زنگ خطر براي وزنه برداري ايران در المپيك، به صدا درآمد!

        زنگ خطر براي وزنه برداري ايران در المپيك، به صدا درآمد!
ايستادن در رده پانزدهم جهان و كسب ضعيف ترين نتيجه چند سال اخير  9 آذر-94
درشرایطی که سن اعتیاددختران به 13 سال کاهش داده شده است .چه نیاز به و رزشکار در کشور هست تاچه رسد به اینکه تلاش برای قهرمان ورزنه برداری جهانی و حفظ آن شود؟
حاصل تلاش هفت وزنه بردار ايران در مسابقات جهاني آمريکا فقط دو مدال نقره و يک برنز و سقوط به رده پانزدهم بود تا زنگ خطر در آستانه المپيک 2016 ريو براي اين رشته به صدا در بيايد.
    
سرويس ورزشي-پرونده رقابت هاي جهاني وزنه برداري بسته شد و در پايان اين مسابقات که به ميزباني هيوستون آمريکا برگزار شد، تيم ملي ايران با کسب 7/216 امتياز در رده پانزدهم جهان قرار گرفت. براي تيم ايران در اين رقابت ها مجيد عسکري، جابر بهروزي، رسول تقيان، کيانوش رستمي، علي هاشمي، نواب نصير شلال و بهادر مولايي وزنه زدند که عسکري بيست و هفتم جهان شد، بهروزي، تقيان و نصيرشلال اوت شدند، هاشمي مقام هشتمي جهان را به دست آورد، مولايي شانزدهم شد و کيانوش رستمي نيز با کسب مقام نايب قهرماني دسته 85 کيلوگرم تنها مدال آور ايران در اين رقابت ها بود.
    
روسيه با 8/555 امتياز قهرمان و بلاروس با 8/418 امتياز نايب قهرمان شد. قزاقستان نيز با کسب 8/406 امتياز در جايگاه سوم ايستاد. ايران در سال هاي 2011 و 2013 سوم جهان شده بود که در سال 2014 به رده هفتم جهان سقوط کرد.
    
رکورد رضازاده شکسته شد
    
در روز آخر اين مسابقات يک اتفاق مهم ديگر رخ داد که آن هم شکسته شدن رکورد حسين رضازاده در حرکت دو ضرب دسته سنگين وزن جهان بود. لاوچف روس روز گذشته در حرکت آخر خود وزنه 264 کيلوگرمي را انتخاب و به راحتي مهار کرد تا رکورد 263 کيلوگرم حسين رضازاده پس از سالها شکسته شود.اين وزنه بردار روس در مجموع نيز رکورد 475 کيلوگرم را به ثبت رساند.
        
زنگ خطر براي ريو
    
رهاورد سفر به آمريکا دو نقره بود و يک برنز که آن را هم کيانوش رستمي به دست آورد.وزنه برداري که خيلي ها روي مدال طلايش حساب کرده بودند اما او زماني که مي خواست نفس حبس شده اش را آزاد کند و به خاطر موفقيتي که به دست آورده فرياد بزند ناگهان وزنه ها از پشت سرش افتاد تا اميد ميلون ها ايراني و عشق وزنه برداري نااميد شود.
    
ايران ضعيف ترين نتيجه چند سال اخير را به دست آورده و بايد گفت که زنگ هاي خطر براي رقابت هاي المپيک ريو هم به صدا در آمده است.رقابتي که با توجه به مدعي بودن روس ها،قزاق ها و چيني ها کار وزنه برداران ايران را سخت مي کند.
        
هماهنگ نبودن سرمربي و ورزشکاران
    
اما نکته منفي بزرگ در تيم ملي وزنه برداري، عدم هماهنگي سرمربي و وزنه برداران بود. از روزي که کيانوش رستمي مصاحبه کرد و گفت به توکلي گفتم اگر 219 را براي من انتخاب نکند روي تخته نمي روم اذهان عمومي به اين سمت رفت که آيا وزنه بردار سالاري باب شده و ورزشکاران نظر خودشان را به سرمربي تحميل مي کنند؟
    
چند روز بعد نواب نصيرشلال در حالي که وزنه 220 کيلوگرمي را انداخته بود در حال پايين آمدن از روي تخته خطاب به توکلي گفت:224،224. او درخواست وزنه بيشتر را کرد در حالي که انتخاب وزنه بايد در اختيار سرمربي باشد.البته احتمالاتوکلي توضيحاتي را در اين زمينه خواهد داد اما بايد گفت در مسابقاتي به اين مهمي تمام فکر و ذکر سرمربي بايد به فکر جمع آوري امتياز باشد نه اينکه وزنه بردار که احيانا تحت تاثير جو سالن هم قرار مي گيرد هر چه دلش خواست بگويد.
نماينده دادستان در دادگاه بابك زنجاني:قوه قضائيه دنبال سياسي كاري نيست  9 آذر -94
اگرهدف سیاسی کاری نیست .چرا دادگاه فرمایشی سریالی شده است؟ همچنین چرا به جای اینکه  اشاره به پاسداران شده این پرونده پیگیر ی و گشوده شود. ولی تلاش می شود که پرونده ی بابک زنجانی به دوران رفسنجانی وخاتمی ودولت روحانی پیوند زده شود؟

هفدهمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد نفتي ديروز برگزار شد.
    
