گزیده خبر های 4 آذر 91 – قسمت -2



گزیده خبر های 4 آذر 91 – قسمت -2
توقف مترو فردوگاه امام با افزایش دلار
 از یک طرف یک قلم 3 هزار میلیارد تومان اختلاس بانکی می شود . از سوی دیگر گفته نمی شود مبلغ 600 میلیارد در آمد نفت در 7 سال گذشته چه شده است؟ همچنین سردار شهر دار تهران برای تبلیغات ریاست جمهوری اش اعلام کرده است در تاسوعا وعاشورا مترو رایگان است . اما اکنون گزارش شده است مترو فرود گاه خمینی شیاد بدلیل افزایش قیمت دلار متوقف  شده است تا که غنی سازی اورانیوم متوقف نگردد.
خبرگزاری میراث فرهنگی : در حالی بارها مسئولان شرکت فرودگاه‌ها ازبه بهره‌برداری رسیدن فرودگاه امام ، تا قبل از اتمام سالجاری(1391)، در دهه فجر سخن می‌گویند که امروزمجری طرح و توسعه فرودگاه امام معتقد است زمان ساخت این هتل سه ساله بوده و هنوز دیرنشده است اما هتل امسال به بهره‌برداری نرسیده و این امر تا خردادماه سال 92 تحقق می‌یابد. چراکه با شرایط فعلی ارز و مشکلاتی که برای سرمایه‌گذاراین پروژه ‌پیش آمد بهره‌ برداری این پروژه به تعویق افتاده‌است.نه تنها هتل فرودگاه امام بلکه مترو آن نیز با قیمت دلار حرکت می‌کند. در حالی مجری طرح توسعه فرودگاه امام خبر از احتمالات اتمام پروژه متروی فرودگاه امام  ،تا پایان سال‌جاری می‌دهد که گفته می‌شود با نوسانات نرخ ارز، روسازی این مترو با مشکل مواجه می‌شود. پیش از این‌ها مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه، میران اعتبار این پروژه را 520 میلیارد تومان بدون رام‌های‌ قطار ارزیابی کرده بود
رحیم مشایی بی خودی مرشد رئیس جمهور احمدی نژاد نشده است . زیرا از آنگونه تجربه وپیچیدگی بر خور دار می باشد که بطور دیپلماتیک به سئوالات پیرامون نامزدی اش برای ریاست جمهوری دوره یازدهم  پاسخ دهد که منجر به بهانه تبلیغاتی علیه خودش و رئیس جمهور و فضا سازی تبلیغاتی نشود.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در مورد اخبار منتشر شده درباره تمایل وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من نه راجع به خودم و نه راجع به دیگران حرفی نمی‌زنم.اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه مراسم عزاداری کارکنان نهاد ریاست جمهوری و در پاسخ به سؤال خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس در مورد اخبار منتشر شده درباره تمایل وی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من نه راجع به خودم و نه راجع به دیگران حرفی نمی‌زنموی افزود: آیا از من تاکنون در این رابطه چیزی شنیده‌ایدرئیس دفتر رئیس جمهور درباره اخبار منتشر شده سابق نیز تصریح کرد: در خصوص آن مطلب نیز دفتر من اطلاعیه‌ای را صادر کرد و آن را تکذیب نمودبنابراین گزارش چندی پیش برخی از سایت‌های خبری سخنانی را در خصوص کاندیداتوری اسفندیار رحیم مشایی در جمع مازندرانی‌های مقیم تهران منتشر کرده بودند که از آمادگی وی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری خبر می‌داد.
65 واحد تولید چای در شمال کشور تعطیل شده‌اند
 هرچه اینگونه خبر های زنجیره ای تعطیلی کار خانه ها واخراج و بیکاری کار گران هم بیشتر شود .رهبر ولی فقیه از موضع نشئگی و فرار به جلو و دفاع ازا هداف نظامی هسته ای مدعی خواهد شد تحریم ها ربطی به گرانی و پروژه ی هسته ای ندارد .
ایلنا : نایب رئیس سندیکای کارخانجات چای شمال کشور اعلام کرد: بیش از ۶۵ واحد تولید چای در کشور به سبب سیاست گذاری‌های غیر کار‌شناسانه دولت در خرید برگ سبز از چای کاران، تعطیل شده‌اند.بهزاد سازنده با اعلام این خبر به ایلنا گفت: از مجموع ۱۸۰ کارخانه چای در شمال کشور هم اکنون ۱۱۵ کارخانه بصورت نیمه فعال با حداقل ظرفیت در حال تولید هستند.او افزود: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی خرید برگ سبز چای از کشاورزان، بدون سیاست گذاری و تامین منابع مالی خود، کشاورزان و کارخانجات تولید کننده را دچار مشکلات عدیده اقتصادی کرده است و عدم پرداخت مطالبات تولید کنندگان موجب تعطیلی کامل این واحد‌ها شده است.او با بیان اینکه منطقه لاهیجان حدود ۴۵ کارخانه دارد که اکثر آن‌ها تعطیل و نیمه تعطیل هستند، گفت: بسیاری از واحد‌های تولیدی در مناطق جنوبی لاهیجان همانند کارخانه نشاط، حقیقت چای، چای ایران، چای آزادی، چای راستگو، و.. از سال ۸۶ به سبب همین سیاست گذاریهای غیر کار‌شناسانه و غلط دولت تعطیل شده و کارگران‌شان بیکار شده‌اند.سازنده اضافه کرد: در منطقه مرکزی لاهیجان هم بسیاری از باغات زیر کشت چای به دلیل مقرون به صرفه نبودن کشاورزی چای، تبدیل به جنگل شده‌اند و این امر باعث شده کارخانه‌های این محدوده به سبب کاهش برگ سبز همانند کارخانه چای قنوعی، چای عطا کوه، چای برهان، چای اسد، صائب چای، چای ابریشمی، چای قاسمی، فرهنگ چای و... به تعطیلی کشیده شده و با تغییر کاربری تبدیل به قطعات مسکونی و یا تبدیل به سالن‌های مجالس شوند.این فعال کارفرمایی در ادامه افزود: در هر کارخانه چای که با ظرفیت کامل کار می‌کرد حدود ۵۰ کارگر اشتغال داشتند که با کاهش تولیدات و تعطیلی این واحد‌ها این کارگران شغل خود را از دست داده‌اند.
