گزیده خبرهای 17 آبان – 94

گزیده خبرهای 17 آبان – 94  
 توقیف محموله 15 میلیاردی لوازم آرایشی قاچاق در زنجان
زنجان- خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از توقیف محموله پانزده میلیارد ریالی لوازم آرایشی قاچاق در شهر حلب خبر داد.سرهنگ مراد جعفری با بیان اینکه ماموران انتظامی شهرستان ایجرود حین ایست- بازرسی در داخل شهر به دو دستگاه اتوبوس مشکوک شده و به راننده آن‌ها دستور ایست دادند، گفت: ماموران انتظامی، خودرو‌ها را متوقف کرده و در بازرسی از آنها موفق به کشف بیش از یکصد و پنجاه و پنج هزار و هفتصد قلم لوازم آرایشی خارجی قاچاق گردیدند و متهمان به نام‌های "ح- م" و " ک- خ " را دستگیر و برای بررسی و بازجویی به پلیس آگاهی انتقال دادند.سرهنگ جعفری خاطرنشان ساخت متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود اعتراف کرده‌اند و به گفته متهمان، لوازم آرایشی قاچاق کشف شده در یکی از استان‌های غربی کشور بارگیری شده و به مقصد تهران در حال حرکت بودند، که موفق نشدند.جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه کارشناسان این پلیس، ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را پانزده میلیارد و پانصد و هفتادو هفت میلیون ریال برآورد کرده‌اند افزود: قاچاقچیان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.
خواب، عروس اعدامی را نجات داد 
عروس جوان که شوهر خود را با چاقو کشته بود، پس از رضایت اولیای دم با حکم قضات کیفری آزاد شد.به گزارش ایسنا شامگاه 22 فروردین سال 88 کارکنان بیمارستانی در شهرستان ورامین، مرگ مشکوک مرد جوانی را به ماموران کلانتری 12 اطلاع دادند.لحظاتی بعد ماموران به بیمارستان اعزام و با جسد مردی روبه‌رو شدند که با ضربه چاقویی به قلبش از پای درآمده بود.بررسی‌های اولیه نشان داد که قاتل، «پروانه» نام دارد و همسر مقتول است.زن جوان در تحقیقات گفت: از یک سال و نیم قبل با شوهرم اختلاف پیدا کردم و جدا از هم زندگی می‌کردیم. او پس از اینکه یک پایش را از دست داد، بداخلاق شد و دیگر سر کار نمی‌رفت. همین موضوع باعث اختلاف ما شد. من از او شکایت کردم و درخواست طلاق دادم اما «بهرام» مرا طلاق نمی‌داد و بلاتکلیف گذاشته بود. روز حادثه از بهرام خواستم شناسنامه‌ام را بدهد اما او مخالفت و به طرفم حمله کرد که من در دفاع از خودم، او را با چاقو زدم. بعد هم برای نجات او از اهالی کمک خواستم.
متهم پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه 74 دادگاه کیفری محاکمه شد. اولیای دم برای قاتل درخواست قصاص دادند و هیات قضایی هم او را مجرم شناخت و به جرم قتل عمد به قصاص محکوم کرد. رای دادگاه پس از تائید در شعبه 15 دیوان عالی کشور به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی فرستاده شد.در حالی که متهم در یک قدمی چوبه‌دار قرار داشت، مادر مقتول با مراجعه به دادسرای جنایی گفت: پسرم به خوابم آمده و از من خواسته قاتلش را ببخشم. من هم به حرمت ماه محرم و درخواست پسرم او را می‌بخشم.عروس جوان پس از نجات از چوبه دار، از جنبه عمومی جرم در شعبه چهارم دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت که در دفاع از خود گفت: من و همسرم زندگی خوبی داشتیم اما او پس از قطع پایش در یک حادثه، پرخاشگر شده بود و تحمل زندگی با او را نداشتم و چند بار از همسرم خواستم مرا طلاق دهد اما مخالفت می‌کرد. روز حادثه هم بر سر این موضوع درگیر شدیم. شش سال است در زندان هستم و از کار خود پشیمانم. خیلی سختی کشیدم تا رضایت اولیای دم را بگیرم. حالا هم از قضات دادگاه تقاضای بخشش دارم.قضات دادگاه پس از بررسی پرونده و دفاعیات زن جوان، با توجه به اینکه او شش سال در زندان بوده، حکم آزادی‌اش را صادر کردند.
بی‌رحمی راهزنان به زوج جوان 
یکی از باند راهزنان جاده‌ای که به زوج جوانی رحم نکرده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.شب گذشته خانمی به پلیس 110 تماس گرفت و گفت: در ابتدای گردنه "ایلان داشی" به دلیل نداشتن سوخت خودرویمان متوقف شد که ناگهان دو نفر ناشناس به شوهرم حمله کردند و در حال بستن دست و پای وی شدند.با حضور تیم گشتی فرماندهی انتظامی همدان به محل مشخص شد که افراد ناشناس زورگیرانی بودند که با ربودن طلا و وجوه نقد این زوج جوان از محل گریخته‌اند.عوامل انتظامی تحقیقات گسترده خود را آغاز کردند و موفق شدند طی چند ساعت فعالیت گسترده اطلاعاتی یکی از سارقان خشن را شناسایی و دستگیر کنندشاکری» رئیس پلیس راه استان همدان درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان،‌ گفت: تلاش عوامل انتظامی برای دستگیری آخرین متهم فراری کماکان ادامه دارد و وجوه سرقتی که از متهم کشف شده بود به مالباختگان بازگردانده شد.
