سربازجو شریعت نداری :استحاله شده ها ديوار سفارت آمريكا را ديوار ندبه مي دانند!

سربازجو شریعت نداری در دانشگاه اميركبير: استحاله شده ها ديوار سفارت آمريكا را ديوار ندبه مي دانند! 13 آبان -94

به گزارش خبرنگار ما، عصر ديروز حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه کيهان با شرکت در همايش «نفوذ ممنوع» که از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه اميرکبير در اين دانشگاه برپا شده بود، به تشريح نمونه هايي از شگردهاي تازه نفوذ پرداخت و گفت؛ نفوذ، به معني ورود پنهان براي آسيب رساندن به حريف است. اين آسيب رساني مي تواند از نفوذ براي عمليات تروريستي تا نفوذ براي تغيير ساختار و براندازي يک نظام حکومتي، متفاوت باشد.
        
تفاوت تابلو و شناسنامه!
    
مديرمسئول کيهان گفت؛ نفوذ از نوع اول با هدف عمليات تروريستي اگرچه آسيب رسان است و بايد از آن پيشگيري شود ولي اينگونه نفوذها در مقايسه با نفوذ براي براندازي از اهميت بسيار کمتري برخوردار است. وي افزود؛ در نفوذ براي براندازي و تغيير ساختار نظام، کانون هاي تصميم گيري و تصميم سازي هدف اصلي هستند و توضيح داد کانون هاي تصميم گيري که محدوده مسئولان عالي رتبه نظام است، در مقابل خطر نفوذ مصونيت بيشتري دارند و حريف براي نفوذ در اين محدوده از نفوذ در کانون ها و مراکز تصميم ساز که حوزه کاري مشاوران و مسئولان رده دوم و سوم است بهره مي گيرد. 
    
شريعتمداري گفت؛ يکي از اصلي ترين و خطرناک ترين شگردهاي نفوذ، شکار ميانجي است و توضيح داد ميانجي بايد اولا؛ شخصيت شناخته شده باشد و ثانيا؛ سابقه حضور در مسئوليت هاي کليدي را داشته باشد. افرادي با اين خصوصيات اگر به هر دليل، از جمله، چرب و شيرين دنيا، آلودگي به مفاسد اقتصادي و يا برخي از دلبستگي ها نظير فرزندان ناصالح، با خط اصلي نظام و انقلاب فاصله بگيرند، مناسب ترين و آماده ترين هدف براي شکار از سوي دشمن خواهند بود. و به «ميانجي» کارآمد براي حريف بيروني تبديل مي شوند. مديرمسئول کيهان گفت؛ ميانجي با سابقه قبلي خود که همسويي و همراهي و حتي فداکاري براي نظام بوده است در ميان مردم شناخته مي شود، ولي مواضع و عملکرد وي براساس هويت جديدي که پيدا کرده است صورت مي پذيرد. يعني تابلوي خودي دارد و شناسنامه غيرخودي.
    
شبيه سازي و شبيه يابي
    
مديرمسئول کيهان با اشاره به اين نکته که مراجعه به تاريخ اگر براي شبيه سازي باشد، حيله گري است ولي اگر براي شبيه يابي باشد، عبرت انگيز است به ماجراي شريح قاضي اشاره کرد و گفت؛ وقتي «هاني بن عروه» از سوي ابن زياد دستگير و به دارالعماره کوفه انتقال يافت، قبيله وي که مردان سلحشوري بودند قصر ابن زياد را محاصره کرده و پيگير هاني شدند. در اين هنگام، به دستور ابن زياد، شريح قاضي روي بام دارالعماره رفت و به قوم هاني اطمينان داد که امير قوم آنها ميهمان و مورد تکريم ابن زياد است. و اين در حالي بود که هاني زير شکنجه هاي طاقت فرسا قرار داشت. اما چرا قوم هاني سخن شريح را باور کردند؟ براي اين که شريح تابلوي «قاضي دوران حضرت اميرالمومنين(ع)» را با خود داشت و قوم هاني احتمال نمي دادند که شريح تغيير هويت داده و امروزه به کارگزار ابن زياد تبديل شده است.
    
وي افزود؛ شايد اين سوال پيش بيايد که بنابراين قوم هاني چاره اي جز پذيرش سخن شريح نداشتند! ولي بايد گفت اگر قوم هاني بصيرت لازم را داشتند، اين پرسش برايشان پيش مي آمد که قاضي حضرت امير(ع) در قصر ابن زياد چه مي کند؟!
    
مديرمسئول کيهان گفت؛ تابلوهايي نظير نماينده امام(ره) در جنگ تحميلي، نخست وزير دوران امام(ره) در صورتي اطمينان آور خواهد بود که اين تابلوها با شخصيت هاي کنوني افراد نيز مطابقت داشته باشد و در غير اينصورت، مي تواند زمينه اي براي فريب افکار عمومي باشد.
      
فرمول شناخت ميانجي
    
شريعتمداري در ادامه گفت؛ شناخت ميانجي کار چندان دشواري نيست، و شخصيت هاي تغيير هويت داده را مي توان با دقت در مواضع و عملکرد آنان به آساني شناسايي کرد، زيرا ميانجي اگرچه تابلوي سوابق مثبت خود را روي دست گرفته است ولي مواضع و عملکرد او با خط اصيل و معيارها و مباني تعريف شده انقلاب در تضاد است، مثلاامام(ره) مي فرمايند هر چه فرياد داريد بر سر آمريکا بکشيد ولي از آنان مي شنويد که امام با شعار مرگ بر آمريکا موافق نبود! امام مي فرمايند هر چه داريم از امام حسين(ع) و عاشورا داريم و اين آقا، اهانت کنندگان به ساحت حضرت اباعبدالله «ع» را مردمان خداجو معرفي مي کند.
        
