گزیده خبر های 8 آذر- 91 قسمت -3



گزیده خبر های 8 آذر- 91 قسمت -3
برپايي مراسم دفن نمادين شهداي كربلا در اردبيل
این توطئه وطراحی ودیکته شده از سوی حاکمان ایران به نوری مالکی مزدور و دست نشانده است .زیرا تلاش برای تحریک کرد ها و شیعی کردن اربیل است که در اصل یک شهر کردی اهل تسنن می باشد.
اردبيل- خبرنگاركيهان:مراسم دفن نمادين شهداي كربلا ديروز با حضور گسترده مردم حسيني و ولايتمدار اردبيل برگزار شد.براساس يك سنت ديرينه مردم حسيني اردبيل در سومين روز شهادت سرور شهيدان حسين بن علي(ع) و ياران باوفايش در قالب دسته هاي عزاداري در حالي كه به صورت نمادين تابوت هايي را به ياد شهداي كربلا بر دوش مي كشند از مقابل مسجد اعظم حركت مي كنند.ديروز نيز عزاداران حسيني اردبيل ضمن عبور از مسيرهاي تعيين شده در مقابل مساجد محلات شش گانه به عزاداري پرداختند.در اين مراسم حضور جوانان و نوجوانان كه با لباس مخصوص و با در دست داشتن بيل و كلنگ در اطراف تابوت هاي نمادين حركت مي كنند يادآور نقش افراد قبيله بني اسد در سومين روز شهادت شهداي كربلاست.
البته داماد احمدی نژاد نگفته است اگر چنانچه پدرهمسرشر ئیس جمهور نبود  ووی نمی توانست ازر انت حکومتی بهره مند شود بازهم پیشنهاد زرینبافان برای داماد احمدینژاد را می ذیرفت؟
 مهدی خورشیدی، معاون امور قوا و شوراهای دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و داماد محمود احمدی‌نژاد می‌گوید:‌ داماد ريیس‌جمهور بودن خوب است. به شرطی که هیچ گاه این مسائل را قاطی مسائل خانوادگی نکنیم.خانواده یک نهاد کاملا مقدس است و هیچ‌چیز جای عشق را نمی‌گیرد. بنده همواره سعی کرده‌ام که هر مطلبی وجود دارد تا پشت در خانه باشدوی اضافه می‌کند: بالاخره یک فرصت است و آدم باید بتواند از این فرصت بهره‌برداری درست کند و یک محدودیت‌هایی برای خود به وجود می‌آورد و باید به این مجموعه به صورت کامل نگاه شود. بنده همیشه سعی کرده‌ام آنچه به ذهنم می‌آید و وجدانم به من می‌گوید در برابر شخص ريیس‌جمهور انجام دهم. یک وقت رابطه من با ایشان پدر و فرزندی است. چون بنده تک داماد هستم و ایشان پدر خوبی است؛ البته یک زمان در فضای سیاسی اختلاف سلیقه وجود دارد و نباید این مسائل را بایکدیگر یکی کرد.وی در پاسخ به اینکه چگونه با همسر خود آشنا شده است، نیز گفت: آقای زریبافان پیشنهاد دادند؛ خدا را شکر می‌کنم که همسرم ایده‌آل بنده است
افزایش 20 درصدی سرقت خودرو
عجب  رشد اقتصادی و وامنیت ورفاه اجتماعی  در کشور مدعی امن ترین کشور جهان که گزارش از رشد 20% خود رو داده شده است !
