گزیده خبر های 6 آذر –91



گزیده خبر های 6 آذر –91
شيخ‌الازهر: عاشورا به ايران نرويد
 سیاست مداخله گری در امورد اخلی مصر و ترغیب و تشویق گرو ه های جهادی فلسطین به پرتاب موشک بسوی اسراییل و نا آرام کردن منطقه که از سوی حاکمان ایران دنبال شد. بنا براین سیخ الازهر برای مانع شدن از عضو گیری مصریان دعوت شده به ایران ممانعت کرده است که  اقدام وی مورد واقع شده است.
 در حالي كه تعدادي از علماي الازهر براي سفر به ايران براي آشنايي با مراسم عاشورا آماده مي‌شدند، احمد الطيب شيخ الازهر در دستوري از سفر آنها به ايران در ايام عاشورا ممانعت به عمل آورد.به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الوفد، پس از آنكه در سال گذشته تعدادي از علما و انديشمندان مصري از دانشگاه‌هاي اين كشور و به‌ويژه الازهر با سفر به ايران در ايام تاسوعا و عاشورا از چگونگي برگزاري اين مراسم آشنا شدند، سال جاري، احمد الطيب شيخ الازهر سفر علماي الازهر را به ايران ممنوع كرد.بنابر اين گزارش، اين دستور شيخ الازهر پس از آن صورت گرفت كه دفتر حفظ منافع ايران اقدامات لازم از جمله تهيه بليت و ويزا براي اين تعداد از علماي الازهر را انجام داده بود اما آنها پس از دستور شيخ الازهر از دفتر حفظ منافع ايران عذرخواهي كردند.دكتر فريد حماده معاون رئيس دانشگاه الازهر، دكتر علوي امين استاد دانشگاه الازهر و محمود شعيب، دبيركل دانشگاه الازهراز جمله افرادي بودند كه پس از دستور مستقيم احمد الطيب به دكتر اسامه العبد رئيس دانشگاه الازهر از سفر به تهران انصراف داده‌اند
توزیع غذاي نذري آلوده به مواد سمي ميان زائران در عراق
 این شیوه که در عراق مرسوم نبوده است محصول  دولت نوری مالکی مزدور و دست نشانده نخست وزیر عراق است که برای حفظ قدرت خود و سر سپردگی اش به حاکمان ایران موجب نا امنی و بی ثباتی واختلافات و دشمنی و کینه و رزی میان مردم عراق شده است.
سه زن كه غذاي نذري آلوده به مواد سمي ميان زائران حسيني توزيع مي‌كردند، در مركز استان بابل عراق بازداشت شدند. به گزارش واحد مركزي خبر؛ يك منبع امنيتي عراق با اعلام اين كه نيروهاي امنيتي عراق اندكي پس از توزيع اين غذاهاي آلوده در شهر المسيب واقع در شمال حله، اين سه زن را شناسايي كردند افزود بر اثر اين اقدام غيرانساني، يك زائر مسموم شد. اين منبع همچنين از كشف دو بمب در كنار يكي از هيئت‌هاي حسيني و در مسير عزاداران در استان بابل در شرق كربلا خبر داد كه با هوشياري مأموران خنثي شدند. ميليون‌ها زائر از نقاط مختلف عراق و 200 هزار نفر از 36 كشور اسلامي به منظور شركت در مراسم تاسوعا و عاشوراي حسيني در كربلا حضور يافته‌اند
قربانعلي صالح آبادي توسط دو نفر ناشناس با چاقو مضروب و با اسلحه تهديد شد و به بيمارستان منتقل گرديد.
ناامنی در کشور  که مدعی امن وآزادترین کشور جهان می باشد وادعای رهبری ام القرای جهان اسلام وجنبش بیداری اسلامی منطقه دارد آنگونه است که عضو سابق بازار مکاره در پایتخت امنیت ندارد .زیرا که با چاقو واسلحه مورد تهدید وضرب و شتم  واقع  شده است و خود روی وی و مقداری وجه نقد به سرقت ر فته  و وی راهی بیمارستان شده است.
