گزیده خبرهای 10 بهمن – 94 قسمت-3

گزیده خبرهای 10 بهمن – 94 قسمت-3
مصاحبه علی اکبرصالحی با شبکه تلویزیونی امریکایی با حاشیه همراه بود.به گزارش روزنامه ایران، شبکه «ان‌بی‌سی» در حاشیه انتشار گفت‌و‌گوی خود با علی اکبر صالحی با اشاره به اینکه ‌مذاکرات هسته‌ای اوایل این ماه با بیانیه‌های مطبوعاتی «کری» و ظریف در «وین» به اوج رسید اما این رویداد به طور کامل در صلح و صفا پیش نرفت و خون نیز روی زمین ریخته شد، افزود: «پنج تصویر روی دیوار دفتر صالحی در تهران وجود دارد. این مرد آرام که انگلیسی را روان صحبت می‌کند، وقتی این تصاویر را به ما نشان داد، احساساتی شد و صدایش تغییر کرد. این تصاویر به چهار دانشمند هسته‌ای و یک راننده تعلق دارد که در تهران ترور شدند.صالحی، اسرائیل را مسئول این ترورها معرف کرد اما گفت که «واشنگتن نیز سهیم است.»  براساس این گزارش، صالحی گفت: «ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی مسئول بوده است اما فکر می‌کنیم متأسفانه تأیید ضمنی واشنگتن نیز وجود داشته استبه گزارش «ان‌بی‌سی»، وقتی از صالحی سؤال کردیم آیا ممکن است تصویر ششم نیز به این تصاویر اضافه شود، حالتی را نشان داد که تا پیش از این زیر ظاهر آرامش پنهان شده بود. او گفت: ‌«امیدوارم من باشم، زیرا مایه افتخار برای من است. ما خواستار شهادت هستیم و از آن نمی‌ترسیم
درنماز جمعه امروز شهر یزد شبنامه ای در میان نمازگزاران یزدی پخش شد.به گزارش تابناک، این شبنامه توسط فردی که از منتقدان جدی اصلاح طلبان به شمار می رود در میان نمازگزاران یزدی پخش می شد.در این شبنامه به شدت به عملکرد اصلاح طلبان انتقاد شده و به هوشیاری مردم در انتخابات پرداخته بود.
مسافران پرواز اهواز - مشهد شرکت هواپیمایی زاگرس به دلیل تاخیر هشت ساعته و آنچه پاسخگو نبودن مسئولان این شرکت خواندند در مقصد به مدت دو ساعت حاضر به پیاده شدن از هواپیما نبودند.به گزارش ایرنا، این پرواز که قرار بود ساعت 22،30 شب گذشته به مقصد مشهد پرواز کند با تاخیر هشت ساعته ساعت، ساعت پنج صبح امروز انجام شد و مسافران در فرودگاه مشهد در اعتراض به شرایط خود حاضر به پیاده شدن از هواپیما نشدند و به مدت دو ساعت در پرواز ماندند.این افراد خواستار دریافت خسارت و عذرخواهی مسوولان شرکت بودند که بعد از دوساعت به نتیجه نرسیدند.یکی از این مسافران این پرواز در تماس با ایرنا گفت: این پرواز در اهواز بیش از هشت ساعت تاخیر داشت و مسافران در فرودگاه تا صبح امروز سرگردان بودند.رسول شجری افزود : پذیرایی نامناسب و عدم ارایه خدمات لازم به مسافران که در بین آنان زن و کودک و افراد مسن حضور داشتند، موجب شد مسافران از ساعت 6:15 دقیقه صبح امروز که وارد فرودگاه مشهد شدند ، از پیاده شدن خودداری کردند.وی گفت : ما خواهان عذرخواهی و پرداخت خسارت از سوی این شرکت هواپیمایی هستیم.رئیس ایستگاه شرکت هواپیمایی زاگرس درفرودگاه مشهد گفت: مسوولان شرکت در اهواز از مسافران عذرخواهی و پذیرایی لازم را انجام دادند ضمن آنکه به دلیل تاخیر طولانی به مسافران باید حق داد.علیپور افزود: این شرایط دشوار است ضمن آنکه بدی آب و هوا و تاخیرهای ناشی از آن هم در اختیار ما نیست و تلاش می کنیم آنچه در توان است در ارائه خدمات لازم به مسافران انجام شود.وی اظهار کرد: در این میان قوانین هواپیمایی کشوری مشخص است و مسافران باید فرم های مخصوص را برای تاخیرهای بیش از دوساعت پر کنند تا در تهیه بلیت برای پرواز بعدی خود در همین مسیر 30 درصد خسارت و تخفیف در هزینه بلیت به آنها پرداخت شود.وی تصریح کرد: با این حال حق با مسافران است و این شرایط برای آنان بویژه افراد مسن و کودکان دشوار است و ما در کنار مسوولان فرودگاه مشهد نهایت تلاش را برای خدمت مناسب به زائران حرم رضوی ارائه می دهیم.فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد روزانه پذیرای 160 تا 180 پرواز است که در ایام پیک به 220 پرواز ورودی و خروجی در روز می رسد.
