گزیده خبرهای 8 مهر- 93

گزیده خبرهای 8 مهر- 93 
اجراي يك عادت غلط باعث مرگ يك دختر بچه 11 ساله دانش آموز كلاس پنجم شد
* اجراي يك عادت غلط باعث مرگ يك دختر بچه 11 ساله دانش آموز كلاس پنجم شد. اين حادثه كه در مراسم تشييع پيكر يك فرد متوفي در شهر مسجد سليمان رخ داد باعث گرديد چندين خانوار به سوگ اين دختر بنشينند. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوري از فارسان، در جريان مراسم خاكسپاري مرحوم مسلم اسدي فارساني كه با حضور بيش از 1000 نفر زن - مرد - كودك در قبرستاني در مسجد سليمان برگزار گرديد و اجراي يك رسم غلط كه در هنگام تشييع جنازه گروهي ناآگاه با دردست داشتن اسلحه و عدم آشنائي به فنون استفاده از اسلحه شروع به تيراندازي هوائي نمودند، متأسفانه اصابت يكي از گلوله‌ها به پهلوي دختر 11 ساله‌اي بنام هستي اسدي باعث مرگ وي گرديده. در اين حادثه ناگوار چندين نفر نيز مجروح گرديدند. اين عادت غلط كه در بين گروهي از شهروندان معمول است تاكنون جان انسان‌هاي بي‌گناه بسياري را گرفته است و باعث عزادار نمودن هزاران خانواده شده است. اينگونه اتفاقات كه هر چند وقت يكبار نمايان مي‌شود مي‌طلبد مقامات قضائي و انتظامي با مسببين واقعه برخورد شديدي در جامعه نمايند تا درس عبرتي براي ديگران شود و باعث ايجاد امنيت در جامعه گردد. از سازمان‌ها، ارگانها و نهادهاي دولتي نيز اين انتظار وجود دارد كه تلاش و كوشش زيادي را بكار گيرند و نسبت به فرهنگسازي در اين گونه جوامع فعال‌تر برخورد كنند
از مشاهدات روزانه  دردسر جديد
راننده اتوبوس وسط راه توقف كرد و با موبايل خود با جايي تماس گرفت و تقريباً داد مي‌زد كه من نمي‌توانم با اين وضع كار كنم و عصبي هستم تا مي‌آيم در ايستگاهي توقف كنم. اين پشه‌هاي ريز وارد چشم و دهان من مي‌شوند و آسايش را از من گرفته‌اند. نمي‌دانم از آن طرف خط چه گفتند كه بالاخره راه افتاد. ميدان انقلاب كه رسيديم، ديدم همه با يك دست جلو دهان خود را گرفته‌اند و دست ديگر را در هوا تكان مي‌دهند! بعد دقت كردم ديدم واقعاً در تمام خيابان بويژه كنار درخت‌ها، انبوه پشه‌هاي كوچك سفيد رنگ همچون موجي در حركت هستند. چند بار ديده بودم ولي فكر مي‌كردم گرد و غبار پاييزي است. حالا معلوم شد، اين همان موجوداتي هستند كه آن راننده بنده خدا را عاصي كرده بودند. اين وضع جديدي است كه امسال ديده مي‌شود. نمي‌دا نم شهرداري به اين پديده جديد دقت كرده و اگر در جريان است چرا با يك سم پاشي ساده مسئله را حل نمي‌كند؟ اين كه ديگر بنزين و شير آلوده نيست كه ابعاد سياسي داشته باشد؟
احمد حسيني 7/7/93 
توقيف محموله چهار ميلياردي پوشاك قاچاق در شرق تهران
فرمانده انتظامي شهرستان پرديس شرق تهران از كشف چهار ميلياردي انواع البسه و پوشاك قاچاق در اين شهرستان خبر داد. به گزارش ايسنا، سرهنگ "مهيار رستگاري" در تشريح اين خبر گفت: با اشاره به اينكه مبارزه با قاچاق كالا نيازمند عزم ملي و اراده عمومي است، از توقيف يك دستگاه كاميون حامل پوشاك قاچاق، توسط ماموران انتظامي پليس امنيت شهرستان خبر داد. وي افزود: در بازرسي‌هاي انجام شده از اين خودرو تعداد 12 كيسه پوشاك قاچاق به ارزش تقريبي چهار ميليارد ريال كه به طرز ماهرانه‌اي در زير بار چوب به مقصد اروميه جاسازي شده بود كشف شد. 
