درباره دوخبر کاهش سن اعتیاد دختران به 13 سال و کشته و مجروح شدن 15 نفر در تصادف+ تصویر

درباره دوخبر کاهش سن اعتیاد دختران به 13 سال و کشته و مجروح شدن 15 نفر در تصادف+ تصویر 15 آبان -94
به دلیل اینکه ساختار رژیم وارونه ی ولایت فقیه نه مترقی و مدرن نیست که  ارتجاعی و قرون وسطایی و غیر دمکراتیک  است. بنابراین عملکردش نه قانونمند ونه اصولی نیست . همینطور نه برآورده کننده مطالبات مردم  نیست که اساساً مدافع منافع ملی  نمی باشد.
زیرا حکومتیان فقط در فکر حفظ بقای نظام و قدرت خود وچپاولگری هرچه بیشتر خود وآقازاده و اطرافیان و شرکای شان هستند .
برای همین درقید این نیستند که چرا پدیده های ناهمگون وناهنجار اجتماعی  همچون  اعتیاد وکودکان کار و کارتون خوابی  و کلیه  وتن فروشی... رشد کرده که فاجعه بار است چون  فروپاشی بنیان خانواده ها راتهدید می کند .
در حالیکه وانمود می شود که در ظاهر با پدیده های ناهنجار اجتماعی  مبارزه می شود . بطور نمونه  بیش از 36 سال است که شعار مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین داده  می شود وطرح های سرکوبگرانه ی سریالی اجرا شده است .ولی درعمل منجر به رشد مصرف مواد مخدر و اعتیاد در جامعه شده است . آنگونه  که برای دومین بار است  که شهیندخت ملاوردی که معاون روحانی درامور زنان است اذعان  نموده  سن اعتیاد دختران با مصرف مواد مخدر به 13 سال کاهش یافته است . ناگفته نماند  که مدتی پیش ایشان  ضمن اشاره به همین  اعتراف  افزود که دربرخی از مناطق کشور دختران 10 ساله هم ازدواج می کنند.
اما در مورد  گزارش تصویری  مربوط به یک تصادف که منجر به کشته و مجروح شدن 15 سرنشینان خودرو شده است . سئوال است چرا دررژیم گورستان آبادکن ومنادی مرگ هیچ مسئول پاسخگویی وجودندارد تا بگوید که جرم شهروندان ایرانی چیست که مدام باید با خودروهای غیراستاندارد تولیدداخلی  درجاده های غیز استانداردکشور بر اثر تصادفات رو به رشد کشته ومجروح شوند .از سوی دیگر به دلیل رشد آمار تصادفات  خودروها درجاده های کشور که میزان تلفات چندبرابرکشته های جنک است  موحب شده تا سرمایه های  بس هنگفت صاحبان خودروها بدلیل ازرده خارج شدن خودروها  بهدر  برود؟
 تأسفبار اینکه در اثر این تصادف مرگبار اتوبوس و کامیون  گزارش شده که  5 نفر از سرنشینان اتوبوس شامل 2 مرد و سه زن قبل از رسیدن نیروهای امدادی بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرده بودند. یعنی مشکل فقط عدم استاندارد بودن جاده ها وخودروها وعدم حضور پلیس راه نیست ، بلکه مشکل بزرگ تر عدم امداد وخدمات رسانی به  موقع  هنگام سوانح است که حضور ندارند  . چوب درب وتخته بهم خوب چفت شده است.
 برای اینکه ارحجیت سردمداران رژیم ولایت  فقیه  نه  حفاظت و حراست و مراقبت از جان شهروندان ایرانی وتأمین امنیت  اجتماعی وبرآورده کردن نیاز ومطالبات وبر طرف نمودن امور معیشتی وامنیتی شان نیست . همینطور  هدف شان سر وسامان دادن به اوضاع   اقتصادی  و بهداشت و درمان ....کشور و دفاع از منافع ملی نمی باشد. زیراکه موضوعات دیگری برای  سردمداران  الویت دارد .
همچون  موافقت ومخالفت کردن با برجام ، پیگیری رقابت شدید باندی و جناحی   برای  حذف همدیگر  زیرا هدف انحصاری کردن قدرت  است.
یا از موضع ضد آمریکایی تلاش می شود  تا  بهانه  برای پیشبرد سیاست سرکوب  کشف نفوذ دشمن و مبارزه  همچون  ترفند فتنه 88 و جریان انحرافی درون دولت احمدی نژاد چاشنی سانسور در مطبوعات و رسانه های خبری  شود .
یا اینکه  سیاست مداخله گری در امور داخلی کشورهای منطقه وهمسایه  با جدیت دنبال شود . آنگونه  که نیرو به عراق وسوریه اعزام می شود تا  روزائه جسدپاسداران تحویل گرفته شود .
مهمتراینکه تا احساس خطر می شود که روزنه ای برای نفس کشیدن مردم باز شده است . به دلیل اینکه  ارگان های سرکوبگر شناخت کامل از ضریب نارضایتی عمومی دارند و وحشت دارند اگر چنانچه دیوار اختناق تَرَک بردارد و مردم ناراضی وارد خیابان شوند . دیگر کنترل وسرکوب کردن شان آسان و کم هزینه نیست . بنابراین  پاسداران چون ناخشنود از تصویب برجام در مجلس ارتجاع می باشند و نگران اجرایی شدنش هستند و  ووحشت از برگزاری انتخابات مجلس دوره ی دهم ارتجاع و خبرگان در اسفندماه دارند.
پس  قبل از 13 آبان سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران  بخش اطلاعات و امنیت پاسداران ناگهان دست به ا قدام  بازداشت 5 روزنامه وخبرنگار و فعال سیاسی زد که  جزو حامیان به رفسنجانی ودولت روحانی اند اتهام هم مبارزه با نفوذی های دشمن بیگانه  آمریکامی باشد .
در صورتیکه هم آمار اعتیاد درکشور به خصوص اعتیاد دختران نو جوان بالا می رود . هم  بطور سیستماتیک روزانه چنین گزارشات گوناگون تصادفات مرگبار ضمیمه شده  بازتاب داده می شود. درحالی که همانگونه که اشاره شده هیچ مسئولی هم جوابگوی نیست که چرا آمارتلفات مرگ ومیر ناشی از  تصادفات جاده های کشور چندبرابر کشته های جنگ شده است و همچنان رو به افزایش است؟
یا اینکه برای چه دختران روی به مصرف مواد مخدر آورده وسن اعتیاد شان به 13 سال کاهش  یافته است؟
15 کشته و زخمی بر  اثر تصادف کامیون و اتوبوس  
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کشته و مجروح شدن 15 نفر در اثر برخورد اتوبوس با کامیون در جاده کمربندی یاسوج خبر داد.جلال پوران فرد در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت و اظهار کرد: در ساعت 2:39 بامداد پنج‌شنبه، 14 آبان یک دستگاه اتوبوس مسافری که از عسلویه به طرف اصفهان در حرکت بود با یک دستگاه کامیون در کمربندی یاسوج نزدیک روستای "چنارستان" تصادف کرد که بلافاصله هفت دستگاه آمبولانس اورژانس شهری و جاده‌ای به محل حادثه اعزام شدند.
 15 کشته و زخمی بر  اثر تصادف کامیون و اتوبوس
  وی افزود: متاسفانه در اثر این تصادف 5 نفر از سرنشینان اتوبوس شامل 2 مرد و سه زن قبل از رسیدن نیروهای امدادی بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرده بودند. 10 مصدوم حادثه نیز پس از دریافت اقدامات اولیه درمانی توسط نیروهای امدادی اورژانس 115 به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: براساس گزارشات واصله وضعیت جسمانی سه نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است
15 کشته و زخمی بر  اثر تصادف کامیون و اتوبوس