مهر: رئیس پلیس آگاهی کشور از افزایش 15 تا 20 درصدی سرقت خودرو در کشور خبر داد و گفت: وضعیت ایمنی خودروهای داخلی در برابر سرقت مناسب نیست. سردار حسن بتولی اظهار داشت: سرقت خودرو تنها متکی بر مقطع زمانی خاصی نیست و در هر زمان امکان رخ دادن آن وجود دارد. آمار سرقت خودرو در کشور بین 15 تا 20 درصد رشد داشته است که این رشد با توجه به میزان تعداد خودروها عادی است. متاسفانه در ماههای اخیر میزان سرقت خودرو در کشور نسبت به سایر جرایم افزایش یافته است و تنها جرمی است که روند صعودی داشته است. برخی از سرقتها به دلیل بی‌توجهی صاحبان خودرو است و برخی نیز به علت نقص سیستم ایمنی خودروها
 «ایران یک سلاح اتمی را شبیه‌سازی کرده است»
 گفته می شود تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها . مشخص است  که این آزمایش شبیه سازی  هم اثبات آن روی سکه تأکید خامنه ای بر ادامه غنی سازی اورانیوم و بی ربطبودن تحریم ها به پروژه ی هسته ای است .هم  پیش در آمد اعلام خبر دست یابی به سلاح هسته ای  می باشد
خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که ایران ظاهرا با پشتوانه کامپیوتر اقدام به شبیه‌‌‌سازی یک سلاح اتمی کرده که قدرت انفجاری آن سه برابر بمب اتمی هیروشیماست.آبه گزارش دویچه وله، ژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید دیاگرامی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ایران به محاسبه "قدرت انفجاری" برخی سلاح‌ها پرداخته است. آژانس جزئیات بیشتری در این زمینه اعلام نکرده اما گفته می‌شود که این اطلاعات از سوی نماینده یک کشور منتقد ایران ارائه شده است.دیوید آلبرایت از موسسه آمریکایی علوم و امنیت بین‌المللی در مورد این خبر گفته که ظاهرا این دیاگرام بیشتر برای "فهم موضوع" است تا نقشه یک سلاح واقعی.
جزئیات یک حادثه دریایی جدید/ لوله‌های گاز پارس‌جنوبی در خلیج‌فارس غرق شد
این خبر هم کمیک وهم تراژدیک می باشد چون تازگی پاسدار مشنگ رستم قاسم خانی وزیر نفت ادعا کرده است که قرار است از منطقه پارس جنوبی ده ها میلیارد در آمد نفتی وگازی کسب شود که اکنون گزارش شده است لوله هایی که قرار بود نفت وگاز منتقل کنند دچار آب حادثه دریایی شدند.
با وقوع یک حادثه دریایی، هر چند بارج 12 هزار تنی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با حضور به موقع شناورهای امداد و عملیاتی غرق نشد اما بخشی از لوله‌‌های گاز فاز 19 پارس جنوبی در آب‌های خلیج فارس غرق شدند. به گزارش خبرنگار مهر، بارج 12 هزار تنی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی که حامل لوله‌های گاز فاز 19 پارس جنوبی بود در نزدیکی جزیره خارگ در آب‌های خلیج فارس به دلیل برخورد با تپه‌های مرجانی و وقوع طوفان دچار حادثه شد.این شناور پشتیبانی به دلیل ایجاد چندین شکاف در بدنه در حال غرق شدن بود که با حضور به موقع شناورهای امداد و عملیاتی شرکت پایانه‌های نفتی از غرق شدن این بارج 12 هزار تنی جلوگیری شده است.با این وجود، تمامی لوله های گاز بتن اندود شده این شناور در عمق 40 تا 70 متری آب‌های خلیج فارس در نزدیکی پایانه نفتی خارگ غرق شده است.پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکی از آن است که تمامی کارکنان این بارج هم اکنون در صحت و سلامت به سر می برند و این حادثه تنها خسارت مالی به همراه داشته است.سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی امروز در گفتگو با مهر با تایید این حادثه دریایی، گفت: با حضور شناورهای امداد و عملیاتی، هم اکنون لاشه بارج آسیب دیده به حوضچه‌های پایانه نفتی خارگ منتقل شده است.این مقام مسئول با اعلام اینکه در حال حاضر تخلیه آب این شناور توسط کارکنان پایانه های نفتی آغاز شده است، بیان کرد: اما برای تعمیرات اساسی این شناور نیاز به مشارکت شرکت‌های دیگر است  وی همچنین در پاسخ به پرسش مهر در خصوص تخلیه لوله‌های گاز این بارج 12 هزار تنی توضیح داد: مختصات جغرافیایی محل غرق شدن لوله‌های گاز مشخص شده است و به زودی بیرون کشیدن این لوله‌های گاز آغاز می‌شود.