لاریجانی.پیروزی مقاومت محور دیدار با مقامات کشورهای منطقه‌ای


لاریجانی در فرودگاه مهرآباد تشریح کرد.پیروزی مقاومت محور دیدار با مقامات کشورهای منطقه‌ای.خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به تهران گزارشی از سفر منطقه‌ای خود را به خبرنگاران ارائه کرد.  5آذر-91
 پاسدار علی لاریجانی رئیس دکوری  بازار مکاره پس از بازگشت ازسفر  تبلیغاتی ومأموریتی وی هیأت همراهش به سوریه و لبنان وترکیه گزارش  کار این سفر درفرودگاه داد و گفت  در این سفر  در دیدارهای دو جانبه و چند جانبه درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردیم. ما درباره اقداماتی که باید برای آرامش در سوریه شکل بگیرد ، گفت‌وگو کردیم. یعنی بدون توجه به خفقان واستبداد وسانسور حاکم در ایران پیشنهاد آرامش و اصلاحات  دمکراتیک و  انتخابات آزاد در سوریه داده است تا راهی برای عدم سقوط هم پیمان رئیس جمهور دیکتاتور جنایتکار بشار اسد به وجود آید . همچنین گفته  در دیدارش با نمایندگان گروه‌های فلسطینی حامی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران  محور  حادثه تأثیرگذار و بزرگ پیروزی مردم غزه بر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد که چگونه موشک های فجر 5 اهدایی به گروه های جهادی فلسطین وپرتاب کردن شان بسوی اسراییل موجب جنگ موشکی 8 روزه وتخریب غزه و کشته ومجروح شدن صد ها نفر ساکنین غزه شد.  البته  وی نگفت که این هزینه ی تلاش بحران آفرینی وجنگ افروزی برای برون رفت از بحران تحریم ها وهسته ای حاکمان ایران  و به تعویق انداختن سقوط هم پیمان بشار اسدد یکتاتور و جنایتکار رئیس جمهور سوریه بوده است که ساکنان غزه پرداختند. اما درباره سفر به لبنان  گفت  در این بخش از سفر در دیداری که با رئیس مجلس لبنان داشت، بازهم در مورد مسائل منطقه‌ای از جمله مسئله غزه و پیروزی جنگ 8 روزه موشکی  گفت‌وگو کرده است . مهمتر اینکه در سفر به ترکیه  در مراسم بزرگ عاشورای حسینی که توسط شیعیان ترتیب داده شده بود، شرکت و سخنرانی کرد.  همینطور  بدون توجه به موضع گیری های ضدیت با ترکیه که روزانه از سوی رسانه های خبری پخش می شود و در مطبوعات بازتاب داه می شود که چرا ترکیه از مخالفان سوری  و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق حمایت می کند و حق شهروندی به طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق داده که درد ادگاه نمایشی و فرمایشی محکوم به اعدام شده است؟ بعلاوه  با اردوغان نخست‌وزیر و آقای چیچک رئیس مجلس ترکیه درباره گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور گفت‌وگو  کرده است. البته پاسدار علی لاریجانی نگرانی حاکمان ایران  درباره سامانه موشکی پاتریوت را در مذاکره‌اش با نخست‌وزیر ترکیه  مطرح  کرد و افزوده درباره سامانه پاتریوت که تشدیدکننده شرایط منطقه است، با اردوغان بحث و گفت‌وگو کرد. بالاخره اینکه همانگونه که قابل پیش بینی بود  فاش ساخته است که  در مورد پاسداران اعزامی و ربوده و بازداشت شده در سوریه توسط  مخالفان سوری مذاکراتی با مسئولان  مربوطه  داشته و مدعی شده ، باید بگویم که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور انجام یک سفر منطقه‌ای به کشورهای سوریه، لبنان و ترکیه سفر کرده بود، دقایقی پیش وارد فرودگاه بین‌المللی مهرآباد شد.بر اساس این گزارش علی لاریجانی و هیئت پارلمانی ایران که متشکل از لاله افتخاری نماینده تهران، ابراهیم محبی نماینده سنقر، عبدالله تمیمی نماینده شادگان، منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل، جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه و مسعود پزشکیان نماینده تبریز بود، در این سفر منطقه‌ای درباره موضوعات مهم منطقه‌ای با مقامات سه کشور یادشده گفت‌وگو کردند.علی لاریجانی در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد، طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: در سفری که به سوریه، لبنان و ترکیه داشتیم، در دیدارهای دو جانبه و چند جانبه درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردیم.وی با بیان اینکه هیئت پارلمانی ایران در سفر خود به سوریه مسائل مربوط به این کشور را به طور دقیق بررسی کرده است، افزود: ما درباره اقداماتی که باید برای آرامش در سوریه شکل بگیرد، گفت‌وگو کردیم.لاریجانی همچنین به دیدارش با نمایندگان گروه‌های مبارز فلسطینی اشاره کرد و گفت: در این دیدار مهم درباره حادثه تأثیرگذار و بزرگ پیروزی مردم غزه بر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردیم.رئیس مجلس شورای اسلامی درباره سفر به لبنان نیز گفت که در این بخش از سفر در دیداری که با رئیس مجلس لبنان داشته، درباره مسائل منطقه‌ای از جمله مسئله غزه با وی گفت‌وگو کرده است.وی همچنین به سفر ترکیه اشاره کرد و گفت: در این سفر در مراسم بزرگ عاشورای حسینی که توسط شیعیان ترتیب داده شده بود، شرکت و سخنرانی کردم و همچنین با آقای اردوغان نخست‌وزیر و آقای چیچک رئیس مجلس ترکیه درباره گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور گفت‌وگو شد.لاریجانی از مذاکره‌اش با نخست‌وزیر ترکیه درباره سامانه موشکی پاتریوت خبر داد و افزود: درباره سامانه پاتریوت که تشدیدکننده شرایط منطقه است، با آقای اردوغان بحث و گفت‌وگو کردم.لاریجانی همچنین در پایان با اشاره به گروگان‌های ایرانی ربوده شده در سوریه توسط تروریست‌ها گفت: طبق مذاکراتی که با مسئولان مربوطه درباره گروگان‌های ایرانی داشتم، باید بگویم که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.