گزیده خبرهای 1 مهر93. قسمت 4

گزیده خبرهای 1 مهر93. قسمت 4
دبیر انجمن صنفی حمل و نقل ریلی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده از 11 مهرماه حدود 30 درصد بلیت قطارها بدون افزایش قیمت و مابقی با رشد قیمتی 2 تا 24 هزار تومانی روبرو خواهند شد.‌‌غلامحسین عبداللهی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ‌با توجه به اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی در حوزه ریلی و واگذاری آن به بخش غیر دولتی، دولت عملاً وظایف حاکمیتی و نظارتی را برعهده دارد و عملیات حمل و نقل ریلی مسافر به طور کامل بر عهده بخش خصوصی قرار گرفته است.وی با بیان اینکه  بخش خصوصی برای مدیریت بنگاه اقتصادی و پوشش کامل هزینه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری باید به منابع درآمدهای فروش بلیت اکتفا کند افزود: افزایش قیمت بلیت به میزان معقول و متناسب با افزایش هزینه‌های سالانه (قیمت واقعی) از جمله راهکارهای اساسی در این زمینه است‌.دبیر انجمن صنفی حمل و نقل ریلی با اشاره به شیوه قیمت‌گذاری تکلیفی از سوی دولت‌، ثابت ماندن و یا افزایش حداقلی تعرفه بلیت قطارهای مسافری‌ را از جمله موضوعات مورد اختلاف دولت و بخش خصوصی  برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با توجه به افزایش تورم در حوزه حمل و نقل ریلی شاهد هیچ گونه افزایش قیمتی نبوده‌ایم و این مساله شرکت های مذکور را دچار زیان کرده است.وی با بیان اینکه این تداوم ضرر و زیان منجر به گریزان شدن شرکت های بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری مجدد در این حوزه می شود اضافه کرد: در حال حاضر بخش خصوصی حجم عمده‌ای از جابة‌جایی مسافران را بر عهده دارد اما با این وجود از ابتدای سال جاری به واسطه عدم افزایش قیمت بلیت، تفاوت قیمت‌های تکلیفی و واقعی‌ حیات شرکت‌های خصوصی حمل و نقل ریلی مسافر را تهدید جدی کرده بود‌. عبداللهی افزود: پیرو همین مسأله طی جلساتی که با متولیان راه آهن و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد مقرر شد به منظور ارایه خدمات مطلوب تر قیمت بلیت قطار از 11 مهر‌ماه سال جاری افزایش یابد.وی بیان کرد: بخش دولتی برابر اصل 44 قانون اساسی نمی‌تواند از این پس دراین حوزه سرمایه گذاری مستقیم داشته باشد، بخش خصوصی به منظور ارایه سرویس و خدمات با کیفیت تر و مطلوب باید بتواند متناسب با افزایش تورم در جامعه نسبت به افزایش قیمت خدمات خود اقدام کند‌.‌‌دبیر انجمن صنفی حمل و نقل ریلی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده از 11 مهرماه حدود 30 درصد بلیت ‌قطارها بدون افزایش قیمت و مابقی با  رشد قیمتی 2 تا 24 هزار تومانی روبرو خواهند شد.عبداللهی با اشاره به اتمام پیک سفرهای تابستانی اضافه کرد: موافقت راه‌آهن به منظور اجرایی شدن این افزایش قیمت از 11 مهر ماه نمی‌تواند توفیقی چندانی را برای شرکت‌های بخش خصوصی حاصل کند.
 یک مقام وزارت خارجه ایران تاکید کرد که تاکنون طرح پیشنهادی "قطع اتصالات سانتریفیوژها" مورد موافقت قرار نگرفته است.مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره برخی اخبار منتشره درباره ارائه طرحی از سوی یکی از کشورهای عضو گروه ١+٥ در ارتباط با اتصالات سانتریفیوژها در تاسیسات هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: در روند مذاکرات فنی و کارشناسی، طرح‌ها و ابتکارات مختلفی ازسوی هیات‌ها ارائه و مورد نقد و بررسی قرارمی گیرد.وی افزود: تاکنون طرحی که مورد پذیرش همه طرفها باشد، مورد موافقت واقع نشده است.مذاکره‌کنندگان آمریکایی طرحی را پیشنهاد داده‌اند که طبق آن ایران به جای برچیدن سانتریفیوژهایش می‌تواند اتصال این ماشین‌ها را از یکدیگر قطع کند.نمایندگان ایران، آمریکا و دیگر کشورهای عضو گروه 1+5 هم‌ اکنون در حال انجام مذاکرات در نیویورک هستند تا بتوانند به راه‌حلی جامع برای رفع نگرانی‌های غرب در این زمینه و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران برسند
«نگارگر سایه‌ها» آرزو داشت پزشک شود؛ اما با اخراج از مدرسه، زندگی‌اش با هنر و نقاشی گره خورد. اول مهرماه سال‌روز تولد سیدضیاءالدین امامی دهکردی است، هنرمند صاحب سبک نقاشی مدرن اسلامی است.به گزارش ایسنا، امامی را از نگارگران مشهور دوره‌ی معاصر ایران می‌دانند. او در سال 1301 در خانواده‌ای مذهبی و روحانی متولد شد. پدرش امام جمعه‌ی شهرکرد و مدرس مدرسه‌ی امامیه‌ی آنجا بود. او تحصیلات مکتب‌خانه و مدرسه ابتدایی را در شهرکرد گذراند. سال 1314 بود که همراه خانواده‌اش به اصفهان مهاجرت کرد.ضیاء‌الدین آرزو داشت پزشک شود. ورودش به مدرسه‌ی فرهنگ اصفهان نیز در راه رسیدن به همین رویا بود، اما مدتی بعد به‌دلیل رفتارهای خاصش از مدرسه اخراج شد.