انفجار کوره، جان کارگر 30 ساله را گرفت 
انفجار یکی از کوره‌های شرکت فولاد یزد، جان کارگر 30 ساله را گرفت.به گزارش مهر، این خبر که توسط آتش‌نشانی یزد و فرمانده انتظامی شهرستان یزد تایید شده، ساعت 9:30 صبح اتفاق افتاد و یکی از کوره‌های ذوب شرکت فولاد یزد منفجر شد.در پی این انفجار، یک کارگر 30 ساله که متصدی کوره بود، در دم جان خود را از دست داد، اما خوشبختانه این حادثه هیچ کشته و مجروح دیگری نداشته است.شرکت‌های فولادی استان یزد به ویژه شرکت فولاد یزد طی چند سال گذشته به طور مرتب دچار حادثه شده‌اند که به دنبال این حوادث، هر سال تعدادی از کارگران جان خود را از دست می‌دهند.این پرونده هم اکنون در دست پیگیری است و علل انفجار کوره ذوب آن به زودی اطلاع رسانی می‌شود.
سوءاستفاده هکرها از اطلاعات شخصی کاربران تلگرام 
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران، در مورد سواستفاده از اطلاعات شخصی کاربران توسط هکرها در نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام هشدار داد.به گزارش مهر، سرهنگ «اصغر باقریان» گفت: متاسفانه این روزها آمار سرقت اطلاعات شخصی کاربران توسط هکرها افزایش پیدا کرده است، به گونه‌ای که این هکرها با ایجاد پیام‌های جعلی در نرم افزار تلگرام و ارسال آن به حساب کاربری افراد، از اطلاعات شخصی افراد سو استفاده می‌کنند.رئیس پلیس فتا غرب استان تهران افزود: هکرها با وارد کردن شماره تلفن قربانی در سایت یا اپلیکلیشن تلگرام، خود را به ‌عنوان کاربری جدید با شماره وی به سایت معرفی می‌کنند که در این صورت کد تاییدی از طرف تلگرام و از طریق پیامک یا پیام در داخل اپلیکیشن تلگرام برای کاربر ارسال می‌شود.وی گفت: پس از ارسال کد تایید، هکر‌ها پیامی جعلی از سوی تلگرام را برای کاربر ارسال کرده و کد تاییدی را که نباید توسط کاربر افشا شود، از وی اخذ کرده و با داشتن این کد به اطلاعات شخصی فرد دسترسی پیدا می‌کنند.باقریان ادامه داد: با دسترسی به اطلاعات شخصی قربانی، بزهکاران با تهدید به انتشار این اطلاعات شروع به اخاذی از آنها می‌کنند.وی در پایان با توصیه به کاربران تلگرام گفت: با هوشیاری در استفاده از شبکه‌های اجتماعی، به هیچ عنوان کد ورودی تلگرام خود را به مرجع درخواست‌کننده ارسال نکرده و خود در معرض گرفتار شدن به دام اینگونه شیادان قرار ندهند و در صورت مواجهه با چنین مواردی مراتب را سریعاً از طریق وب سایت www.cyberpolice.ir به پلیس اطلاع دهند. 
معاون وزیر جهاد کشاورزی از بررسی و سیاست‌گذاری برای کشت محصولات آب‌بر در این وزارتخانه خبر داد و گفت: براساس بررسی‌های انجام شده هندوانه جزو محصولات آب‌بر نیست اما کشت برنج در استان‌های غیر شمالی مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی قرار نمی‌گیرد و در آینده نیز محدود‌تر خواهد شد.عباس کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به قیمت هندوانه، بازار‌های صادراتی برای آن و میزان آب‌بری این محصول، به این نتیجه رسیدیم که تولید هندوانه از نظر آب‌بری پرمصرف نیست اما کشت محصولی مانند برنج باید محدود شود و تنها در استان‌های شمالی کشت شود.وی افزود: تولید برنج تنها در استان‌های شمالی که استان‌های پرآب و پربارشی هستند از نظر اقتصاد آب و میزان آب‌بری به صرفه است و می‌تواند توسعه پیدا کند، اما کشت برنج در استان‌هایی مانند خوزستان که با بحران آب مواجه هستند و به دلیل شرایط اقلیمی و وضعیت بارش‌ها عملکرد پایینی دارند، به هیچ وجه اقتصادی نیست و باید محدود شود.معاون وزیر کشاورزی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی براساس چنین سیاست‌هایی از کشت برنج در استان‌های غیر شمالی حمایت نمی‌کند و کشاورزان نباید هیچ انتظاری از این وزارتخانه داشته باشند.وی گفت: تسهیلات برای مکانیزاسیون، خرید نهاده‌های تولید و دیگر تسهیلات حمایتی به شالیکاران استان‌های غیر شمالی تعلق نمی‌گیرد.