* قربانعلي صالح آبادي نماينده اسبق مجلس شوراي اسلامي هفته گذشته توسط دو نفر ناشناس با چاقو مضروب و با اسلحه تهديد شد و به بيمارستان منتقل گرديد. افراد ناشناس بعد از مجروح ساختن صالح آبادي، وي را از خودروي شخصي‌اش به بيرون انداخته و خودرو را با مقداري وجه نقد به سرقت بردند. ضاربان، غافلگيرانه و هنگامي كه صالح‌آبادي در ميدان صنعت تهران سوار خودروي خود مي‌شد وارد خودروي وي شده و با تهديد وي را به حركت تا محلي خلوت وادار ساخته بودند. زورگيري به شيوه‌هاي مختلف و ايجاد ناامني براي شهروندان مدتي است كه در تهران رو به افزايش گذاشته است 
افزایش 70 درصدی قیمت کالاها منطقی است"
خیلی مضحک وتراژدیک می باشد . زیرا که مدیر عامل بانک  مرکزی قول  ادعایی تورم یک رقمی  داده بود .در صورتی که اکنون معاون  سازمان حمایت برای تثبیت قیمت ها  نرخ تورم  10 برابری  را منطقی جازده  است . مگر اختلاف میان  اینگونه شعاری وحرفی تورم با  رقم  واقعی آن جز اثبات بی منطقی رژیم عوامفریب ودین فروش و وارونه گوی می باشد؟
معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: به اعتقاد من قیمت کالاها باید به‌طور تدریجی تا جایی افزایش پیدا کند که به نرخ منطقی و واقعی نزدیک شود.علی‌رضا رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که امروز نرخ ارز در بازار آزاد نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است، گفت: در چنین شرایطی منطقی است که قیمت کالاها که وابستگی شدیدی به نرخ ارز و مواد اولیه وارداتی دارند، دست کم 50 تا 70 درصد افزایش یابد.او با تاکید بر این‌که گرچه افزایش نرخ ارز در یک مقطع زمانی کوتاه رخ داده و تثبیت شده اما افزایش قیمت کالاها باید تدریجی باشد، افزود: به هرحال در چنین شرایطی نمی‌توان قیمت کالاها را ثابت نگه داشت.وی با بیان این‌که دست سازمان حمایت برای تثبیت قیمت‌ها در شرایط افزایش نرخ ارز بسته است، گفت: این‌که افزایش قیمت ها تحت ضوابط منطقی باشد، به مراتب بهتر از این است که افسار گسیخته باشد بنابراین سازمان حمایت به‌طور جدی روی قیمت‌گذاری‌ها تسلط دارد.معاون کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان تاکید کرد: به عنوان مثال در بخش لبنیات پس از افزایش قیمت‌ها در بورس کالا یک افزایش قیمت را شاهد بودیم، اما سازمان حمایت تلاش کرد این وضعیت راکنترل کند، گرچه در این میان برخی تخلفاتی هم انجام دادند. 
مراسم مرگ ماهواره توسط سپاه برگزار شد
تاکنون چندین با تصاویری اسفبار از  وضعیت اسفبار  مردم بشاگرد  استان هرمز گان  از طریق سایت های خبرر سانی شبکه اینترنتی بازتاب داده شده است .ولی مسئولین به جای رسیدگی به مشکلات و زندگی طاقت فرسای اهالی بشاگرد تااقدام برای  بر طرفی موانع کنند . ولی ارگان فاشیستی مذهبی پاسداران ازطریق بسیج با تعدادی از جوانان گوهران بشاگرد در روز عاشورا مراسم کمدی مرگ ما هواره ها با شعار مرگ بر آمریکا بر گزار کردند.تا ثابت کننددین ابزاری شده وترفند مبارزه با آمریکا چگونه علیه مردم  و مطالبات شان شده است؟
سایت بسیج هرمزگان : مراسمی تحت عنوان جشن مرگ ماهواره، همزمان با روز عاشورای حسینی با هدف دوری جستن و اعلام بیزاری از ماهواره برای اولین در ایران در شهرستان بشاگرد برگزار شد.جمعی از جوانان  شهرگوهران شهرستان بشاگرد در یک اقدامی نمادین در ظهر عاشورا و در ششمن روز از هفته بسیج جشن مرگ ماهواره را برگزار کردند.جوانان شهر گوهران شهرستان بشاگرد تمامی ماهواره های خود را جمع آوری کردند و با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و لبیک یا حسین ماهواره های خود را آتش زدند.دشمنان انقلاب اسلامی ایران با صرف هزینه های هنگفت و راه اندازی شبکه های فارسی زبان سعی در تغییر فرهنگ ایرانی، خشکاندن ریشه های انقلابی و اخلال در امنیت و آرامش کشور دارند. یکی از نمونه های بارز آن انتخابات سال 88 بود که دشمن با استفاده از شبکه های خبری فارسی زبان سعی در اختشاش و نا امن کردن فضای کشور داشت.فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشاگرد در این آیین ضمن تسلیت شهادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسین (ع)گفت: مسئولان شهرستان بشاگرد در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در کنار برنامه ها و نشست های که هئیت های مذهبی برای عزاداری امام حسین داشتند طرح صالحین با هدف آشنایی جوانان با جنگ نرم دشمن و فرهنگهای غلطی که در حال ترویج است برگزار کردند. سرگرد علی پهلوانی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان بشاگرد در این مراسم گفت: کانال های ماهواره ای و اینترنتی به دنبال ترویج فرهنگ غربی،انواع مد، لباس و نفی حجاب هستند تا جوانان و نوجوانان را از راه اصلی شان که راه سیدالشهدا است بیراه کند