نامه ها وصدای شما

نامه ها وصدای شما . 7 مهر-93
كارگران فصلي و دستفروشان سرگردان كارگران روزمزد ساختماني و دستفروشان كه مجبورند در گرماي تابستان و سرماي پاييز و زمستان براي به دست آوردن نان تلاش كنند تا شرمنده خانواده‌ و صاحبخانه نباشند، از اينرو ضرورت دارد اين اقشار توسط شهرداري‌ها ساماندهي شوند و سازمان تأمين اجتماعي هم آنان را بيمه و حمايت كند. عليرضا سعيدي ـ تهران *مقدسي از اهواز: با وجود گرماي طاقت‌فرساي جنوب كشور، به خصوص اهواز، علت اخذ عوارض سنگين برق از مردم اين خطه ديگر چه صيغه‌اي است؟ *منصوري از تهران: حشرات ريز سفيد رنگ مدتي است در تهران به ويژه محدوده نواب زياد شده است. چرا مسئولان شهري به اين موضوع مهم رسيدگي نمي‌كنند؟ *عظيمي از تهران: روزانه هزاران بنرهاي آويزان را در تيرها و خيابانها مشاهده مي‌كنيم كه روي تمامي آنها نوشته شده انتقادات وپيشنهادات خود را از ادارات وشهرداري‌ها به اين شماره تلفن اعلام كنيد و از آن طرف هزاران انتقاد از شهرداري‌ها و ديگر ادارات را در ستون مختلف روزنامه‌ها بي‌پاسخ مي‌بينيم كه رها شده‌اند. حالا واقعا ما دم خروس را باور كنيم يا...*نجفي از اهواز: آقا لطفا پيام من را به گوش مسئولان برسانيد و بگوييد اخيرا سرقت در استان خوزستان زياد شده است. به عنوان مثال مدتي است سارقين حتي به پمپ آب كشاورزان و يا درب‌هاي آهني دستشويي‌ها و... هم رحم نمي‌كنند. به مسئولان شهري تذكر بدهيد و از دولتمردان تدبير واميد بخواهيد به اين موضوع رسيدگي كنند. 
 صداي شما
*تركمن از تهران: بدينوسيله از رئيس كلانتري 120 سيدخندان جناب سرگرد "سهرابي‌منش" و ديگر پرسنل خدوم اين حوزه به خاطر جلوگيري از سرقت خودرو فرزندم سپاسگزاري مي‌كنم. لازم مي‌دانم از مسئولان ذيربط هر طور كه صلاح مي‌دانند از اين پرسنل زحمتكش و جان بركف قدرداني بعمل آورند. 
*مقدسي از اهواز: با وجود گرماي طاقت‌فرساي جنوب كشور، به خصوص اهواز، علت اخذ عوارض سنگين برق از مردم اين خطه ديگر چه صيغه‌اي است؟ 
*منصوري از تهران: حشرات ريز سفيد رنگ مدتي است در تهران به ويژه محدوده نواب زياد شده است. چرا مسئولان شهري به اين موضوع مهم رسيدگي نمي‌كنند؟ 
*صرافي از تهران: پارك پرديسان روشنايي مناسبي ندارد. وقتي شبها براي ورزش يا تفريح همراه خانواده به اين پارك مي‌رويم چراغ‌هاي اين پارك خاموش است. از مسئولان ذيربط تقاضا مي‌شود براي روشنايي اين پارك اقدامات لازم را انجام دهند.
*يكي از اهالي محل: نزديك به دو ماه است كه آنتن‌دهي تلفن‌هاي همراه در محدوده ميدان شهيد متقيان در نازي‌آباد قطع شده است. بنويسيد تا رسيدگي شود. 
*عظيمي از تهران: روزانه هزاران بنرهاي آويزان را در تيرها و خيابانها مشاهده مي‌كنيم كه روي تمامي آنها نوشته شده انتقادات وپيشنهادات خود را از ادارات وشهرداري‌ها به اين شماره تلفن اعلام كنيد و از آن طرف هزاران انتقاد از شهرداري‌ها و ديگر ادارات را در ستون مختلف روزنامه‌ها بي‌پاسخ مي‌بينيم كه رها شده‌اند. حالا واقعا ما دم خروس را باور كنيم يا...
*نجفي از اهواز: آقا لطفا پيام من را به گوش مسئولان برسانيد و بگوييد اخيرا سرقت در استان خوزستان زياد شده است. به عنوان مثال مدتي است سارقين حتي به پمپ آب كشاورزان و يا درب‌هاي آهني دستشويي‌ها و... هم رحم نمي‌كنند. به مسئولان شهري تذكر بدهيد و از دولتمردان تدبير واميد بخواهيد به اين موضوع رسيدگي كنند. 
نامه‌هاي شما
سرگرداني در اداره ثبت اسناد واملاك رشت 
در ماه‌هاي پاياني سال 92 چهار قطعه زميني را خريداري نمودم كه پس از تنظيم اسناد مربوطه در يكي از دفترخانه‌هاي رشت، دفترخانه طبق معمول اسناد زمين مورد نظر را به جهت تعويض دفترچه؛ سند يك برگي به اداره ثبت اسناد و املاك رشت ارسال كرد.
در طي اين مدت كه بيش از هشت ماه مي‌گذرد هم‌چنان منتظر دريافت سند تك برگي هستم. در اين هشت ماه بارها به اداره ثبت اسناد و املاك رشت مراجعه شد،‌ اما هر بار مثل توپ فوتبال از اين اتاق به اتاق ديگر پاس داده مي‌شود و بعد از كلي سرگرداني و معطلي به هفته بعد موكول مي‌كنند. از مسئولان مربوطه تقاضاي رسيدگي دارم. مريم طالبي - رشت 
كارگران فصلي و دستفروشان سرگردان 
كارگران روزمزد ساختماني و دستفروشان كه مجبورند در گرماي تابستان و سرماي پاييز و زمستان براي به دست آوردن نان تلاش كنند تا شرمنده خانواده‌ و صاحبخانه نباشند، از اينرو ضرورت دارد اين اقشار توسط شهرداري‌ها ساماندهي شوند و سازمان تأمين اجتماعي هم آنان را بيمه و حمايت كند. عليرضا سعيدي ـ تهران 
ضرورت يكسان‌سازي قيمت‌ها 

مردم براي خريد مايحتاج ضروري و به ويژه گوشت و مرغ و حبوبات به دليل تفاوت قيمت، مجبورند به چند مغازه مراجعه كنند تا بتوانند با قيمت مناسب‌تري خريد كنند. آيا مسئولان فرصت يكسان‌سازي قيمت‌ها را ندارند و يا اقشار ضعيف و حقوق‌بگير و كم درآمد جامعه را فراموش كرده‌اند و برايشان مهم نيست كه با چه مشكلاتي زندگي مي‌كنند؟ ع. يناقرف ـ تهران