گزیده خبر های 8 آذر- 94 قسمت 13-

    گزیده خبر های 8 آذر- 94 قسمت 13-
برخورد 206 با گاردریل بزرگراه کرج تهران یک خانواده را روانه بیمارستان کرد 
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران از برخورد خودروی پژو 206 با گاردیل بزرگراه کرج، تهران خبر داد و گفت: این سانحه رانندگی یک خانواده شش نفره را روانه بیمارستان کرد."حسن عباسی" در گفت و گو با ایرنا افزود: در ساعت 3:17 بامداد دیروز خبر برخورد یک دستگاه سواری پژو 206 در بزرگراه کرج، تهران بعد از وردآورد به مرکز اورژانس تهران اعلام و سه تیم امدادی اورژانس به همراه آمبولانس از نزدیکترین نقطه به محل حادثه اعزام شدند.وی گفت: خودروی پژو 206 با شش سرنشین بدلیل سرعت زیاد و خواب آلودگی راننده به شدت با گاردریل حاشیه بزرگراه برخورد و هر شش عضو یک خانواده دچار مصدومیت شدند."عباسی" افزود: با حضور تکنیسین‌های اورژانس اقدامات اولیه درمانی انجام و در ادامه چهار خانم و دو آقا برای ادامه مراحل درمانی به بیمارستان شهید فیاض بخش منتقل شدند.وی خاطرنشان کرد: همه این مصدومان از نواحی مختلف اندام‌ها دچار مصدومیت شده بودند اما شکستگی دست راننده خودرو و آسیب به گردن و ستون فقرات یک خانم 64 ساله بسیار جدی بود.
انفجار گاز در اصفهان یک کشته داشت 
سه واحد مسکونی همجوار در اصفهان بر اثر انفجار گاز تخریب که در نتیجه این حادثه یک نفر کشته و سه نفرمجروح شدند.مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا توضیح داد: در این حادثه که در خیابان بعثت رخ داد سه مجروح که ساکنان این واحدهای مسکونی بودند و به علت پارگی شریان و سوختگی به بیمارستان منتقل شدند.در حالیکه علت بروز این حادثه در حال بررسی است، منابع غیررسمی علت آنرا نشت گازعنوان کرده‌اند.از طرفی در نتیجه این حادثه که صدایی مهیب داشته،به منازل و ساختمانهای اطرافی نیز حسارات جزئی وارد شده است.شهر اصفهان تیرماه سال گذشته نیز شاهد چنین انفجاری بود که بر اثر نشت و انفجار گاز در یک منزل مسکونی رخداد که در نتیجه موج انفجار یک واحد مسکونی را کاملا تخریب و به 25 منزل دیگر نیز خساراتی وارد شد.
توقیف سانتافه 2 میلیاردی 
جانشین فرمانده انتظامی استان لرستان از توقیف یک دستگاه تریلی کشنده و کشف یک سانتافه قاچاق به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون ریالی در شهرستان خرم آباد، خبر داد.سرهنگ «علی احمدی تبار» به خبرنگاران گفت: ماموران پلیس آگاهی استان، در پی مبارزه با ورود کالای قاچاق به لرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محور «پل زال – خرم آباد» یک دستگاه تریلی کشنده را توقیف کردند.وی افزود: از تریلی مذکور یک دستگاه خودرو سانتافه قاچاق فاقد مدارک گمرکی کشف شد.جانشین فرمانده انتظامی لرستان اظهار داشت: دراین رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و خودرو مکشوفه نیز به گمرک استان تحویل شد.به گزارش مهر، «احمدی تبار» ارزش ریالی سانتافه را دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام و به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز توسط افراد سودجو، موضوع را در اسرع وقت از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
معتاد شیشه‌ای سر همسر خود را با چاقو بُرید 
مرد شیشه‌ای که در اقدامی وحشتناک همسر 24 ساله خود را به قتل رسانده بود، ساعاتی بعد از وقوع جنایت خود را به ماموران پلیس معرفی کرد.