کشف پشت صحنه ها
    
مديرمسئول کيهان به اين آيه از سوره بقره اشاره کرد که در وصف منافقين مي فرمايد «منافقان وقتي با مومنان روبرو مي شوند مي گويند ما ايمان آورده ايم و هنگامي که با شياطين خود خلوت مي کنند مي گويند ما، با شما هستيم» و پرسيد؛ اينگونه افراد دو چهره را چگونه مي توان شناخت؟ و در پاسخ گفت؛ اين طيف از منافقان، آنچه در دل دارند را به گونه اي در مواضع و عملکرد خود بروز مي دهند، بنابراين، اگرچه شما به خلوت آنان با دشمنان راه نداريد ولي با مقايسه ميان مواضع آنها و مواضع اعلام شده دشمن مي توانيد، اين همخواني را کشف کنيد و در اين حالت، نسبت به آنان، احتياط بيشتري داشته باشيد. شريعتمداري به کلام حضرت امير(ع) اشاره کرد که مي فرمايند؛ هيچکس مسئله اي را پنهان نمي کند مگر آن که در سخنان و يا چهره اش نشانه هايي از آنچه پنهان کرده است ديده مي شود.
        
تخريب دروازه ها و دروازه بان ها
    
مديرمسئول کيهان يکي ديگر از راه کارهاي نفوذي ها را در حمله و تخريب مراکزي دانست که وظيفه دروازه باني نظام و پيشگيري از ورود نفوذي ها را برعهده دارند و به عنوان مثال گفت؛ چند روز قبل يکي از فتنه گران در يکي از دانشگاه ها به شوراي نگهبان حمله کرده و نظارت استصوابي را ضد آ زادي معرفي کرده بود و حال آن که در همه نظام ها، مرکزي براي بررسي انطباق شرايط کانديداها با شرايط قانوني وجود دارد. وي افزود؛ حذف نظارت استصوابي يعني باز کردن راه براي نفوذ بيگانگان به مراکز تصميم ساز و تصميم گير کشور و گفت؛ مخالفان نظارت استصوابي ادامه همان جرياني هستند که قبل از حمله صدام، پيشنهاد انحلال ارتش را مي دادند و يا نفوذي هايي که قبل از حمله طبس، ضدهوايي ها را از اطراف پادگان منظريه که قرار بود هلي کوپترهاي آمريکايي در آنجا فرود بيايند، جمع کرده بودند و... 
        
تحقير خودي ها و بزرگنمايي دشمن
    
شريعتمداري تحقير و کوچک شماري توان خودي ها در کنار بزرگنمايي نسبت به توان دشمن را يکي ديگر از پروژه هاي نفوذ دانست و گفت؛ همين ديروز، روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» از قول يکي از وزراي رژيم صهيونيستي نوشته بود، تعداد دانشگاه هاي ايران طي 30 سال گذشته 20 برابر شده است و تعداد دانشگاه هاي اسرائيل فقط 2/5 برابر رشد داشته است و از توان علمي دانشجويان ايراني ابراز نگراني کرده بود. اما در همين حال، يکي از مشاوران رئيس جمهور محترم توان علمي کشور را در حد آبگوشت بُزباش و خورشت قرمه سبزي ارزيابي مي کند و فلان وزير از ضرورت وارد کردن مدير از خارج کشور سخن مي گويد. آن ديگري حتي آب خوردن مردم را هم به تعامل با آمريکا گره مي زند و...
    
مديرمسئول کيهان گفت؛ هرگز در پي متهم کردن اين افراد نيستيم ولي آنها با اين اظهارات آنهم در مقام مسئولان بلندپايه نظام، زمينه حضور و نفوذ دشمن را فراهم مي آورند. 
    
وي در ادامه گفت؛ القاء نااميدي نيز يکي از خطرناکترين زمينه سازي براي نفوذ است. چرا که اگر کسي از آينده نااميد شود، از مسير طي شده پشيمان مي شود و مي ايستد و براي ايستاده ها احتمال بازگشت به مسير ديگر وجود دارد. دشمن از پيشرفت ها و توانمندي هاي معجزه گون ما به وحشت افتاده و برخي از خودي ها، بي آن که بدانند به آنها دلداري مي دهند!
    
ديوار نُدبه مديرمسئول کيهان در بخش ديگري از سخنان خود به واداده ها اشاره کرد و گفت؛ بعد از تسخير لانه جاسوسي و تائيد آن از سوي حضرت امام(ره)، مردم از سراسر کشور و فوج فوج به پشتيباني برخاستند و تقريبا همه مسئولان غير از نهضتي ها و جريانات آلوده از اين حرکت استقبال کردند اما بعدها تعداد اندکي از آنان که به خاطر تسخير لانه جاسوسي به پست و مقام هم رسيده بودند ابراز پشيماني کردند و ديوار سفارت براي آنها به ديوار نُدبه! تبديل شد که روبروي آن ايستاده و تعظيم مي کردند. اين ابراز پشيماني و بازتاب گسترده آن از سوي رسانه هاي دشمن براي انتقال پشيماني آن چند نفر به توده هاي مردم بود ولي خوشبختانه با توجه به تسخيرکنندگان اصلي لانه جاسوسي که يا شهيد شده و يا کماکان در صحنه حضور داشتند، اين ترفند نتيجه اي نبخشيد.
    
مدير مسئول کيهان در ادامه به پرسش هاي دانشجويان پاسخ داد که به علت تراکم مطالب روزنامه، درج آن را به شماره فردا موکول مي کنيم.