گزیده خبر های 8 آذر- 94 قسمت -5

گزیده خبر های 8 آذر- 94 قسمت -5
 جهت اطلاع
سوال‌های اعتراض‌آمیز خود در مورد چگونگی هزینه پول‌های نفت،
* در مراسم تشییع پیکر مرحوم غضنفر رکن آبادی در مصلای تهران که محمود احمدی نژاد نیز در آن حضور یافته بود، مردم سوال‌های اعتراض‌آمیز خود در مورد چگونگی هزینه پول‌های نفت، دلایل اختلاس و فساد و مسائلی از این دست را مطرح می‌کردند که رئیس‌جمهور سابق در پاسخ به این سوال‌ها تنها به بیان جمله «موفق باشید» اکتفا کرد. به گزارش خبرگزاری ایلنا، برخی از مردم در مورد رحیم مشایی و رحیمی از احمدی نژاد سوال کردند که وی گفت: آنها انسان‌های خوبی هستند که بسیار مظلوم واقع شده‌اند!
برخی از کاندیداهای احتمالی مجلس با سوءاستفاده از ظرفیت عظیم بسیج اقدام به برگزاری برنامه‌هایی تحت عنوان گردهمایی بسیجیان می‌کنند
* از ارومیه، خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی خبر می‌دهد: همزمان با هفته بسیج، برخی از کاندیداهای احتمالی مجلس با سوءاستفاده از ظرفیت عظیم بسیج اقدام به برگزاری برنامه‌هایی تحت عنوان گردهمایی بسیجیان می‌کنند که این مسئله واکنش روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه را در پی داشت. سرگرد پاسدار حسن نوعی مسئول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با تکذیب برگزاری هرگونه برنامه از سوی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه در مسجد آقا علی اشرف گفت: این برنامه تحت مدیریت سپاه نبود و سپاه ارومیه هیچ سخنرانی را برای این مراسم دعوت نکرده است. وی با انتقاد از رویکرد برخی از کاندیداهای احتمالی مجلس در برگزاری تجمعات و مراسمات با استفاده از عنوان بسیج، از پی‌گیری قانونی این تخلفات خبر داد. نوعی خاطر نشان کرد: «قطعاً بسیج اجازه سوءاستفاده از ظرفیت عظیم حزب‌الله و هفته بسیج را به عناصر سیاسی نخواهد داد.» اسماعیل کوثری یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه در مراسمی که توسط استاندار سابق آذربایجان غربی و یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس تحت عنوان گرامیداشت هفته بسیج برنامه‌ریزی و در مسجد آقا اشرف ارومیه برگزار شد، با حمله شدید به دولت اظهار داشت: بسیاری از مشکلات کنونی اقتصاد کشور از بی‌تدبیری مسئولان و دولت کنونی شکل می‌گیرد.
مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواسته است تا تعداد بیشتری از پناهجوهای سوری را بپذیرند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، والس هشدار داده است در صورتی که اروپا مرزهای خود را کنترل نکند، زمستان امسال، یک فاجعه انسانی در بالکان روی خواهد داد.بیشتر پناهجویان پس از ورود به اروپا از طریق کشورهای بالکان وارد کشورهای اروپای غربی می‌شوند.
والس جمعه شب گفت: "باز می‌گویم، اروپا نمی‌تواند تمامی پناهجویانی را که از سوریه می‌آیند بپذیرد. برای همین ما به یک راه حل دیپلماتیک، سیاسی و نظامی در سوریه نیاز داریم."نخست‌وزیر فرانسه این سخنان را در جمع ساکنان منطقه‌ای در حومه پاریس بیان کرد و گفت هر کشوری باید نقشی به عهده بگیرد. او در این زمینه به خصوص به کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرده است.
نیمی از جمعیت سوریه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در این کشور، خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اندمیلیون‌ها سوری پس از جنگ داخلی سوریه از این کشور فرار کرده‌اند.بیشتر آنها در اردن، ترکیه و لبنان به سر می‌برند و شماری نیز رهسپار اروپا شده‌اند اما کشورهای حاشیه خلیج فارس به خصوص قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی پذیرای این افراد نشده‌اند.بسیاری از آوارگان سوری به دنبال وخیم‌تر شدن اوضاع این کشور، خطر عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به خاک اروپا را به جان می خرند که در این میان، شماری از آنها جان خود را از دست می‌دهند.کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفته است که بحران آوارگان سوریه طی ۲۵ سال اخیر، بزرگ‌ترین بحران انسانی ناشی از یک درگیری است.این نهاد گفته است تعداد افرادی که به دلیل جنگ و خشونت‌های سوریه از این کشور فرار کرده‌اند، به بیش از چهار میلیون نفر رسیده است.همچنین طبق آمار، تقریبا نیمی از جمعیت سوریه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در این کشور، خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند.منبعبی بی سی

وزیر امورخارجه رژیم سعودی در گفتگو با روزنامه اتریشی از علاقه‌مندی کشورش برای برخورداری از مناسبات خوب با ایران خبر داد.
