گزیده خبرهای 5 مهر – 93 قسمت - 3

 گزیده خبرهای 5 مهر – 93   قسمت - 3
بازداشت سارقان كابل برق در حكيميه تهرانپارس
رئيس كلانتري 146 حكيميه، از دستگيري 2 سارق كابل‌هاي برق در محدوده حكيميه تهرانپارس خبر داد و گفت: اين متهمان نيمه شب‌ها اقدام به سرقت كابل‌هاي برق مي‌كرند كه با تلاش ماموران كلانتري دستگير شدند. به گزارش ايرنا از پايگاه خبري پليس، سروان واقعي افزود: با شكايت‌هاي متعدد شهروندان به اداره برق منطقه در خصوص قطعي متناوت برق مشتركان، كارشناسان اين اداره ضمن تعمير مشكلات ايجاد شده در بررسي‌هاي خود دريافتند كه در بخش‌هاي مختلف اين محله سرقت‌هاي كابل برق صورت مي‌گيرد و در نتيجه مراتب را با كلانتري گزارش داد شد. وي افزود: طي جلسه‌هاي صورت گرفته در كلانتري مقرر شد كه تيم‌هاي عملياتي اين يگان به همراه كارشناسان برق منطقه ضمن گشتزني‌هاي مستمر در محله‌هاي مذكور، مناطقي را كه امكان سرقت مي‌رفت مورد شناسايي قرار داده و تحت نظر داشته باشند. سروان واقعي، عنوان داشت: اين اقدامات ادامه داشت تا اينكه ماموران دريافتند سرقت‌هاي كابل‌هاي برق كار 2 سارق مي‌باشد كه با همدستي هم اقدام به سرقت مي‌كنند و بر اين اساس تمركز تيم‌هاي عملياتي بر روي باندهاي سابقه‌داري كه پيش از اين در محدوده مذكور فعاليت داشتند معطوف شد. سركلانتر 146 تصريح كرد: اين اقدامات نتيجه داد و ماموران كلانتري هنگام گشتزني در محدوده حكيميه موفق شدند 2 مرد را در حال بريدن و جمع آوري كابل‌هاي برق مشاهده و براي بازداشت آنها اقدام كنند. وي اظهار داشت: هر 2 متهم در يك عمليات غافلگيرانه بازداشت و به همراه تجهيزاتشان به كلانتري منتقل شدند و در بازجويي‌هاي انجام شده به جرايم خود مبني بر سرقت كابل‌هاي برق طي ماه گذشته در اين محدوده‌هاي اعتراف كرده و با شكايت نماينده حقوقي اداره برق منطقه به دادسرا منتقل شدند.  
گرگ ها 37 رأس گوسفند را در خراسان شمالي دريدند
گله گرگ‌هاي گرسنه با هجوم به گوسفندان يك روستا در شهرستان مرزي "راز و جرگلان" در استان خراسان شمالي تعداد 37 رأس گوسفند را دريدند. به گزارش ايرنا، "محمدرضا دربندي" فرماندار شهرستان راز و جرگلان با اعلام اين خبر گفت: گرگها به صورت دسته جمعي به گوسفندان دامداران منطقه "كلاته كندرف" از توابع شهر راز حمله كرده و 37 رأس گوسفند را تلف كردند. يكي از مالكان گوسفندان تلف شده گفت: تنها 10 رأس از گوسفندان مزبور تحت پوشش بيمه قرار داشتند. "حسن مقصودزاده" ارزش تقريبي خسارت وارده از ناحيه اين حادثه به دامداران منطقه را 150 ميليون ريال عنوان كرد. شهرستان 70 هزار نفري راز و جرگلان به مركزيت شهر راز، در شمال استان خراسان شمالي و در فاصله حدود 40 كيلومتري كشور تركمنستان قرار دارد.