به گزارس فارس، در اين جلسه وکيل مدافع بابک زنجاني به قرائت ادامه دفاعيات خود پرداخت.
    
نماينده دادستان پس از دفاعيات وکيل مدافع متهم در خصوص ايراد وي به عدم صلاحيت کارشناسان بانک مرکزي گفت: براساس ماده 128 آيين دادرسي کيفري، کارشناسان رسمي يا خبره مثل پزشک، مهندس و ارزياب مي توانند درخصوص پرونده اظهار نظر کنند.
    
نجفي با اشاره به بخش هايي از صحبت هاي وکيل مدافع متهم که صحت روش بازجويي را زير سوال برده بود، گفت: وکيل مدافع طوري موضوع را مطرح کردند که گويا در دادسرا و مراحل بازپرسي با چماق از افراد اعتراف گرفته مي شود، درحالي که کارکنان ايشان پس از گذشت 6 ماه و آن هم کشف کيس هاي نگهداري شده در زيرزمين و در نتيجه پيام هاي جعلي بانک اسلام لب به اعتراف گشودند.
    
وي افزود: در روند ارزيابي 50 هزار پست الکترونيکي آقاي زنجاني و رايانه هاي کشف شده به اضافه بررسي پايگاه داده سيستم سوئيفت و کنت بانک و پيام هاي دريافتي و ارسالي بانک هاي ايراني بررسي شدند.
    
نماينده دادستان خاطرنشان کرد: وکيل مدافع متهم به سبب عدم اطلاع کافي از پرونده بازپرس را به داشتن پيش فرض متهم کرده است، درحالي که تمامي مستنداتي که بازپرس در کيفرخواست به آنها اشاره کرده است، پس از کشف کيس ها به دست آمد و متهمان زبان به اعتراف گشودند.
    
وي تاکيد کرد: در کلاهبرداري بحث اعتمادسازي وجود دارد و ايشان با انجام حواله هاي ارزي ايجاد اعتماد کردند و با توجه به اعتماد مسئولان بلندپايه به ايشان کسي به وي شک نمي کرد، ولي در نهايت ايشان اموال شرکت نفت را بردند.
    
نجفي افزود: معاون اقتصادي وزارت اطلاعات گفته است به وزارت نفت هشدار داديم که معاملات به شکلي انجام شود که از انباشت سرمايه نزد متهم جلوگيري شود، اما وزارت نفت اين توصيه را رعايت نکرد.
    
وي با اشاره به دفاعيات متهم و وکيل وي مبني بر نظارت بانک مرکزي و وزارت اطلاعات بر اقدامات وي، گفت: معاون اقتصادي وزارت اطلاعات در اظهارات خود اعلام کرده است اطلاعات و نظارتي در خصوص شرکت ISO نداشته ايم.
     
نماينده دادستان با اشاره به سخنان وکيل مدافع در خصوص تشويق متهم به سرمايه گذاري در داخل کشور توسط معاون اقتصادي وزارت اطلاعات، به نقل از اين نماينده گفت: معاون اقتصادي وزارت اطلاعات به ادعاي ايشان شک داشته است، بنابراين از وي خواسته است پول ها را به داخل کشور بياورد و اين سناريويي بود که منابع وي به داخل کشور وارد شوند.
    
نجفي گفت: در اين دادگاه ادعا شده است که اگر زنجاني در کشور حضور نداشت کشور فلج مي شد، اين درحالي است که 14 بانک در آن زمان از سوئيفت استفاده مي کردند، پس چگونه ادعا مي شود که کار اصلي را ايشان انجام داده است.
    
وي با اشاره به اينکه متهم يد طولايي در جعل داشته است، گفت: ايشان يک فقره برات را به عنوان پول نقد به بانک مرکزي به مبلغ 540 ميليارد و 340 ميليون تومان ارائه کرده است که استعلام هاي غيرمستقيم بازپرس از بانک «ميتسوبيشي» نشان داده است که چنين براتي وجود خارجي نداشته است.
    
نجفي در خصوص لايحه متهم که مدعي شد دادسرا به علت کمک به دولت و به خواست وي منابع بانک مالزي را ناديده گرفته است، گفت: قوه قضائيه در کشف جرم پيشگام است و به دنبال سياسي کاري نيست و متهم با سياسي کاري به دنبال انحراف پرونده است.
    
جلسه بعدي رسيدگي به اتهامات بابک زنجاني 15 آذر برگزار مي شود.