فیسبوک اعلام کرده خرید و فروش اسلحه را ممنوع می‌کند چرا که امکان بررسی سوابق خریداران در این شبکه اجتماعی وجود ندارد.فیسبوک این تصمیم را روز جمعه (۲۹ ژانویه - نهم بهمن) اعلام کرد.به نظر می‌رسد این اقدام فیسبوک در همراهی با اتخاذ سیاست‌های جدید باراک اوباما برای کنترل خشونت‌های مسلحانه در آمریکا صورت گرفته است و همزمان این شبکه اجتماعی فراگیر با این تصمیم به درخواست فعالان مخالف قوانین مالکیت و حمل اسلحه پاسخ مثبت داده است.منتقدان قوانین اسلحه در آمریکا بارها از فیسبوک خواسته بودند خرید و فروش شخص به شخص اسلحه از طریق این شکبه اجتماعی را ممنوع کند.با وجود این، اسلحه فروشی‌های رسمی همچنان اجازه خواهند داشت در فیسبوک آگهی بازرگانی منتشر کنند اما اشخاص حقیقی دیگر نمی‌توانند از این شبکه اجتماعی برای تبلیغ یا فروش سلاح خود استفاده کنند.فیسبوک پیش از این هم خرید و فروش شخصی ماری‌جوآنا، دارو و موادمخدر را ممنوع اعلام کرده بود.فیسبوک با بیش از یک میلیارد کاربر، بزرگترین شبکه اجتماعی مجازی جهان است.
تیم منتخب کشتی فرنگی در رقابتهای بین المللی جام زومباتلی مجارستان شرکت نمی‌کند.به گزارش ایسنا، محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تایید این خبر گفت: برای این موضوع دو دلیل داشتیم یکی اینکه ویزای دو تا سه کشتی گیر هنوز صادر نشده است. البته مسئولان فدراسیون به موقع تمامی امور لازم را انجام داده بودند و این موضوع به دلیل سخت گیری های سفارت مجارستان است و حتی امکان داشت ویزای آنها هم صادر شود.وی ادامه داد: اما دلیل اصلی این موضوع این بود که از آمادگی نفراتی که قرار بود به این جام اعزام شوند، تا حدودی راضی هستم و کشتی گیرانی مانند سوریان و نوروزی در این مدت در تمرینات روند رو به جلویی داشته اند و نیازی به ارزیابی مجدد آنها در جام زومباتلی نبود.بنا خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کشتی گیرانی که قرار است اواخر اسفندماه راهی رقابتهای گزینشی المپیک شوند باید برای حضور در جام زومباتلی چند کیلو وزن کم می کردند و در چند مسابقه شرکت و در فاصله حدود یک ماه مجددا راهی قزاقستان می شدند که به همین دلیل تصمیم گرفتیم به دلیل حفظ روند آمادگی این کشتی گیران به مجارستان نرویم. ضمن اینکه در صورت صلاحدید کادر فنی سایر کشتی گیران مد نظر برای این رقابت ها در دیگر تورنمنتها حضور می‌یابند.
مرد جوانی در آلمان به دلیل انفجار سیگار الکترونیکی در دهانش به شدت مجروح شد. استعمال نیکوتین سیگار الکترونیکی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. فروش این سیگارها به نوجوانان در آلمان ممنوع شده است.
 
به گزارش دویچه وله، یک مرد ۲۰ ساله در شهر کلن آلمان به دلیل انفجار سیگار الکترونیکی در دهانش به شدت مجروح شد. او در این حادثه چند دندان خود را از دست داد و از ناحیه صورت و سر دچار جراحات شد. او پیش از این حادثه برای سیگار الکترونیکی خود چند قطعه جدید از جمله دستگاه جدید شارژ خریده بود. اما سیگار او پس از اولین پک در دهانش منفجر شد.پیشتر نیز مواردی از انفجار سیگار‌های الکترونیکی در آمریکا گزارش شده بود. چهار سال پیش مردی در فلوریدا به دلیل انفجار دستگاه شارژ سیگار الکترونیکی‌اش به شدت مجروح شد و خانه‌اش آتش گرفت.در آلمان از این پس فروش سیگارهای الکترونیکی و قلیان‌های الکترونیکی به کودکان و نوجوانان ممنوع است.مجلس این کشور (بوندس‌تاگ) لایحه‌ای تصویب کرده است که بر اساس آن قانون ممنوعیت استعمال و فروش دخانیات از این پس شامل سیگارهای الکترونیکی هم می‌شود. این ممنوعیت، سفارش از طریق پست را هم در بر می‌گیرد.سیگارها و قلیان‌های الکترونیکی بدون داشتن تنباکو، دود ایجاد می‌کنند. این دود از تبخیر مایع حاوی نیکوتین درون آنها ایجاد می‌شود که از راه تنفس راهی شش‌ها می‌شود.وزیر تغذیه در کابینه دولت آلمان تصویب این لایحه را گامی بلند در راستای حفظ سلامت و حمایت از مصرف‌کنندگان خواند.کریستین اشمیت تأکید کرد که سیگار و قلیان الکترونیکی، با یا بدون تنباکو، نباید در دسترس کودکان و نوجوانان باشد.او تأکید کرد که سیگار کشیدن بی‌ضرر نیست حتی اگر دود آن طعم آدامس یا هندوانه داشته باشد.دولت آلمان دلیل ممنوعیت فروش سیگارهای الکترونیکی به کودکان و نوجوانان را خطراتی عنوان کرد که مصرف نیکوتین درون این سیگارها برای سلامت دارد.کارشناسان معتقدند مصرف این سیگارها خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی و سرطان را افزایش می‌دهد.درمورد کودکان و نوجوانان این نیکوتین اعتیاد‌آور است و سم آن بر اعصاب در حال رشد آنها تأثیری منفی می‌گذارد.نتیجه یک تحقیق که پیش از ممنوعیت فروش سیگار و قلیان‌ الکترونیکی در آلمان انجام گرفته حاکی از آن است که در این کشور از هر پنج نوجوان در فاصله سنی ۱۲ تا ۱۷ سال یکی یک بار قلیان و از هر نوجوان در همین دوره سنی یکی یک بار سیگار الکترونیکی را امتحان کرده است.