ساعت 9 و 45 دقیقه صبح پنج شنبه خانواده‌ای هراسان در تماس با پلیس 110، از قتل زن جوانی به دست شوهرش خبر دادند.با اعلام این خبر، بلافاصله اکیپی از ماموران کلانتری 115 رازی در محل حادثه حاضر شدند. با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد زن جوان 24 ساله با استفاده از جسم برنده به قتل رسیده و قاتل که همسر اوست از محل حادثه متواری شده است.با اعلام خبر قتل زن جوان به بازپرس، تحقیقات درباره علت قتل زن جوان در دستور کار قرار گرفت. باجناق قاتل که در صحنه قتل حضور داشت به ماموران گفت: شب گذشته دور هم جمع شده بودیم تا شام بخوریم اما باجناقم که مردی 32 ساله و همیشه در حال کشیدن شیشه است سر سفره شام حاضر نشد و رفت تا قبل از شام شیشه بکشد همین موضوع باعث شد تا خواهر زنم، به سراغش برود. زن و شوهر با هم بحث کردند و دعوا راه افتاد. بعد از صرف شام قرار شد در منزل آنها بمانیم.
صبح فردا من طبق معمول ساعت 8 سر کار رفتم، من و باجناقم با هم همکار هستیم، اما او گفت خسته است و یک ساعت بعد از من سرکار می‌آید، به این صورت من سر کار رفتم و دیگر بقیه ماجرا را نمی‌دانم.
زمانی که همسرم با من تماس گرفت و به من داستان کشته شدن خواهرش را گفت، فکر کردم دوباره دعوای زن و شوهری است و او دروغ می‌گوید. من هم مجبور شدم سریع خودم را به خانه برسانم که وقتی سر رسیدم که دیگر دیر شده بود و باجناقم در گوشه‌ای از حیاط داشت شیشه می‌کشید، می‌خواستیم جلوی او را بگیریم که فرار نکند اما او چاقو داشت و همین باعث شد ما بگذاریم او برود، وقتی که داشت می‌رفت گفت به خانه می‌روم و از همسر من هم خواست که با او به خانه‌اش برود.
پس از شنیدن اظهارات شوهر خواهر مقتول، بازپرس کشیک بلافاصله دستور داد ماموران نیروی انتظامی با همراهی باجناق قاتل، به خانه مقتول رفته و او را دستگیر کنند. با رسیدن ماموران به محلی که گمان می‌دادند قاتل در آنجا پنهان شده است، متوجه شدند قاتل بعد از برداشتن مقداری پول، از محل متواری شده است.
در حالی که تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتل فراری ادامه داشت، ماموران کلانتری 115 رازی در تماس با بازپرس اعلام کردند قاتل فراری با مراجعه به کلانتری به قتل همسر جوانش اعتراف کرده است.
به دستور بازپرس کشیک قتل، متهم برای بازجویی‌های تکمیلی در اختیار کاراگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.    
    خبر ويژه 
رضايت دولت از گران شدن ارز به موازات كاهش ارزش پول ملي
يک روزنامه حامي دولت با اشاره به صعود قيمت دلار به بالاي 3600 تومان احتمال داد اين رقم تا 4 هزار تومان نيز برسد. قيمت دلار ديروز به 3660 تومان صعود کرد.    روزنامه اعتماد در گزارشي نوشت: مردم از دلالان حاشيه خيابان و صرافان مي پرسند دلار باز هم گران مي شود؟ نرخ دلار هر چند ثباتي نسبي را در دو سال گذشته تجربه کرده است اما دو ماهي است نوسان ها رو به افزايش است. نوسان نرخ دلار در ماه هاي گذشته سبب شده است بسياري نسبت به روند صعودي نرخ دلار هشدار بدهند. افزايش نرخ دلار در روز گذشته چندان چشمگير نبود اما ماندگاري دلار بالاي 3600 تومان سبب شد بسياري از فعالان بازار در ارزيابي هاي شان تجديدنظر کنند. مي گويند دلار حرکت خود را به سمت کانال 4000 توماني ادامه خواهد داد.    