دومین نشست صلح سوریه پنجشنبه در وین برگزار می‌شود

با شرکت سازمان ملل وبیش از 20 کشور
دومین نشست صلح سوریه پنجشنبه در وین برگزار می‌شود  17 آبان -94

 معلوم نیست که تکلیف رژیم و ارونه ی ولایت فقیه چه می شود؟ آیا دراین نشست شرکت می کند یانه؟ چون خامنه ای تأکید کرده است شرکت در این نشست درکنار نماینده ی آمریکا موجب نفوذ دشمن درداخل کشور می شود؟ از طرف دیگر عدم شرکت در این نشست بمنزله  ی کنار گذاشته شدن نقش رژیم و ارونه ی ولایت فقیه در بحران سوریه است .
وزیر امور خارجه آلمان از برگزاری دور جدید گفتگوهای سوریه در وین در روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» از برگزاری نشستی درباره سوریه در روز پنجشنبه در وین خبر داد. در این نشست نمایندگانی از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و 20 کشور شرکت خواهند داشت.
به گفته منابع دیپلماتیک هنوز روشن نیست که مذاکرات جدید چند روز به طول خواهد انجامید. قرار است که استرالیا نیز به این نشست دعوت شود.
در همین رابطه قرار است «استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه فهرستی از گروه‌های اپوزیسیون سوریه تهیه کند تا نمایندگان این گروه‌ها نیز بتوانند در مذاکرات شرکت داشته باشند.
9
آبان گذشته، نشست نمایندگان 17 کشور جهان درباره بحران سوریه بدون نتیجه‌ای ملموس به پایان رسید. موضوع اصلی مورد اختلاف در این نشست، سرنوشت سیاسی بشار اسد، بود.
از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد: نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز سه شنبه گزارشی در مورد مسیر پیش رو در شورای امنیت ارائه می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مقر سازمان ملل در نیویورک، دی میستورا این گزارش را روز 19 آبان و در آستانه دور بعدی مذاکرات وین که با حضور بازیگران عمده منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برگزار قرائت خواهد کرد. ایران، روسیه، عربستان سعودی و آمریکا از جمله کشورهایی هستند که در حل و فصل بحران سوریه نقش کلیدی دارند.
دی میستورا این هفته در مسکو گفت که سازمان ملل آماده برگزاری اجلاس مشترک دولت سوریه و مخالفان آن در ژنو سوئیس است. با این حال، باید تمامی کشورهای دخیل در بحران سوریه بر سر فهرست اعضای مخالفان دولت سوریه و نمایندگان دولت این کشور که مجاز به شرکت در این اجلاس هستند، توافق کنند.
افزایش آمار هلاکت تروریستها
شمار تروریست‌های استرالیایی در گروه‌های تروریستی به ویژه گروه تکفیری داعش با توجه روند افزایش کشته شدن تروریست‌های خارجی در سوریه و عراق کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، «جورج برندیس» دادستان استرالیا اعلام کرد در حال حاضر 110 استرالیایی در گروه تروریستی داعش در حال جنگ هستند که این رقم در مقایسه با تعداد 120 نفری که پیش از این ارائه شده بود، کاهش یافته است.
وی گفت: اگرچه این رقم ناچیز است، اما از آنجایی که از پیدایش داعش تاکنون این برای نخستین بار است که تعداد تروریست‌های استرالیا روند کاهشی داشته، بسیار مهم است.
از سوی دیگر سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی با صدور بیانیه‌ای استفاده از گاز خردل توسط گروه تروریستی داعش در سوریه را رسما تایید کرد.
بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، طبق اعلام سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی، از ماه مرداد گذشته این نخستین بار است که از گاز خردل در درگیری‌های جاری در سوریه استفاده شده است.
سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی همچنین روز جمعه اعلام کرد که در ماه مرداد گذشته علاوه بر گاز خردل، احتمالا از گاز کلر نیز در شهر ادلب واقع در شمال غرب سوریه استفاده شده است.