گزیده خبر های 29 شهریور- 91 قسمت -2
حمله مرگ بار پ ک ک در شرق ترکیه
در شرایطی که فعالیت پژاک در ایران قطع شده است . همچنین بدلیل اینکه رابطه ی حاکمان ایران با ترکیه سخت شکر آب شده است . برایاینکه ترکیه نه از بشار اسد جنایتکار رئیس جمهور سوریه همچون حاکمان ایران حمایت نمی کند ، بلکهتأکید بر رفتن رئیس جمهور خونریز وجنایتکار سوریه می کند . بنابراین اینگونه عملیاتپ ک ک بهن فع حاکمان ایرانو هم پیمانش سوریه تمام می شود .
در حمله شبه نظامیان پ‌ک‌ک به کاروان نظامیان ترکیه در شرق این کشور، حداقل 7 نفر کشته و 56 نفر نیز زخمی شدند.به گزارش رویترز، در حمله نیروهای پ‌ک‌ک به کاروان نظامی ترکیه حداقل 7 سرباز ترک کشته و 56 نفر زخمی شدند.بنابراعلام منابع امنیتی ترکیه، این حمله در شرق ترکیه انجام گرفته است. هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.این حمله در حالی انجام شده است که ارتش ترکیه طی هفته‌های گذشته با کمک چندین هزار نظامی و حملات هوایی، 80 شبه نظامی کرد را کشته و حتی عملیات خود را داخل خاک عراق نیز ادامه داده است.از ژوئن گذشته تا کنون، 700 نفر در درگیری‌ها میان ارتش ترکیه و پ‌ک‌ک کشته شده‌اند که بیشترین میزان کشته‌ها از زمان دستگیری «عبدالله اوجالان» رهبر پ‌ک‌ک به شمار می‌آید.
مگر قرار است که پس از 33 سال سرکوب وسانسور و جنگ وخون وجنایت وخیانت و عوامفریبی ودین فروشی و فقر واعتیاد وبیکاری ومرگ و.... باز هم در صد اتلالات روانی جمعت کشور دورقمی نباشد؟
حاجبی گفت: میزان شیوع اختلالات روانی در ایران با آمارهای جهانی تفاوتی ندارد، افسردگی و اضطراب مهمترین اختلالات روانی در کشور است که در بین زنان شایعتر است.رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت با اعلام اینکه 21 درصد از جمعیت کشور دچار اختلالات روانی هستند، گفت: یک درصد از این اختلالات در زمره انواع شدید به شمار می روددکتر احمد حاجبی با اعلام اینکه طرح پوشش بیمه ای مشاوره های روانشناسی تا پایان امسال در کشور اجرا می شود، افزود: در این راستا مذاکرات و هماهنگی از سوی وزارت بهداشت با سازمانهای بیمه گر در حال انجام است.وی گفت: تحت پوشش قرار گرفتن مداخلات روانشناختی در گذشته بطور کامل نادیده گرفته شده بود اما اکنون توافقات خوبی در این راستا با سازمانهای بیمه گر حاصل شده لذا امیدواریم تا پایان سال شاهد تحقق این هدف باشیم.رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت در ادامه اظهار داشت: طبق آمارهای ارایه شده هم اکنون شیوع اختلالات روانی در کشور حدود 21 درصد جمعیت را شامل می شود، یک درصد از این اختلالات روانی در زمره انواع شدید به شمار می رود که با افت شدید عملکرد همراه است.وی اسکیزوفرنی، اختلالات دوقطبی و جنون را از جمله اختلالات شدید روانی عنوان کرد و افزود: اختلالات روانی طیف وسیعی را از نوع شدید تا متوسط و یا خفیف شامل می شوند.حاجبی گفت: میزان شیوع اختلالات روانی در ایران با آمارهای جهانی تفاوتی ندارد، افسردگی و اضطراب مهمترین اختلالات روانی در کشور است که در بین زنان شایعتر است.رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت با اشاره به برنامه های این وزارتخانه در خصوص پیشگیری و کنترل اختلالات روانی افزود: آموزش مهارتهای زندگی به ویژه از سنین کودکی و نهادینه شدن مهارت فرزندپروری از جمله اقداماتی است که در راستای کنترل اختلال روانی در حال انجام است.وی گفت: آموزش مهارتهای زندگی در کشور هم اکنون سابقه 8 ساله دارد اما هنوز برای نهادینه شدن این آموزشها در بین همه سنین نیاز به گذشت زمان است
بمب ارزي مثل بمب عباس ميرزا عمل كرد!
دامنه رقابت و رقابت وا خلاف وجنگ قدرت وثروت به جایی رسیده است که اکنون جدا از ارقام نجومی اختلاس  های بانکی وغیرو که فاش می شود . ازطرف دیگر شرایط طوری شده که یک روز غضنفر گل زن تیم خودی رو می شود وروز دیگر بمب ارزی به توپ عباس میرزا تشبیه می شود که به جای کشته نیروی دشمن نیروی خودی را لت وپاره می کند.
