پسر وزیر خارجه فرانسه بازجویی شد

کد خبر: ۲۶۰۵۸۹
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
'توما فابیوس' پسر 34 ساله 'لوران فابیوس' وزیر امور خارجه فرانسه، روز گذشته (جمعه) چند ساعت مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، پسر فابیوس که مشتری منظم قمارخانه های آمریکاست برای پاسخ به سوالات قاضی تحقیق پرونده قضائی اش دیروز (جمعه) احضار شد و چند ساعت مورد بازجویی قرار گرفت.

منابع نزدیک به این پرونده به خبرگزاری فرانسه گفتند، این بازجویی در چارچوب یک پرونده قضائی که سال 2013 میلادی و برای رسیدگی به اتهاماتی چون تقلب، کلاهبرداری و پولشویی گشوده شد، صورت گرفته است.

این در حالی است که تحقیقات در مورد شرایط تملک توما فابیوس بر آپارتمان 300 متر مربعی در بلوار 'سن ژرمن' در مرکز پاریس به ارزش هفت میلیون یورو در سال 2012 میلادی، ادامه دارد. این تحقیقات با هشدار مرکز مبارزه با پولشویی وزارت دارایی فرانسه آغاز شده بود.

فرزند لوران فابیوس در اواسط ماه دسامبر (آذر/ دی) در ارتباط با همین پرونده 12 ساعت بازداشت شد. وی پس از آن که اطمینان داد بخشی از هزینه خرید این ملک را از قمار و بخش دیگر را از طریق وام بانکی تامین کرده است، آزاد شد.

تحقیقات قضائی در مورد توما فابیوس در سال 2011 میلادی با شکایت بانک 'سوسیته ژنرال' در مورد ارسال ایمیل جعلی به بانک، در فرانسه آغاز شد.

دادستانی نوادا در آمریکا نیز در اواخر ماه اکتبر (مهر/ آبان) حکم بازداشت پسر وزیر امور خارجه فرانسه را به اتهام کشیدن چک های بی محل در تعدادی از قمارخانه های لاس وگاس و به مبلغ سه میلیون و 200 هزار یورو (سه میلیون و 500 هزار دلار)، صادر کرده بود.