هشدار معاون رییس جمهور در خصوص کاهش سن اعتیاد دخترانمعاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص کاهش میانگین سن اعتیاد در بین دختران هشدار داد.
 مولاوردی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: میانگین سن اعتیاد در بین دختران به 13 سال رسیده که از مهمترین چالش های کشور در امور زنان و خانواده است.
 
شهیندخت مولاوردی افزود: از طرف دیگر الگوی مصرف مواد مخدر در بین دختران بر عکس مردان که بیشتر مواد سنتی است به سمت مصرف مواد صنعتی و روانگردان ها تغییر یافته که جای تامل و نگرانی دارد.
 
وی تصریح کرد: معاونت زنان و امور خانواده هماهنگی و مدیریت بین دستگاه های متولی را برای کاهش این آسیبها انجام می دهد و در این زمینه دو تفاهم نامه با ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور و وزارت کار برای توانمند سازی زنان بهبود یافته امضا شده و در حال اجرا است.
 
مولاوردی با اشاره به دستاورد های دولت در حوزه زنان و خانواده گفت: در چهار چوب اجرای برنامه پنجم توسعه تفاهم نامه های متعددی را با دستگاه های اجرایی امضا کرده ایم و در قالب آن برای توانمند سازی گروه های مختلف زنان از جمله زنان روستایی، سرپرست خانوار، زندانی، ساکن در سکونتگاه های غیر رسمی و دختران بازمانده از تحصیل اقدامات مهمی اجرا می شود.
 
معاون رئیس جمهور برای شرکت درآئین اختتامیه پنجمین نشست منطقه ای سازمان های مردم نهاد در شمالغرب کشور که امروز در ارومیه برگزار می شود به این شهر سفر کرده است.
 
این نشست با هدف ترویج همکاری شبکه ای و تخصصی بین سازمان های مردم نهاد و دولت در سه سطح دولت با دولت، دولت با سمن ها و سمن ها با سمن ها از سه شنبه هفته جاری در ارومیه برگزار می شود