سرقت با كاميون نارنجي

پليس شهرستان بينالود خراسان رضوي، سارقي كه با استفاده از كاميون اقدام به تخريب ديوار باغ ويلاها و سرقت درب‌هاي بزرگ آهني مي‌كرد را دستگير كرد. به گزارش پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي شهرستان بينالود با اعلام اين خبر گفت: در پي تماس تلفني يكي از شهروندان با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 در خصوص اينكه كاميون نارنجي رنگ در روستاي "چاه خاصه" اقدام به كندن درب و پنجره‌هاي آهني باغي در انتهاي روستا كرده است بلافاصله اكيپ گشت پاسگاه به محل اعزام شد. سرهنگ ستاد "عباس صارمي" افزود: ماموران پس از انجام گشت زني‌هاي هدفمند خود موفق شدند كاميوني را در يكي از جاده‌هاي فرعي و صعب العبور كوهستاني مشاهده و متوقف كنند. راننده اين كاميون در مواجهه با سوالات ماموران ادعا كرد كه محموله بار سنگ از چناران به سمت سوران شانديز برده است و پس از تخليه چون پلاك كاميون قديمي است براي فرار از دست پليس از اين جاده آمده است. در ادامه ماموران در بررسي‌هاي به عمل آمده از بار كاميون هيچ گونه آثار حمل سنگ مشاهده نكرده و تعداد 5 درب بزرگ آهني را كشف كرده و با توجه به اظهارات ضد و نقيض، متهم را به پاسگاه منتقل كردند. اين سارق سابقه‌دار كه عليرضا نام دارد در مواجهه با ادله محكم پليس به ناچار به سرقت 5 در بزرگ آهني از باغ ويلاها اعتراف و اعلام كرد پس از شناسايي باغ ويلاهايي كه مالكان آن به ندرت در آن تردد داشتند و با استفاده از قدرت كاميون، ديوارها را تخريب و اقدام به سرقت درب‌هاي آهني كرده است
فريب تبليغات رسانه‌اي كاشت مو را نخوريد!
مگر می شود درژیم داعشی ولایت فقیه  که از صدر تاذیل آلوده به فساد و عوامفریب است باور داشت با این هشدار مانع از فریبکاری وکلاهبرداری می شود؟
يك متخصص پوست و مو با تاكيد بر اينكه متقاضيان كاشت مو نبايد به تبليغات كاذب در خصوص كاشت مو توجه كنند، گفت: چيدمان هنرمندانه‌ گرافت‌ها بيشترين اهميت را از نظر مطلوب‌ شدن نتيجه‌ پيوند‌ مو دارد. به گزارش تابناك، دكتر جاويد حسيني با اشاره به اينكه معيارهاي انتخاب متخصص پوست ‌و ‌مو براي انجام پيوند موي طبيعي اهميت دارد، گفت: در انتخاب متخصص پوست و مو براي انجام كاشت ‌موي طبيعي بايد به‌ نكاتي خاص توجه شود. وي افزود: فردي كه تصميم به كاشت مو مي‌گيرد بايد در نظر داشته باشد كه آيا پزشك مورد نظر، وي را در زمينه‌ جنبه‌هاي زيبايي‌شناسي و نتايج هنرمندانه‌ كاشت ‌مو راهنمايي مي‌كند يا اينكه فقط به مسايل پزشكي قضيه اشراف دارد. حسيني يادآور شد: به ياد داشته باشيد كه اگر پيوند مو را به سه بخش تقسيم كنيم، سهم علم پزشكي و تخصص پوست و مو فقط يك سوم است. يك سوم ديگر آن درگير ذوق هنري و زيباشناسي ذاتي پزشك است و پس از آن وجدان و رعايت اخلاق پزشكي نيز يك سوم مابقي را تشكيل مي‌دهد. وي گفت: بايد توجه داشت كه آيا پزشك براي جلسات احتمالي بعدي كاشت مو با شما صحبت مي‌كند و به بيان ديگر نگران وضعيت فرد در آينده نيز هست و برنامه ريزي بلندمدت براي شما مي‌كند يا اينكه فقط به اين فكر است كه براي اين جلسه كار شما را انجام دهد و شما را به حال خود رها كند. اين متخصص پوست و مو تصريح كرد: لازم است پزشك در مورد مشكلات و عوارض جانبي كاشت مو هم با فرد صحبت‌ كند و آنقدر شهامت داشته باشد كه به برخي‌ از متقاضيان كاشت موي طبيعي جواب منفي دهد يا آنكه انجام كاشت مو در آنها را به تعويق بيندازد. پزشك بايد با حوصله با فردي كه تمايل به كاشت مو دارد، صحبت كند و به تمام سوال‌ها و ابهامات وي پاسخ دهد. 
