دام رسانه هاي زنجيره اي براي ولايتي پس از لاريجاني و ناطق

گزارش خبري كيهان 
دام رسانه هاي زنجيره اي براي ولايتي پس از لاريجاني و ناطق  9 آذر- 94
این روزها سربازجو شریعت نداری به شدت دلواپس ونگران است که نکند  برخی از مدعیان اصول گرایان به حساب میانه رو از بی ترمز ودنده عقب کنده شدگان تندرو فاصله بگیرند و به اعتدال روحانی نزدیک شوند .برای همین برای سدکردن مسیر تغییرجهت اینان  یک ریز مشغول پرونده سازی است .
در حالي که نشريات زنجيره اي تاکنون تمرکز خود را بر روي شخصيت هايي چون علي لاريجاني و ناطق نوري گذاشته و در تلاش بودند که از آنان براي جبهه از هم گسيخته اصلاح طلبان يارگيري کنند در روزهاي گذشته اين رسانه ها براي ولايتي دام پهن کرده و از برگزاري جلساتي با وي براي جدايي از اصولگرايان خبر مي دهند.
    سرويس سياسي -در ادامه خط ايجاد تفرقه ميان اصولگرايان بر روي رئيس مجلس و علي اکبر ولايتي متمرکز شده اند شواهد امر حکايت از آن دارد که زنجيره اي ها براي مخفي نگاه داشتن تفرقه ميان خود دست به خبرسازي زده اند.

    روزنامه زنجيره اي آرمان در شماره ديروز خود در اين رابطه نوشته بود: اكنون اصولگرايي عليه اصولگرايي در جريان است و سه طيف در رقابت با يكديگر هستند. طيف سنتي كه شامل لاريجاني و ناطق نوري و امثالهم است. طيف نيمه سنتي كه موتلفه و ايثارگران و احزابي در اين رده را دربرمي گيرد، طيف ديگر جبهه پايداري است.

    اين روزنامه در ادامه خط تفرقه اندازي ميان اصولگرايان بر روي لاريجاني و ولايتي تمرکز و سربازگيري از جبهه اصولگرايي را مد نظر قرار داده و نوشته است «لاريجاني با تجربه اي كه دارد زمين بازي را به تندروها نسپرده است بلكه راهكار جديدي در نظر دارد كه در اين مسير علي اكبر ولايتي هم با او همراه است. لاريجاني از حمايت فراكسيون رهروان ولايت به عنوان اصلي ترين فراكسيون مجلس برخوردار است و مي داند بيشتر اعضاي اين فراكسيون با او همراه هستند

    در ادامه گزارش آرمان آمده است «از سويي نيز حمايت علما و مراجع قم را دارد كه سرمايه اي بزرگ است پس مي تواند با اتكا به اين داشته ها برنامه هاي خوبي براي مجلس دهم داشته باشد. از سوي ديگر مشخص است كه ولايتي از چندي قبل فعاليت هاي خود را براي برگزاري انتخاباتي خوب با مشاركت حداكثري آغاز كرده است و در اين مسير همانند لاريجاني يك هدف را دنبال مي كند كه آن هم مسدود كردن مسير ورود تندروها به مجلس است

  
    
روزان روزنامه زنجيره اي ديگري است که در شماره ديروز همين خط را دنبال کرد.
    اين روزنامه در تيتر صفحه اول خود با عنوان «هم ولايتي اصلاح طلبان» بلوف رفقاي رسانه اي خود را تکرار کرده و نوشت «اخيرا علي اکبر ولايتي رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام موضع گيري اش در مورد نحوه شرکت در انتخابات مورد پرسش قرار گرفته است. دکتر علي اکبر ولايتي يک ديپلمات با سابقه است که در همه سال هاي بعد از انقلاب تاکنون تاثير مهمي بر سياست خارجي ايران داشته است. سال ها وزير خارجه بوده، قطعنامه 598 را به سرانجام رسانده و حالادر برجام هم نقش تعيين کننده اي داشته و چه در مقام مشورت و چه در قالب حمايت از اعضاي تيم مذاکره کننده نقش موثر وي کاملاآشکار و هويداست

        
ولي آيا اين خبر ها و تحليل ها در دنياي واقعي نيز ما به ازاي خارجي دارد؟
    علي اکبر ولايتي روز شنبه در گفت و گو با تسنيم، در پاسخ به سوالي درباره ادعاي برخي رسانه ها مبني بر تشکيل ائتلاف 4 نفره با حضور حجت الاسلام ناطق نوري، آيت الله مقتدايي، علي لاريجاني و علي اکبر ولايتي تحت عنوان «اصولگرايان معتدل» براي انتخابات اسفندماه، اظهار داشت: طي هفته هاي اخير از سوي افراد و شخصيت هاي مختلف و فعالان سياسي در ارتباط با انتخابات آينده مجلس، تماس هايي مبني بر مشورت با اينجانب برقرار شده است.

    رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با تکذيب اين خبر سازي ها گفت: بنده تصميمي براي پيوستن به هيچ يک از ائتلاف ها اتخاذ نکرده ام و اميدوارم با مشارکت حداکثري مردم شريف ايران شاهد مجلسي کارآمد در جهت مصالح انقلاب و عملي کردن ديدگاه مقام معظم رهبري تشکيل شود.

    با اين وجود روشن مي شود که اصلاح طلبان براي مخفي نگاه داشتن تفرقه دروني خود فرار به جلو را پيشه کرده و تصميم دارند از اردوگاه رقيب هر چند به صورت کاذب و رسانه اي يارگيري کنند .

    در گزارش ديروز کيهان با اشاره به اين موضوع تاکيد کرديم: در حالي که دبير کل کارگزاران مدعي سربازگيري از رقيب براي اصلاح طلبان است، مشاور رئيس دولت اصلاحات تصريح کرد بعد از 18 سال، اصلاح طلبي هنوز تعريف نشده و از آشفتگي و بي سر و ساماني رنج مي برد.

    محمدرضا تاجيک همچنين مي گويد: «اگر فضاي انتقادي با روحاني را حفظ نکنيم، حتما شکست وي شکست اصلاح طلبان محسوب خواهد بود».

    تاجيک همچنين درباره اينکه در حال حاضر خودي و غيرخودي جريان اصلاحات مشخص شده است؟ پاسخ منفي مي دهد و مي گويد: مرزبندي اتفاق نيفتاده است. به همين دليل است که مي بينيم به نام نامي اصلاح طلبي هفتاد و دو ملت وجود دارد و هفتاد و دو کنش و واکنش انجام مي شود. همه فراز و فرودهايي که تجربه کرديم امروز به ما مي گويد که جريان اصلي اصلاح طلبي بايد مانيفست و گفتماني داشته باشد. تا ديگران به نام اصلاح طلبي سخن نگويند. وقتي اين اتفاق نيفتاده ديگر راه چاره اي باقي نمانده و بايد هزينه هر گرايش و کنشي به نام اصلاحات را بپردازيم. از کسي که به نام اصلاح طلبي مي رود و با فرح پهلوي ملاقات مي کند تا کسي که با خارج از کشور مي بندد، تا کسي که در پشت تريبون رسانه هاي خارجي مي خواهد نظام را براندازي کند همه اش را مي اندازند گردن اصلاح طلبان پس از ماست که برماست.

    حال سوال اين جا است که چگونه اصلاح طلباني که خود هفتاد و دو ملت هستند و به تعريف واحدي درون خود نرسيده اند تصميم به سربازگيري از جبهه رقيب و يا ايجاد تفرقه در آن دارند؟!