روزی نامه ی جمهوری " انتفاضه سوم انزوای بیشتر صهیونیست‌ "

روزی نامه ی حکومتی  جمهوری اسلامی یکشنبه 11 بهمن ماه سال 1394
روزی نامه ی جمهوری  " انتفاضه سوم انزوای بیشتر صهیونیست‌ "

موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تشریح ابعاد تلاش برای مهار انتفاضه، اعتراف کرد ارتش، سازمان‌های امنیتی و حتی نیروهای ویژه این رژیم قادر به جلوگیری از عملیات مقاومتی فلسطینی‌ها نیستند و هیچ راهی غیر از صبر کردن وجود ندارد تا بلکه این موج خروشان اعتراضات به تدریج فروکش کند.
با این حال، یعلون یکبار دیگر به فهرست تهدیدات اشغالگران استناد کرد و خاطرنشان ساخت که تخریب خانه فعالان فلسطینی، بازداشت آنها، انجام عملیات ایذائی در قبال خانواده آنها و حتی قتل را مدنظر دارد و با شدت هرچه تمام‌تر به سرکوب انتفاضه می‌اندیشد ولی این روش‌ها تاکنون بی‌نتیجه بوده و نباید کسی در کوتاه مدت، منتظر مهار فلسطینی‌ها باشد. اگرچه اشغالگران در برابر انتفاضه احساس درماندگی می‌کنند لکن واقعیت اینست که رمز تداوم اعتراضات و حتی تشدید آنرا باید در عملکرد جنایتکارانه اشغالگران جستجو کرد.
شهرک سازی‌ها و حملات شرم آور شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌های مظلوم، دو عامل اصلی در شکل گیری دور جدید انتفاضه در مناطق فلسطینی است. به ویژه آنکه رفتار رسمی رژیم صهیونیستی بگونه‌ای است که بنزین بر روی آتش خشم فلسطینی‌ها می‌پاشد واحساسات هر انسان آزاده‌ای را جریحه‌دار می‌کند.
افکار عمومی فراموش نکرده است که شهرک نشینان صهیونیست در حمله به یک خانواده فلسطینی بنام «الدوابشه» در مرداد ماه گذشته «علی» نوزاد این خانواده را زنده زنده در آتش سوزاندند و پدر و مادر وی نیز که به ترتیب دچار80 و 90 درصد سوختگی شده بودند، در بیمارستان شهید شدند و این واقعه باعث به راه افتادن موج عظیمی از اعتراضات شد. رژیم صهیونیستی برای مهار اوضاع وارد عمل شد و با دستگیری «مائیر ایتبحار» شهرک‌نشین صهیونیست سعی کرد فضا را آرام کند لکن وی به حکم دادگاه تبرئه و از زندان آزاد شد.
علاوه بر این، مقامات رژیم صهیونیستی علیرغم اوج‌گیری دامنه اعتراضات فلسطینی‌ها علیه شهرک سازی‌ها اعلام کرده‌اند بدون اعتنا به اعتراضات به شهرک سازی‌ها ادامه می‌دهند و حتی ابعاد آن را توسعه خواهند داد. این سیاست ضدانسانی صهیونیست‌ها موجب اعتراض بر علیه مواضع غیرقانونی اشغالگران شده و حتی آمریکا، انگلیس و سازمان ملل نیز علیرغم سکوت معنی‌دار خود در گذشته، این بار به اشغالگران اعتراض می‌کنند که با رفتار خود باعث وخامت اوضاع و تشدید بحران شده‌اند. «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل اخیراً شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد و نسبت به عواقب آن در منطقه ابراز نگرانی نمود و «آنرا طرح‌هائی تحریک آمیز» خواند که استمرار آن به منزله خوار شمردن مردم فلسطین و جامعه جهانی است و پایبندی اسرائیل به حقوق و قوانین بین‌المللی و از جمله راهکار تشکیل دو کشور را به زیر سئوال می‌برد. بان کی مون ضمن ابراز همدردی با فلسطینی‌ها، اعتراض آنها علیه اشغال را «امری طبیعی و قابل درک» دانست. با اینکه تقریباً تمام مقامات، احزاب و رسانه‌های صهیونیستی علیه بان کی مون موضع گرفتند و مواضع اخیر وی را محکوم کردند و آنرا «حمایت از تروریسم» دانستند ولی واقعیت اینست که ناکامی و سرخوردگی صهیونیست‌ها ریشه در عملکرد خودشان دارد که این روزها گریبان آنها را گرفته است.
اگر مقامات صهیونیستی معترضند که شهرک نشینان و حتی ساکنان صهیونیست در شهرهای بزرگ هم احساس امنیت نمی‌کنند و هر لحظه نگران حمله فلسطینی‌ها هستند، همگی را باید در رفتار تحریک‌آمیز خودشان جستجو کرد. لکن خشم اخیرصهیونیست‌ها از این بابت است که اعتراضات کنونی نه فقط در غزه بلکه عمدتاً در کرانه باختری صورت می‌گیرد و صهیونیست‌ها و حامیان آنها هرگز احتمال نمی‌دادند کرانه باختری که عمدتاً تحت حاکمیت سازشکاران است، ظرفیت اعتراض و مقابله و انتقام داشته باشد. در واقع ریشه‌های خشم و سرخوردگی امروز صهیونیست‌ها در اینست که تمامی محاسباتشان غلط از آب درآمده و زبانه کشیدن آتش اعتراضات مردمی در کرانه باختری برای آنها تعجب آور است و نشان می‌دهد که نه تنها از اشغالگران، بلکه حتی از سازشکاران و طیف محمود عباس هم کاری بر نمی‌آید. نکته قابل توجه اینکه تهدیدات رژیم صهیونیستی و حتی اقدامات عملی در نسل کشی فلسطینی‌ها نیز بی‌تاثیر بوده و انتشار این قبیل اخبار باعث محکومیت و انزوای جهانی صهیونیست‌ها شده است. در چنین شرایطی حامیان رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند با اقدامات نمادین خود، بلکه به انزوای جهانی صهیونیست‌ها پایان دهند از جمله باراک اوباما در یک اقدام بی‌سابقه و کاملاً غیرمنتظره در محل سفارت رژیم صهیونیستی حاضر شد و به حمایت آشکار از اشغالگران صهیونیست پرداخت ولی با این اقدام خود نه تنها کمکی به صهیونیست‌ها نکرد بلکه بخاطر این رفتار شرم آور و غیرقابل توجیه برای سرپوش گذاشتن بر جنایات اشغالگران صهیونیست، خود نیز در معرض ملامت قرار گرفت که چرا سعی دارد جنایتکاران را مظلوم جلوه دهد و واقعیت‌های عینی و ملموس را وارونه سازد.
صهیونیست‌ها و حامیان آنها قریب یک قرن است که سعی دارند صاحبان اصلی سرزمین فلسطین را تروریست و اشغالگران را در موضع حق معرفی کنند ولی روند تحولات به آنها نشان می‌دهد که با مرور زمان هم نمی‌توانند بر جنایات شرم‌آور اشغالگران سرپوش بگذارند حتی اگر اوباما هم برای آنها خوشرقصی کند و با تمام قدرت خود پشت اشغالگران شرور بایستد و از آنها حمایت کند.