سقوط اولويت دارو و تجهيزات پزشكي به جايگاه هشتم ارز مرجع!
تا کنون به لیست ترقی وپیشرفت های علمی وصنعتی واقتصادی وبهداشتی وهسته ای رهبر ولی فقیه این یکی سقوط اولویت دارو و تجهیزات پزشکی به جایگاه هشتم ارز مرجع از قلم افتاده است که باید به لیست اضافه شود.
رئيس انجمن تجهيزات پزشكي و دندانپزشكي با بيان اين كه غذا، دارو و تجهيزات پزشكي در اولويتهاي اول و دوم ارز مرجع جاي داشت گفت:علي رغم برنامه ريزيهاي انجام شده و تلاش وافر مسئولين وزارت بهداشت اين 2 اقلام از ارز مرجع خارج شده و با اطلاعات حاصله ارز تخصيصي براي اولويت دارو و تجهيزات پزشكي در اولويت هشتم قرار گرفته است. آب خيردار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با انتقاد از اين كه چه طور ماشينهاي لوكس با ارز مرجع تخصيص داده شده وارد كشور مي‌شوند، گفت:با سقوط ارز تخصيصي دارو تجهيزات پزشكي سلامت جامعه تهديد مي‌شود و به نوعي به كالاهاي اساسي مورد نياز مردم بي‌توجهي شده است.وي در ادامه تصريح كرد: آيا بي‌توجهي به سلامت روان و جسم مردم موضوعي است كه بتوان آن را ناديده گرفت يا بعدها در برابر خسارات ناشي از آن پاسخگو بود.وي تاكيد كرد: اهميت سلامت جامعه كمتر از سلاحهاي نظامي نيست و نبايد فراموش كنيم بيمارستانهاي ما با كمبودهاي زيادي در بخش دارو و تجهيزات پزشكي مواجهاند.وي با بيان اين كه فشار ناشي از اين بي‌توجهي و اهمال به بيماران و خانواده هايشان وارد مي‌شود خاطر نشان كرد: متاسفانه عليرغم تلاش مسئولين وزارت بهداشت در تلاش از ارز تخصيصي به دارو و تجهيزات پزشكي اين كالاها ناديده گرفته شده اند
لجن پرانی و اتهام زنی سرباز جو پاسدار حسین شر یعتمداری منفور و پرونده ساز علیه ایاد علاوی که چرا به نقش خرابکارانه ی حاکمان ایران در عراق وتلاش  در نا امن وبی ثبات کردن منطقه پرداخته است . همچنین فاش کردن نقش مزدور دست نشانده نوری مالکی که عراق را نه  حیاط خلوت  حاکمان ایران کرده است ، بلکه تبدیل به کانون صدور تروریسم و بحران وارتجاع به منطقه است . در صورتیکه اگر چنانچه عراق مستقل بود می توانست نقش باز دارنده نفوذ رژیم فاشیستی مذهبی ایران در عراق و منطقه داشته باشد.

مهره مزدور و ناكام آمريكا در عراق، از به هم خوردن نقشه هاي كاخ سفيد در بغداد ابراز تاسف كرد.اياد علاوي كه در انتخابات پارلماني چند سال پيش فهرستي ائتلافي از برخي عناصر بعثي و وابسته به آمريكا و عربستان سعودي دست و پا كرده بود اما با وجود هزينه هاي هنگفت از به دست گرفتن اكثريت كرسي هاي پارلمان و رسيدن به پست نخست وزيري ناكام ماند.علاوي در مصاحبه با العربيه گفته است: عراق مي توانست نقش بازدارنده در برابر نفوذ ايران در منطقه و كشورهاي عربي ايفا كند و از اين نفوذ ممانعت نمايد.وي مي افزايد: نفوذ ايران در عراق به حدي است كه در بغداد حكومت تعيين مي كند(!) و قانون اساسي به طور كامل توسط نوري مالكي نقض مي شود.گزافه گويي علاوي در حالي است كه تعيين دولت عراق بر مبناي قانون اساسي اين كشور و با راي ملت مسلمان عراق انجام مي شود منتها مردم اين كشور پس از تحمل سالها خيانت و جنايت صدام و سپس تحركات جريان هاي سلفي و بعثي وابسته به آمريكا و ارتجاع عرب، پيشرفت و عزت اين كشور را در استقلال از اين جريان هاي وابسته مي بينند و اسلامگرايان را انتخاب مي كنند. طبيعتا چنين انتخابي، مطلوب جمهوري اسلامي نيز هست.