.6، ساعت 5.14 زلزله به بزرگی 2.6، ساعت 5.16 زلزله به بزرگی 2.3، ساعت 6.42 زلزله به بزرگی 2.1 و ساعت 7.21 زلزله به بزرگی 2.4 ریشتر را شاهد بوده است.گزارش فارس حاکی است، از زلزله بیستم و یکم مردادماه اهر و ورزقان بیش از 2 هزار و 300 زلزله و پس‌لرزه در منطقه رخ داده که از این تعداد، دو مورد بالای شش ریشتر بوده و از این تعداد 314 پس‌لرزه بالای 3 ریشتر قدرت داشته است.آذربایجان‌شرقی در دو ماه اخیر 40 بار با زلزله چهار ریشتر لرزیده است.زلزله اهر با 6.2 ریشتر و زلزله ورزقان با شش ریشتر در بیست و یکم مرداد موجب از دست رفتن جان تعدادی از هموطنانمان شد و خسارت زیادی را به بار آورد.تا لحظه مخابره خبر از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه گزارشی نشده است.
زمین لرزه ای به بزرگی 4.3 دهم درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) حوالی مهر در استان فارس را تکان داد.موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زمین لرزه ساعت 15:22:54 روز چهارشنبه 5 مهر 1391 در موقعیت و مرکز  27.40 شمالی و 52.85 شرقی و عمق 18 کیلومتری زمین رخ داده است.  این زلزله در فاصله 17 کیلومتری مهر فارس، 22 کیلومتری وراوی فارس، 25 کیلومتری عسلویه بوشهر و 931 کیلومتری تهران به وقوع پیوسته است
تکذیب کردن توهین احمدی نژاد
گفته می شود ننگ با رنگ پاک نمی شود .مگر توهینی که پاسداراحمدی نژاد  در دانشگاه بجنورد به روشنفکران کرد و گفت که اینان عقل شان  از بزغاله کمتر است فراموش شده که اکنون قرار است گه خوردن منتقدان وی در بازار مکاره ماستمالی کردنی باشد؟
از صبح ديروز در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي اخباري درخصوص اهانت يكي از خبرنگاران بي‌بي‌سي به رئيس‌جمهور دهن به دهن مي‌گرديد و در آن بيان مي‌شد كه رئيس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار بي‌بي‌سي فارسي حرف زشتي را به زبان آورده است. اما سايت تابناك، روايت ديگري از اين ماجرا دارد: به گزارش "تابناك" خبرنگار بي‌بي‌سي كه با بي‌ادبي و با صداي بلند رئيس‌جمهور كشورمان را مورد خطاب قرار مي‌دهد، با درج جملاتي دوپهلو، سعي كرد كه اذهان را عليه رئيس‌جمهور ايران تهييج كند. پس از انتشار اين ويدئو موج حمله‌ها به رئيس‌جمهور شدت گرفت با اين حال ساعاتي پس از انتشار اين فيلم، فيلم ديگري از دوربيني نزديك‌تر منتشر شد كه در آن احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار درخصوص اينكه "در مجلس گفته‌اند كه چرا 160 نفر را با خود برده ايد؟" مي‌گويد: "چند نفر؟... اوه اوه.
‌114 محيط بان براي حفاظت از عرصه‌هاي طبيعي کشته ‌شده‌اند.
گزارش دیگری از دروغ ووارونه بودن اینکه ایران امن ترین کشور جهان است . ولی این آمار ارائه شده که مترادف کشته شدگان در گیری با قاچاقچیان ومرگ ومیر جاده های کشور می باشد.