«
عادل الجبیر» وزیر امورخارجه رژیم سعودی در گفتگو با روزنامه اتریشی استاندارد در پاسخ به این سوال که بخش مهمی از ثبات در منطقه به مناسبات تهران - ریاض بر می گردد، در حالی که شاهد آن هستیم که روز به روز روابط میان دو کشور به تیرگی گرایش پیدا می کند، اظهار داشت: ما خواهان رابطه ای خوب با ایران هستیم و این موضوع را بارها به ایرانی ها گفته ایم.وی در عین حال مدعی شد ایران در امور لبنان، سوریه، عراق و بحرین مداخله می کند. وزیر خارجه سعودی مدعی شد: مشکل عملکرد ایران است. ایران حتی سعی دارد قاچاق اسلحه را از بحرین به عربستان منتقل کند.وزیر خارجه رژیم سعودی در جواب اینکه در ایران کانونهای قدرت مختلف و متفاوتی وجود دارد، آیا گمان نمی کنید در دولت حسن روحانی بسیاری از مسائل تحقق پیدا کند؟ گفت: ما درهمین راستا حدود دو سال گذشته از محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران دعوت به عمل آوردیم، اما این سفر هنوز صورت نگرفته استوی در خصوص این پرسش که یعنی ایران هنوز این دعوت را نپذیرفته است، گفت: ما بارها اعلام کرده ایم، اما باید دانست که حرف تنها فایده ندارد باید دید در عمل چه اتفاقی می افتدالجبیر » در پاسخ به این که ایران را چطور ارزیابی می کنید کشوری شیعه یا ملی گرا، اظهار داشت: من گمان می کنم آنها ملی گرا هستندوی درباره موج ضد سعودی در سطح جامعه بین المللی به استاندارد گفت: مردم همواره در پی تعاریف ساده هستند که باید گفت چنین چیزی وجود  نداردالجبیر در ادامه افزود: معمولا کاهش دموکراسی در جوامع به دلیل اقدامات تروریست ها طبیعی به نظر می رسد. اما این درست است که زمانی که تروریست ها از انگلیس، فرانسه آمریکا و جاهای دیگر می آیند، بگوییم در آن کشورها دموکراسی و جامعه آزاد وجود ندارد؟وزیر خارجه رژیم سعودی در بخش دیگری از این گفتگو درباره مواضع سعودی ها و سلفی گری مدعی شد: از نظر من معنای دقیق وجود ندارد که بگوییم سلفی گری و ایدئولوژی سعودی بخشی از یک ایدئولوژی است. این اصلا حقیقت نداردالجبیر در پایان مدعی شد: اولین دولت سعودی حدود ۳۰۰ سال پیش تاسیس شد. تا حدود ۲۷۰ سال ما چیزی به عنوان تروریست سعودی نداشتیم که این برای ما مهم است!
قائم مقام وزیر کشور در اموربین الملل گفت: محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق ساعتی قبل با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، تلفنی مذاکره کرد.به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، بایک دین پرست افزود: در ابتدای این تماس تلفنی، وزیر کشور عراق به بخشی از اقدامات دولت عراق برای تسهیل در روند صدور روادید، تردد زائرین ایرانی و تمهیدات لازم در جهت تامین امنیت زائرین اشاره و از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مدیریت اعزام تدریجی زائرین و جلوگیری از تردد افراد فاقد مدارک قانونی و بویژه گذرنامه و روادید قدردانی کرد.سالم الغبان وزیر کشور عراق درخواست کرد که به منظور امکان ارایه خدمات و تامین امنیت زائران، انجام اقدامات کنترلی در مرزها، از سوی نیروهای دو کشور افزایش یابد.وزیر کشور عراق اضافه کرد: نیروهای ارتش، پلیس و مرزبانان عراق برای تامین هر چه بهتر امنیت مراسم اربعین، مصمم به کنترل کامل مرزها و جلوگیری از تردد افراد غیرمجاز از مرزهای این کشور هستند.دین پرست افزود: وزیر کشور نیز در این مذاکره، ضمن تشکر از اقدامات دولت و ملت عراق در زمینه صدور روادید، فراهم کردن سایر تسهیلات و میزبانی از زائرین ایرانی، آمادگی کشورمان را برای کمک رسانی هر چه بیشتر اعلام و به همتای عراقی خود خاطرنشان کرد: پلیس و مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، همچون گذشته از تردد افراد غیرمجاز به داخل خاک عراق جلوگیری می کند.رحمانی فضلی همچنین از وزیر کشور عراق خواست تا صدور روادید برای متقاضیان سفر به عتبات عالیات، توسط نمایندگی های مستقر آن کشور در ایران، با سرعت بیشتری انجام شود.
پرواز روز پنجشنبه تهران به مقصد نجف بیش از ۱۰ ساعت تاخیر داشت.به گزارش مهر، پرواز شماره ۳۴۰۷ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) که قصد داشت روز پنجشنبه فرودگاه امام خمینی (ره) را به مقصد نجف ترک کند، با بیش از ۱۰ ساعت تاخیر روبرو شد.
به گفته یکی از مسافران این پرواز، خودرو حمل کترینگ در زمان انتقال به هواپیما، با در برخورد می‌کند و به دنبال این برخورد، صدماتی به بدنه هواپیما وارد می شود.یکی از مسافران این پرواز مدعی شد: پس از این اتفاق، مسئولان فرودگاه جلوی چشم مسافران شروع می‌کنند با چکش و دیگر ابزار، در هواپیما را صاف کنند اما بازهم پرواز به دلیل این مشکل انجام نمی‌شود و مسئولان هم پاسخگویی مناسبی را به مسافران انجام نمی‌دهند.پس از گذشت ۱۰ ساعت، مسئولان شرکت هواپیمایی ایران ایر در فرودگاه، در پاسخ به اعتراض مسافران اعلام می‌کنند که باید هواپیماهای دیگر پس از انتقال مسافران و خالی شدن ساعت‌های پروازی، برای انتقال شما به فرودگاه بیایند.براین اساس، ۳۰۰ مسافر این پرواز تا ساعاتی از شب گذشته هنوز در سالن ترانزیت فرودگاه امام در انتظار پرواز نجف بودند و فضای مناسبی هم برای استراحت این مسافران فراهم نشده بود.