تيراندازي در ميدان پاليزي تهران
در جريان عمليات تعقيب و گريز يك مظنون به زورگيري با شليك پليس كشته شد. به گزارش مهر، ماموران كلانتري 104 عباس آباد به يك مظنون به زورگيري مشكوك شده و به او دستور ايست دادند. فرد مظنون بدون توجه به اخطار پليس از محل گريخت كه در جريان عمليات تعقيب و گريز ماموران با شليك تير اخطار از مظنون خواستند توقف كند. سرانجام در ميدان پاليزي ماموران مجبور به شليك به سوي مظنون به زورگيري شدند كه باعث مرگ او شد. تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد
دستگيري سارقان 1.5 ميلياردي خط لوله نفت
جانشين فرماندهي انتظامي قم از دستگيري سارقان خط لوله نفت در اين استان خبر داد و گفت: متهمان به سرقت 12 قطعه لوله نفت به ارزش يك ميليارد و 500 ميليون ريال اعتراف كردند. به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ 'حميدرضا اسدي' در اين زمينه افزود: ماموران پاسگاه سلفچگان فرماندهي انتظامي شهرستان قم حين گشت زني در محور 'سلفچگان - قم' به سرنشينان يك دستگاه كاميون بنز متوقف شده در كنار لوله‌هاي انتقال نفت مشكوك و بررسي موضوع در دستور كار قرار گرفت. وي گفت: در ادامه و در بازرسي از خودرو يك دستگاه هوابرش كشف شد و راننده و سرنشين خودرو اذعان داشتند جهت برداشت سنگ ساختمان، راه را گم كرده و به اين محل آمده‌اند.
وي افزود: نهايتا هر دو متهم در تحقيقات تكميلي به سرقت 12 قطعه لوله نفت به ارزش يك ميليارد و 500 ميليون ريال اعتراف كردند.
"اسدي" بيان كرد: با اخذ اظهارات متهمان مبني بر پرداخت كليه خسارت‌هاي وارده و همچنين حضور نماينده حقوقي شركت نفت، هر دو نفر به انضمام پرونده متشكله براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي استان شدند
شوهر درستكار راز قتل پسر جوان را بر ملا كرد

پس از گذشت يكسال راز قتل جوان 24 ساله در شهرستان خلخال استان اردبيل برملا شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مرداد ماه سال 92 خبر مفقود شدن جواني 24 ساله در يكي از روستاهاي خلخال به پليس گزارش و اقدامات انجام يافته جهت پيدايش وي بي‌نتيجه ماند.
پس از گذشت يك ماه از روز مفقود شدن، جسد بي‌روح جوان 24 ساله در يكي از مناطق اين شهر پيدا و اين بار پليس تلاش خود را جهت كشف علت جنايت و شناسايي عامل يا عاملان قتل آغاز كرد. در مراحل اوليه رد پاي زن و مردي به عنوان مظنون در اين جنايت پيدا و مشخص شد اين افراد همراه با مقتول در امر توزيع مواد مخدر فعاليت داشته اما پس از دستگيري به خاطر عدم وجود مدارك قانوني و عدم اعتراف متهمان پرونده راه به جايي نبرد. در اين ميان زن مظنون ازدواج كرده و راهي خانه شوهر شده و مظنون ديگر نيز آزاد شد، تا اينكه پس از گذشت بيش از يك سال، زن جريان قتل جوان 24 ساله توسط دو برادر را به شوهر خود تعريف و اين فرد خداشناس و قانونمند نيز موضوع را در اسرع وقت به پليس گزارش و افراد مظنون با اقدام سريع كارآگاهان پليس آگاهي دستگير شدند. متهمان به مراجع قضايي معرفي و دو نفر از آنان به اتهام ارتكاب قتل عمد بازداشت و نفر ديگر نيز با قرار وثيقه آزاد و بدين صورت راز قتل مرد جوان پس از گذشت 1 سال در خلخال برملا شد.