مدير كل محيط زيست استان تهران گفت: 114 محيط بان در كشور براي حفاظت از عرصه‌هاي طبيعي شهيد ‌شده‌اند.به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر رسول‌علي اشرفي پور در نخستين جشنواره منطقه‌اي محيط زيست در آموزه‌هاي رضوي و روز محيط بان كه با مشاركت استانهاي تهران، البرز، قزوين، مركزي، قم، مازندران و گيلان برگزار شد افزود: در جشنواره امسال فيلم و عكس در حوزه محيط زيست نيز مشاركت داده شد كه بر اين اساس 350 قطعه عكس و 38 فيلم مستند زيست محيطي كه عموما توسط ماموران اجرايي سازمان گرفته شد به دبيرخانه ارسال شده است
. دستگیری 6 ایرانی به جرم قاچاق موادمخدر در مالزی
بازهم تولیدی دیگر برون مرزی  یا دستآورد مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین پاسداران کودتا گر گزارش شده است که دارای بیشمار اسکله های غیر مجاز در سواحل بنادر جنوب کشور هستند  و در حال تخلیه مواد مخدر می باشند . سپس در سراسر ایران توزیع می شود .حتی بدرون زندان وسلول هاهم برده می شود ومازاد آن از طریق مواصلات آبی وهوایی وزمینی منتقل می شود .از جمله یکی از این کشور ها مالزی می باشد که مدام اینگونه خبر از مالزی گزارش می شود .
پلیس مالزی از دستگیری شش ایرانی در مالزی خبر داد و جرم آنها را قاچاق، نگهداری و توزیع موادمخدر اعلام کرد.به گزارش ایسنا، پلیس مالزی عنوان کرد: طی عملیاتی گسترده موفق شده است تا دو سندیکای بین‌المللی موادمخدر را متلاشی و در جریان آن شش ایرانی، یک ترک و دو مالزیایی را دستگیر کند.پلیس از این افراد موادمخدری به ارزش 11 میلیون رینگیت (3.7 میلیون دلار) کشف و ضبط کرده است.داتوک نور رشید ابراهیم، رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فدرال در تشریح این عملیات گفت: اولین سندیکار موادمخدر پس از آن متلاشی شد که ماموران ایست و بازرسی ما یک دستگاه مرسدس بنز را به رانندگی یک ایرانی در منطقه مونت‌کیا را متوقف کرده و با کشف دو کیلوگرم مخدر شیشه درون خودرو راننده را دستگیر کردند.وی تصریح کرد: در پی این دستگیری ماموران پلیس به چند نقطه دیگر نیز در کوالالامپور حمله کرده و در این عملیات‌ها در مجموع پنج ایرانی و یک فرد ترکیه‌ای را دستگیر کردند. از این افراد 3.5 کیلوگرم ماده مخدر شیشه کشف شد.این مقام بلندپایه پلیس مالزی اظهارکرد: سندیکای دیگر نیز با دستگیری دو فرد محلی به همراه 8000 قرص ارامین 5 متلاشی شد.تمامی این افراد طبق قانون موادمخدر خطرناک مالزی محاکمه شده و در صورت گناهکار بودن مجازات اعدام در انتظارشان است.
فاطمه هاشمی: نه به دکتر ولایتی و نه شخص دیگری متوسل نمی شویم
این موضع گیری دختر بزرگ رفسنجانی نشان از دو واقعیت دارد .یکی اینکه رفسنجانی باید خیالش از این دو باز داشت  فرزندان خود راحت باشد که نیاز به چانه زنی ندارد . دیگر اینکه اوضاع رژیم بانکدار تروریست جهانی آنقدر بحرانی وآسیب پذیر می باشد که نیاز به اجرای نقش رفسنجانی مصلحت گرای زد وبند چی می شود.
پیرو انتشار خبری در برخی از سایتهای منتسب به نهادهای خاص درباره حضور فاطمه و یاسر هاشمی در مطلب دکترولایتی ومذاکره با وی، فاطمه هاشمی در تماس با بازتاب این موضوع را تکذیب کرد.وی به خبرنگار بازتاب گفت: اساسا ما در مطب دکتر ولایتی حضور نداشتیم که بخواهیم با ایشان مذاکره کنیم.وی گفت: درباره موضوع دستگیری فائزه و مهدی، قصد نداریم نه به دکتر ولایتی ونه هیچ شخصی متوسل شویم، واگر کسی می خواهد از این موضوع استفاده سیاسی ببرد، بهتر است راه دیگری را پیدا کند.