موسوی اردبیلی: پشت پرده اختلاس‌های نجومی را افشا کنید

موسوی اردبیلی:
پشت پرده اختلاس‌های نجومی را افشا کنید   30 آبان -94

 مگر دررژیم از صدرتاذ یل آلوده به فساد عنصر سالم غیر آلوده ای هم یافت می شود  که آخوند اردبیلی  که خودش اهل بخیه است چون اعضای مؤسس دانشگاه آزاد رفسنجانی است که 250 میلیارد دلار سرمایه ودارایی دارد تصور کرده که قرار است چاقو دسته اش راببرد که سئوال کرده است چرا به مردم نمی‌گویند افرادی که رقم‌های نجومی اختلاس می‌کنند چه کسانی اند، با چه کسانی در ارتباط‌اند که به این منابع مالی دسترسی دارند و دست به اختلاس‌های میلیاردی می‌زنند.
بخش خبری – حضرت آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید گفتند: چرا به مردم نمی‌گویند افرادی که رقم‌های نجومی اختلاس می‌کنند چه کسانی اند، با چه کسانی در ارتباط‌اند که به این منابع مالی دسترسی دارند و دست به اختلاس‌های میلیاردی می‌زنند.
ایشان روز پنجشنبه در دیدار رئیس اتاق بازرگانی کشور تصریح کردند: انسان بعضی ارقام نجومی از برخی فسادهای اقتصادی را از گوشه و کنار و دادگاه‌ها می‌شنود و تازه به این فکر می‌افتد که این رقم‌ها تا حالا کجا بوده و این در حالی است که مردم در اوضاع نامناسب معیشتی و اقتصادی قرار دارند.
این مرجع تقلید ادامه دادند: اختلاس‌های میلیاردی نفتی که مردم از طریق دادگاه متوجه می‌شوند، ریشه یابی شود؛ باید برای این همه جمعیت و اقتصاد جامعه و امنیت سرمایه‌گذاری در کشور فکری کرد تا مشکل‌ها از زندگی مردم و جامعه برداشته شود.
آیت‌الله موسوی اردبیلی اظهار داشتند: اینکه وقایعی مثل بحث سه هزار میلیاردی و امثال آن در اجرائیات و اقتصاد کشور پیش می‌آید حاکی از آن است که نظم و انضباط لازم بر اجرای امور حاکم نبوده است، در حالی که اوایل انقلاب مسئولان خود را به اجرای ضوابط، عقاید و احکام قانونی و شرعی موظف می‌دانستند و به ریز مسئولیت‌ها و تعهدات پایبند بودند.
این مرجع تقلید بیان داشتند: باید گفت در حالی که مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند بروز چنین حوادثی که به اقتصاد و همه چیز کشور ضربه می‌زند مایه تاسف است و تاسف بالاتر اینکه احساس می‌شود هیچ اراده جدی برای برخورد با این قضایا وجود ندارد.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان افزودند: یکی از مسائلی که مورد تاکید شما و همه دست اندرکاران اقتصاد کشوری است و مسئله درستی هم هست وجود امنیت شغلی و سرمایه‌گذاری است که تا حاصل نشود نه سرمایه گذار داخلی و علاقمنداند به فعالیت در این عرصه و نه سرمایه گذار خارجی، فعالیتی در زمینه سرمایه‌گذاری نمی‌کند، این در حالی است که از گوشه و کنار شنیده می‌شود بعضی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی که دعوت به سرمایه‌گذاری می‌شوند با اتهامات واهی از میدان به در می‌شوند که این هم مایه تاسف است.
آیت‌الله موسوی اردبیلی گفتند:همگان این را بدانند نه با مرگ برفلان و بهمان گفتن بعضی مشکلات حل می‌شود و نه با ماشاءالله و انشاءالله گفتن؛ آنچه مهم است این است که امور چه در بخش اقتصاد و چه در بخش‌های دیگر باید بر پایه ضوابط و قوانین و اصول لازم هر کاری تدوین و اجرا شود و در جایی که تخطی می‌شود برخورد جدی شود.
این مرجع تقلیددر پایان افزودند: باید مردم از منابع و سرمایه کشور اطلاع داشته باشند که این‌ها دست چه کسانی است تا از اختلاس و چپاول جلوگیری شود.
در ابتدای این دیدار جلال پور رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن تشکر از ایشان بیان داشت: وضعیت اقتصادی امروز از وضعیت خاصی برخوردار است که اگر از این شرایط بنحو احسن استفاده نشود، خسارت بزرگی پیش خواهد آمد. امروز همه امیدها ارتباط اقتصاد کشور با اقتصاد دنیا است و این مهم حاصل نمی‌شود مگر آنکه امنیت شخص سرمایه گذار حاصل شود.
رئیس اتاق بازرگانی در ادامه افزود: مشکل عمده ما در عرصه اقتصاد با کسانی است که کار اقتصادی را به صورت شفاف انجام نمی‌دهند بلکه با حرکت در سایه و تاریکی، از پرداخت مالیات و عوارض فرار می‌کنند و هزینه آن‌ها بر عهده کسانی است که صادقانه در این مسیر قدم بر می‌دارند.