گزیده خبرهای 22 دی – 94 . قسمت-5

گزیده خبرهای 22 دی – 94 . قسمت-5
 
اعدام 3 قاچاقچي در ساري
    ساري - خبرنگار کيهان: دادستان مرکز مازندران گفت: 3 تن از قاچاقچيان مواد مخدر به اتهام حمل و نگهداري 10 کيلوگرم موادمخدر در زندان ساري اعدام شدند.    حجت الاسلام والمسلمين اسدالله جعفري افزود: پرونده هر 3 نفر پس از رسيدگي و طي مراحل مختلف قضايي و همچنين تقاضاي عفو آنان در دو مرحله از سوي کميسيون عفو و بخشودگي قوه قضائيه مورد رسيدگي قرار گرفت و رد شد.        
    دستگيري مامور بهداشت قلابي
    دزفول - ايرنا: رئيس مرکز بهداشت انديمشک ديروز گفت: يک مامور قلابي با مراجعه به فروشگاه هاي سطح شهر خود را به عنوان مامور بهداشت معرفي مي کرد.    فريدون کاظمي افزود: اين زن در فروشگاهها با ايراد گرفتن از بهداشت فروشگاهها آنان را تهديد به پلمب مي کرد و در نهايت با دريافت مبلغي وجه نقد فروشندگان را فريب مي داد و عنوان مي کرد گزارش کار را به بهداشت ارائه نمي دهد.    وي ادامه داد: با گزارش هاي مردمي و پيگيري موضوع اين فرد که مبالغ هنگفتي از مردم دريافت کرده بود شناسايي و در نهايت تحويل مراجع قضايي شد.       
    برخورد با واحد آلاينده
    کاشان - فارس: رئيس اداره حفاظت محيط زيست کاشان گفت: عصر روز گذشته در راستاي پايش واحدهاي صنعتي شهرستان، به دنبال آلودگي شديد پساب صنعتي يک واحد خدماتي و پس از پيگيري هاي مکرر و نظر به استنکاف مسئول اين واحد از قوانين و مقررات زيست محيطي موضوع از طريق طرح شکايت در دستگاه قضايي پيگيري شد.    محمود قهرماني افزود: پس از طي مراحل دادرسي به لحاظ دفاعيات غيرموجه متشاکي، مسئول واحد به اتهام تهديد عليه بهداشت عمومي از طريق آلودگي محيط زيست ناشي از استفاده غيرمجاز پساب تصفيه خانه به 6 ماه حبس تعزيري در دادگاه بدوي محکوم شد.        
    کشف انبار غيرمجاز پودر لباسشويي
    ساوه - فارس: فرمانده نيروي انتظامي ساوه گفت: در پي اقدامات فني و اطلاعاتي گسترده ماموران انتظامي ساوه با کشف اين انبار دو هزار کيسه پودر لباسشويي غيرمجاز به ارزش يک ميليارد ريال کشف و ضبط شد.    علي اصغر طالبي افزود: با اعلام کشف اين انبار تيمي از ماموران پليس به محل مورد نظر مراجعه و در تحقيقات اوليه مشخص شد که انبار مربوط به کارگاه غيرمجاز توليد پودرلباسشويي است که چند روز گذشته در شهرستان دليجان مهر و موم شده است. وي ادامه داد: در بازرسي از اين انبار 860 کارتن پودر لباسشويي، يک هزار و 150 کيسه مواد اوليه پودر لباسشويي و يک هزار و 500 جعبه خالي براي مصارف غيرمجاز کشف شد.    
    سقوط لودر به دره
    سلماس- ايرنا: يک راهدار سلماسي عصر يکشنبه در حين عمليات برف روبي و بازگشايي مسيرهاي روستايي بخش کوهسار شهرستان سلماس بر اثر لغزش لودر برفروب در مسير روستاي شيره ني به کلران در فاصله 25 کيلومتري سلماس به دره سقوط کرد. در پي اين حادثه، تيم امداد و نجات هلال احمر با حضور در محل و پس از يک ساعت تلاش، اين راهدار 35 ساله را از عمق دره نجات داده و به بيمارستان خاتم الانبياء منتقل کردند.    بنا به گفته پزشک معالج، هم اکنون وضعيت جسمي اين راهدار مساعد است.        
    انهدام باند سرقت در خرم آباد
    خرم آباد- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي شهرستان خرم آباد گفت: با تلاش و همکاري شبانه روزي پليس آگاهي شهرستان خرم آباد باند 7 نفره که مبادرت به سرقت وجوه نقد در جلوي بانک ها در سطح استان و استانهاي همجوار مي کرد دستگير و به مراجع قضايي ارجاع داده شد.     سرهنگ حسين نجفي با بيان اين مطلب که سارقان سلاح کلت و ابزار آلات ممنوعه همراه داشتند، افزود: تاکنون 26 مالباخته شکايات خود را از اعضاي باند اعلام نموده اند. وي ادامه داد: سارقان اعتراف کرده اند 192 ميليون تومان به همين شيوه از مشتريان بانک ها به سرقت برده اند.