اين متخصص پوست و مو درباره برخي تبليغات مبني بر كاشت 12 تا 16 هزار تار مو در يك جلسه، تاكيد كرد: متقاضيان كاشت مو نبايد به تبليغات كاذب در خصوص كاشت مو توجه كنند. هرگز به اين اعداد دل‌خوش نكنيد و در‌ واقع اين مطلب را از مصاديق بارز كلاه‌برداري در ‌حيطه‌ پزشكي بدانيد، چراكه شما به ‌هيچ‌ عنوان نمي‌توانيد تعداد موهاي كاشته شده را بشماريد. در اين زمينه چيدمان هنرمندانه‌ گرافت‌ها بيشترين اهميت را از نظر مطلوب‌ شدن نتيجه‌ پيوند‌ مو دارد و تعداد موهاي كاشته‌شده در مرحله بعدي قرار دارد. حسيني خاطر نشان كرد: اگر پزشك به‌ صورت قطعي و بدون هرگونه ريسك در مورد نتيجه‌ كاشت مو، به ‌شما اطمينان و ضمانت صد‌در‌صد مي‌دهد، بايد در‌ مورد كار وي شك كنيد، چراكه هيچ مطلبي در پزشكي بويژه پزشكي زيبايي داراي قطعيت كامل نيست. وي در پايان يادآور شد: هيچگاه به ‌تبليغات رسانه‌اي، مطبوعات، پيك‌هاي ‌تبليغاتي، راديو و تلويزيون و بويژه ماهواره اعتماد نكنيد و فكر نكنيد هركس در ‌مجله مطلبي مي‌نويسد يا در راديو و تلويزيون صحبت مي‌كند، داراي صلاحيت‌هاي لازم است. متوجه باشيد كه مطالب و گفته‌هاي پخش شده در‌ شبكه‌هاي ماهواره‌اي كذب محض است، زيرا هيچ كنترل علمي روي محتويات اين برنامه‌ها وجود ندارد و هركس با هر‌ مدركي مي‌تواند با پرداخت پول خودش را دكتر معرفي و تبليغات كند. 
 پاييز آمد؛ مراقب افسردگي باشيد!
مگر دررژیم مرگ زا  که 36 سال است مرگ آباد وماتم سراو عزاخانه ساخته فصول در این کشور پیرامون افسرده شدن فرق داشته باشد؟ارتباط ميان خواب و افسردگي بسيار پيچيده است. افراد افسرده معمولا خواب‌ نامنظمي دارند و افرادي كه اختلال خواب به خصوص بي‌خوابي دارند، بيشتر مستعد افسردگي هستند. خواب كم يا بسيار زياد،‌ هر دو مي‌تواند افسردگي را تشديد كند. افسردگي مي‌تواند دلايل و انواع مختلفي داشته باشد كه يكي از انواع اين اختلال كه البته از شايع‌ترين انواع آن محسوب مي‌شود، افسردگي فصلي نام دارد. شايد شما نيز با تغيير فصول، تغييراتي را در خلقيات خود حس كرده باشيد. براي مثال اغلب مردم با فرا رسيدن پاييز به دليل كم شدن مدت زمان تابش نور خورشيد در برخي روزها، دچار نوعي افسردگي موسوم به "اختلال عاطفي فصلي" يا به اصطلاح افسردگي فصلي مي‌شوند. در چنين شرايطي اطلاع از عوامل تشديدكننده اين اختلال و در نتيجه پيشگيري از اين عوامل ضروري است. به گزارش عصر ايران، شش عامل تشديدكننده افسردگي و راه‌هاي مقابله با آن از ديد روانشناسان به شرح ذير است: - استرس: به گفته دكتر "دبورا سراني" روانشناس باليني دانشگاه "آدلفي" آمريكا، استرس زياد موجب ترشح هورمون كورتيزول مي‌شود كه اين هورمون نيز به نوبه خود عامل بروز حالت‌هاي برانگيختگي، هيجان و زودرنجي است كه اين خود موجب فشار بر جسم و ذهن ما مي‌شود. به اعتقاد سراني براي كاهش استرس مي‌توانيم بخشي از فعاليت‌هايمان را به ديگران محول كنيم يا با تقسيم آنها به چند بخش سبك‌تر از وضعيت فشار و اضطراب خارج شويم. 
