تصاویر دانش آموزان بی مدرسه و معلم و دانش‌آموزانِ معلم درصحنه بیرونی مسجد!

چندمیلیون دانش آموزان ترک تحصیل کرده درکشور وجوددارد که بدلیل فقراقتصادی خانوادگی و هزینه ی سنگین نامنویسی ولوازم لتحریر مجبور به ترک میز مدارس شده و تبدیل به کودکان کار خیابانی  گشته و همچنان درحال افزایش اند . از سوی دیگر تعداد زیادی ازمعلمین حق التدریسی اند که هنوز استخدام رسمی نشده اند . طوریکه در روزهای اخیر چندبار جلوی مجلس مدعی در رأس همه امور تجمع اعتراضی برپا کردند . حال بماند که چندین  هزار کمبود مدارس در سراسر کشور  هست و حقوق قشر زحمتکش معلمان بس ناچیزاست . اما در شرایطی که روز نامه جمهوری اسلامی مورخ  6 مهر گزارش داد چندهزار ميليارد تومان بودجه فرهنگي تا كي بايد در مؤسسات فرهنگي غير دولتي به باد برود؟ و افزودپيگيري‌هاي برخي نمايندگان مجلس براي قرارگيري فهرست موسسات فرهنگي غيردولتي در قانون بودجه 94 شدت گرفته است. اين تلاش‌ها در حالي انجام مي‌شود كه مشخص نيست دستاوردِ تزريق اعتبارهاي كلان به اين نهادها در سال‌هاي گذشته چه بوده و مجموعه اين نهادها چه دستاورد جدي براي حوزه فرهنگ داشته‌اند كه همچنان بايد رقمي چندصد ميلياردي از اعتبارات حوزه فرهنگ به اين مجموعه‌هاي غيردولتي تعلق گيرد؟
 حال بماند که هزینه ی سرسام آور برنامه ی هسته ای وارگان های سرکوبگر چه میزان است و چه مبالغ سنگینی صرف هزینه های اقدام تروریستی برون مرزی می گردد ویا چه کمک های بلاعوضی به حزب ا لشیطان لبنان و حماس و بشار اسد داده می شود . در حالی که گزارش شده است  دانش آموزان مدرسه ای در شهرستان نور به دلیل نداشتن معلم خود، کار معلم را نیز انجام می دهند. زیرا که دانش آموزان مدرسه روستای خورتاپ رودبار شهرستان نور به دلیل آماده نبودن مدرسه کلاس های خود را در محوطه بیرونی مسجد محل برگزار می کنند. این دانش اموزان علاوه بر محروم بودن از مدرسه از داشتن معلم نیز محروم هستند و دانش آموزان قدیمی تر اداره کلاس و تدریس به کلاس های پائین تر را انجام می دهند.

 بهرحال در رژیم ازصدر تاذیل آلوده به فساد که دزدی و رشوه واختلاس و غارتگری بشدت رواج دارد از سوی دیگر ادامه جنگ قدرت و ثروت باندی یقه مؤسسات فرهنگی غیر دولتی گرفته شده است . سئوال است مگر نقش وزارت آموزش وپرورش کلیدی نیست؟ مگر دانش  آموزان آینده سازان کشور نیستند؟ چرا وقتی در عراق وجنوب لبنان وونزوئلا و بولیوی  وبرخی کشورهای آفریقایی مدرسه ساخته و معلم اعزام می شود .ولی در داخل کشور دانش آموزان بایدمعلم شوند؟!
 
فرارودانش آموزان مدرسه ای در شهرستان نور به دلیل نداشتن معلم خود، کار معلم را نیز انجام می دهند.دانش آموزان مدرسه روستای خورتاپ رودبار شهرستان نور به دلیل آماده نبودن مدرسه کلاسهای خود را در محوطه بیرونی مسجد محل برگزار می کنند. این دانش اموزان علاوه بر محروم بودن از مدرسه از داشتن معلم نیز محروم هستند و دانش آموزان قدیمی تر اداره کلاس و تدریس به کلاس های پائین تر را انجام می دهند. بهروز خسروی عکاس فارس از این مدرسه و دانش آموزان معلم آن عکاسی کرده است که در زیر می بینید.