خودش در این‌باره گفته است: «یک روز در کلاس درس هنگامی که معلم مشغول تدریس بود، احساس کردم جیبم سنگین شده است. دست در جیبم کردم. متوجه شدم همکلاسی نیمکت عقب، ماری را در جیب من گذاشته است. من نیز مار را در جیب همکلاسی نیمکت جلویی خود گذاشتم که مدتی بعد متوجه شد. از ترس، کلاس را به‌هم ریخت و کلاس حسابی مغشوش شد. کسی که مار را در جیب من گذاشته بود، فلک کردند. فردای آن روز جلسه گذاشتند و مرا از مدرسه اخراج کردندضیاء‌الدین سال ۱۳۳۸، از تدریس در مدارس اصفهان دست کشید و همراه خانواده راهی تهران شد و سال ۱۳۴۰، همزمان با اولین سال تأسیس هنرکده‌ی هنرهای تزیینی در امتحان ورودی آن شرکت کرد. او تحصیلاتش در حوزه‌ی هنرهای تزیینی را در تهران به اتمام رساند و به تدریس هنر در دانشگاه‌های تهران مشغول شد.40 سال از عمر خود را در حوزه‌ی هنر صرف کرد تا مکتب جدیدی در رشته‌های خط و نقاشی و تذهیب ارائه دهد؛ به‌گونه‌ای که با سنت‌های دیرینه‌ی ایران و از سوی دیگر، جوهره‌ی عرفانی با هنرهای اسلامی هماهنگ باشد. او را «نگارگر» سایه‌ها لقب داده‌اند. مصور کردن قرآن از دیگر فعالیت‌های این هنرمند بود.حبیب‌الله آیت‌اللهی درباره‌ی این هنرمند گفته است: «امامی تمام افسانه‌های اطراف خود را از هر جا و هر کسی که می‌شنید و می‌دانست با رنگ و نقش به بدیع‌ترین و ماندگارترین جلوه روایت می‌کرد و قصه‌های عامیانه را با تصویر حفظ و ثبت می‌کرد، آن هم با شیوه خاص خود و نه به تقلید از غربیکی از آثار معروف او، تقویم «تسبیح ذرات» است. این اثر در سومین دوسالانه نقاشی معاصر تهران در سال 1374 مقام اول را کسب کرد.او ماه‌ها بر اثر بیماری دیابت، قلب و کم‌خونی، توان حرف‌ زدن نداشت و سرانجام پس از طی این دوره‌ی بیماری در 11 تیر ماه سال 1387 در اصفهان درگذشت. پیکرش را در قطعه‌ی نام‌آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپردند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص نامه اخیر معاون اول قوه قضائیه به این وزراتخانه جهت حذف مصادیق مجرمانه از سامانه ارتباطی اینترنتی گفت: درباره باره محتوای مجرمانه به طور جدی اعتقاد داریم که حذف شود و این حرف درستی است.محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: ما در این رابطه قطعا کار کرده‌ایم و هم‌اکنون نیز کار می‌کنیم.وی افزود: درباره محتوای مجرمانه به طور جدی اعتقاد داریم که حذف شود و این حرف درستی است اما این که با مسدود کردن بخواهیم این کار را درست کنیم، حرف دیگری است.پیش از این معاون اول قوه قضائیه طی نامه‌ای خواستار ایجاد نرم‌افزاری برای حذف مصادیق مجرمانه و ارائه نرم‌افزارهای داخلی در این باره شد
مگرروحانی رئیس جمهور رژیم داعشی ولایت فقیه ام القرای جهان اسلام نیست .برای چه یک آخوندحوزوی برایش تعیین تکلیف کرده است؟


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یک سال گذشته مواضع رهبری نسبت به آمریکا شدیدتر شده است اظهار کرد: دل روحانی نباید برای شیطان بسوزد.به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حمید رسایی در نشست خبری با عنوان راه و چاه که درباره سفر رییس جمهور به نیویورک به همت کمیته صیانت از منافع ایران برگزار شده است با بیان اینکه تریبون سازمان ملل بسیار مهم بوده و ما باید از این تریبون صدای خود را به مردم دنیا برسانیم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تحریم‌های کشور تحریم رسانه‌ای بوده است. دشمن به وسیله تحریم رسانه‌ای یک چهره غیرواقعی از ایران ارائه کرده است.وی در ادامه افزود: سفر رییس جمهور به نیویورک لازم و ضروری است اما اگر این فرصت مدیریت نشود به یک تهدید تبدیل می‌شود. روحانی باید متوجه باشد که وی رییس جمهور ایران اسلامی و نه رییس جمهور ایران است. هرچه مسئولان در مواضع خود با آرمان‌های امام راحل و رهبری نزدیک تر باشند منافع کشور را بهتر تامین می‌کنند.این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: توقع ما این است پس از تجربه یک ساله روحانی عملکرد آمریکا را ارزیابی کند. روحانی گفته است برای اینکه اوباما بیشتر تحقیر نشود حاضر شد با وی مکالمه تلفنی داشته باشد این صحبت اشتباه است زیرا ذات انقلاب اسلامی تحقیر آمریکاست. روحانی باید مراقب باشد عزت دولت وی زیر سوال نرود.رسایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: روحانی باید براساس صحیفه امام و رهبری در سازمان ملل صحبت کند و سفر خود را با شعار اعتدال به پایان برساند.وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبری فرموده‌اند اعتدال یعنی اشداء علی الکفار و رحماء بینهم. ما از روحانی می‌خواهیم در این سفر براساس اعتدالی که رهبری فرمودند عمل کند.