وي معتقد است كه در كنار اين راهكارها از به عهده گرفتن فعاليت‌هاي زياد در خانه،‌ مدرسه و محل كار بايد پرهيز كرد. - خواب نامنظم: ارتباط ميان خواب و افسردگي بسيار پيچيده است. افراد افسرده معمولا خواب‌ نامنظمي دارند و افرادي كه اختلال خواب به خصوص بي‌خوابي دارند، بيشتر مستعد افسردگي هستند. خواب كم يا بسيار زياد،‌ هر دو مي‌تواند افسردگي را تشديد كند. بنابراين خواب كافي و منظم از بدتر شدن علائم افسردگي جلوگيري مي‌كند. در واقع داشتن يك دوره خواب ثابت، كيفيت و كميت خواب را بهبود مي‌بخشد.  دكتر همچنين سراني مي‌گويد: روزانه در ساعات مشخصي بخوابيد و از خواب بيدار شويد و در صورتي كه در طول روز مي‌خوابيد، نگذاريد خواب شبانه‌تان را تحت تاثير قرار دهد. - تغذيه نامناسب: ارتباط ميان تغذيه و حالت‌هاي روحي نيز تاحدود قابل توجهي پيچيده است. اما برخي از مطالعات نشان مي‌دهد كه ميان برخي از غذاها و بروز و تشديد افسردگي ارتباط وجود دارد. براي مثال بر اساس اين مطالعات ميان استفاده از غذاهاي چرب و خطر ابتلا به افسردگي رابطه مستقيم وجود دارد. به طور كلي تغذيه ناسالم مي‌تواند از عوامل مهم در تشديد اين اختلال باشد. - افراد منفي‌باف و سمي: دكتر سراني از آدم‌هاي منفي‌باف به عنوان افراد "سمي" ياد مي‌كند و معتقد است تا جائي كه امكان دارد بايد از تعامل با اين افراد دوري كرد يا حداقل با افرادي در ارتباط بود كه نقش منفي افراد مضر را خنثي كنند. روي افراد قدرتمند به لحاظ روحي متمركز شويد، چرا كه در شرايط افسردگي بايد تفكرات منفي را تبديل به مثبت كرد. بنابراين داشتن اطرافياني كه تاثير مثبت روي شما دارند روند درماني شما را بهبود مي‌بخشد. - رسانه‌ها: اخبار و گزارش‌هاي ناراحت‌كننده و آزاردهنده، افسردگي را تشديد مي‌كنند. بنابراين مطالبي را براي مطالعه انتخاب كنيد كه با آنها احساس آرامش مي‌كنيد.  - عكس‌العمل به سالگردها و مناسبت‌ها: برخي افراد زماني كه به تاريخ سالگردها، مناسبت‌ها و قرارهاي خاص نزديك مي‌شوند به طور ناخودآگاهي دچار علائم افسردگي مي‌شوند.