يك عضو كميسيون برنامه و بودجه در جلسه سوال از وزير اقتصاد خواستار معرفي مسوول نابساماني‌هاي بازار ارز از سوي شمس‌الدين حسيني شد.به گزارش ايسنا، الياس نادران در اين جلسه گفت: طي چند ماه گذشته ارزش پول ملي در برابر ساير ارزهاي رايج به نصف كاهش يافته است، آقاي حسيني اگر مسوول اين وضعيت شما نيستيد پس چه كسي مسوول است؟وي افزود: هيات رييسه صلاح دانستند كه شما را به جلسه امروز دعوت كنند چرا از پاسخ به سوال طفره مي‌رويد.اين عضو كميسيون برنامه و بودجه خطاب به وزير اقتصاد گفت: آن وقت كه نقدينگي از 65 هزار ميليارد تومان به بيش از 350 هزار ميليارد تومان افزايش داديد يا آنوقت كه درآمدهاي ارزي 26 ميليارد دلار بود و اكنون به بيش از 100 ميليون دلار افزايش يافته است بايد فكر اين معضل را مي‌كرديد.نادران افزود: بمب ارزي مقام دولتي مثل بمب عباس ميرزا عمل كرده است،‌ بمب عباس ميرزا به جاي شليك به اهداف دشمن در ميدان تبريز منفجر شد و موجب كشته شدن 400 مسلمان شد اما عباس ميرزا براي توجيه اين بي‌كفايتي به پادشاه گفت وقتي اين بمب در ايران اينقدر تاثير مي‌گذارد ببينيد در بلاد كفر چه تاثيري مي‌‌گذارد.وي خطاب به حسيني گفت: اين بمب را شما منفجر كرده‌ايد مسوول وضعيت بازار امروز ارز كيست؟ لازم باشد وي را استيضاح كرده يا راي به عدم كفايتش مي‌دهيم شما در جلسات غيرعلني هرچه مي‌خواهيد مي‌گوييد ولي در جلسه علني شرح آيين‌نامه براي‌‌مان بيان مي‌كنيد.وي تاكيد كرد: سوء مديريت لجاجت مديريت ارزي، بازار ارز را اينطور كرده است خون دل مي‌خورم ولي تحمل نمي‌كنيم با افكار عمومي اينطور رفتار كنيد. گشايش ارزي وعده داده شده چه زماني انجام مي‌شود؟ تدبير دولت چه زماني انجام مي‌شود؟اين عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس خطاب به نمايندگاني كه معتقد به سوال از وزير نيستند، گفت: دوستاني كه مي‌گويند از وزير اقتصاد كه به اذعان قانون در بسياري از مجامع و شوراها و دستگاه‌هاي اقتصادي مسووليت دارد نبايد از ايشان سوال كرد، بگويند كه از چه كسي بايد نسبت به آن‌چه كه از خرداد ماه سال گذشته در بازار ارز اتفاق افتاده است بايد سوال پرسيد.
واردات نیم میلیون دلاری بيل در 5 ماه!
عجب پیام های نوروزی خود کفایی ونو آوری وابتکار شکوفایی  اقتصادی همراه با سال جهادی اقتصادی ببار نشسته است آنگونه که دسته بیل هم از چین وارد می شود .فراموش نشود که ادعای مضحک وارونه ی رهبر ام القرای جهان اسلام رهبر جنبش بیداری  اسلامی  داشتن علی خامنه ای هم بر همین  منطق و اساس پیام های نوروزی اقتصادی وی استوار است .

زماني گفتمان خودكفايي در كشور گفتمان غالب بود و همه مسئولان در هر رده‌اي كه بودند تلاش مي‌كردند اهداف مربوط به اين گفتمان را دنبال كنند. با اين وجود به نظر مي‌رسد در حال حاضر در برخی حوزه‌ها این طور نیست.به گزارش جهان، همين باعث شده تا براساس آمار گمرك ايران در پنج ماهه نخست امسال بيش از 500 هزار دلار بيل و بيلچه وارد كشور شود. داستان واردات كالاهاي عجيب و محصولاتي كه بعضا توانايي توليد آنها در كشور وجود دارد طي چند سال گذشته به سوژه‌اي براي رسانه‌ها تبديل شده است.زماني رسانه‌ها اعلام كردند كه طي يك سال چند ميليون دلار بيل و بيلچه وارد كشور شده است. بعدا وزير صنعت، معدن و تجارت در نشستي صميمي با رسانه‌ها با اذعان به اين موضوع تصريح كرد كه واردات اين قبيل كالاها به كشور متوقف شده است.
اردوغان هیچ کس را برای استقبال از جلیلی نفرستاد
مگر آخوند ها و پاسداران با اینهمه  رفتار تحقیر آمیز و خفت وخواری که با اینان می شود دست بر دارند ودست از رجز ولغز خوانی های توخالی شان بر می دارند؟
ندای سبز آزادی:رسانه های ترکیه از عدم استقبال از سعید جلیلی،دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه خبر داده اند.براساس گزارشهای منتشر شده در رسانه های ترکیه حتی مقابل درب نخست وزیری ترکیه نیز هیچ کس از جلیلی و هیات همراه وی استقبال نکرده و آنان بدون اسقبال از خودروهای خود پیاده شده و منتظر می مانند.به گزارش تلویزیون بی بی سی فارسی با توجه به استقبال نشدن از جلیلی و هیات همراه یکی همراهان وی درباره ساعت ملاقات دچار تردید می شوند اما مشخص می شود که ساعت حضور برای ملاقات درست است اما هیچ کس برای استقبال از دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران حاضر نشده استبراساس این گزارش پس از ورود جلیلی و هیات همراه به داخل ساختمان نخست وزیری فردی آنان را به دفتر نخست وزیر راهنمایی می کند.رسانه های ترکیه این اقدام دولت ترکیه را به منزله سردتر شدن روابط دو کشور ارزیابی کرده اند.عدم استقبال از مسئولین ایرانی در دولت احمدی نژاد مسبوق به سابقه است و چندی پیش نیز هنگام حضور احمدی نژاد  در  اجلاس ریو +20 رئیس جمهوری برزیل هیچ کس را برای استقبال از وی نفرستاد.