اعتماد مي افزايد: در حالي که نرخ دلار ميلي به پايين آمدن از نردبان قيمت ندارد، سخنگوي دولت از کاهش قيمت ارز صحبت مي کند وزير اقتصاد محتاطانه از مقطعي بودن نوسان بازار ارز خبر مي دهد.    احمد حاتمي يزد مديرعامل سابق بانک صادرات و کارشناس مسائل پولي و مالي، در گفت وگو با «اعتماد»، اعلام کرد: روند افزايشي قيمت دلار از ابتداي سال جاري وجود داشته و با توجه به وضعيت اقتصادي کشور احتمالاتا آخر سال هم اين روند ادامه پيدا مي کند. به همين خاطر من قبول ندارم که از نوسان قيمت دلار صحبت کنيم چون مشخصا قيمت دلار افزايشي است و اگر کاهش قيمتي هم در انتهاي روز رخ مي دهد نمايشي است.    افسارگسيختگي قيمت دلار و افزايش 700 توماني قيمت آن در طول 2 سال گذشته، موجب ايجاد رانت شده و برخي محافل و بانک هاي خاص مرتبط با دولت از واسطه گري توزيع دلار در بازار سودهاي هنگفتي را به دست آورده اند ضمن اينکه بنابر برخي گزارش ها دولت از گران شدن نرخ دلار به خاطر افزايش درآمدهاي خود دفاع مي کند هر چند که اين امر به معناي کاهش قدرت خريد مردم است. 
خبر ويژه 
آنفلوآنزاي اقتصادي با دادن آدرس داروخانه درمان نمي شود
نيلي يکي از برنامه ريزان اقتصادي دولت در ميزگرد ماهنامه آينده نگر گفته است؛ «اين که سال قبل براي خروج از رکود، بسته نوشته بوديم، امسال هم همين کار را کرديم، مانند اين است که کسي سال قبل سرما خورده باشد و امسال هم دوباره سرما بخوريم، بنابراين اين کار ما طبيعي است.»    اين سخن نيلي اشاره دارد به انتقاد کارشناسان اقتصادي که گفته بودند؛ «بسته خروج از رکود، همان بسته سال 93 با تغيير واژگان است. اگر بسته سال قبل اجرا شده، چرا اقتصاد از رکود خارج نشد؟»    پاسخ نيلي هم در نوع خود جالب توجه است چرا که «رکود سنگين اقتصاد» را به «سرماخوردگي» تشبيه مي کنند درحالي که براساس نامه چندي قبل چهار وزير کابينه يازدهم، ابعاد اين بيماري بيشتر شبيه آنفلوآنزايي کشنده است تا يک سرماخوردگي ساده! و البته بررسي ها نشان مي دهد؛ نسخه اي هم که دولت براي اين به ظاهر سرماخوردگي پيچيده بود عملاً اجرا نشد.    براي اثبات اين ادعا تنها به بند يک سياست هاي خروج از رکود پارسال اشاره مي کنيم که دولت آورده بود؛ «مديريت و کاهش بدهي بانک ها به بانک مرکزي و جلوگيري از اضافه برداشت بانک ها». حال آنکه بررسي آمارهاي اقتصادي سال 93 نشان مي دهد فقط «بدهي بانک هاي تجاري به بانک مرکزي»، 444 درصد رشد داشته! و از رقم حدود 6 هزار ميليارد تومان در سال 92 به رقم حدود 30 هزار ميليارد تومان در سال 93 افزايش يافته است و البته بايد از بانک مرکزي سوال کرد که اين 24 هزار ميليارد کجا رفته است؟ آيا به بخش هاي توليدي تعلق يافته؟! که اگر چنين بود که باز هم اقتصاد به رکود باز نمي گشت و مجبور به نوشتن «بسته خروج از رکود دوم» نمي شديد.    اين مسئله نشان مي دهد دولت نه تنها «درد اقتصاد» را به درستي نمي داند، بلکه به نسخه اي که خود براي آن پيچيده هم عمل نکرده است! و اين بماند که اساتيد اقتصاد «طرح خروج از رکود پارسال» دولت را بيشتر به «نشان دادن آدرس داروخانه» تشبيه مي کردند تا «نسخه پيچي