گزیده خبرهای 11 بهمن – 94 . قسمت-3

گزیده  خبرهای 11 بهمن – 94 . قسمت-3
خبر ويژه 
جشن برجام كه نگرفت /لااقل برايش كلاس بگذاريد!
آموزش و پرورش تهران ابراز اميدواري کرد «کلاس برجام» براي دوره متوسطه اجرا شود.    اداره اطلاع رساني روابط عمومي آموزش و پرورش شهر تهران در بيانيه اي، «کلاس برجام» را مکمل درس تاريخ خوانده و برجام را يکي از وقايع مهم تاريخ کشور توصيف کرد. اين اداره پس از قلمفرسايي مفصل در تجليل از برجام مي نوشت: کلاس برجام شامل 4 ساعت مطالعه و تحقيق با موضوع (برجام) با محتواي مشخص به عنوان فوق برنامه يا فعاليت هاي مکمل درس تاريخ به مدارس دوره متوسطه دوم ابلاغ مي کند و پس از تصويب شوراي مدارس اجرا خواهد شد.    يادآور مي شود پيش از اين به هنگام فرا رسيدن روز اجراي برجام از مديران مدارس خواسته شده بود تا ضمن تعطيلي کلاس ها مبادرت به برگزاري جشن برجام و سخنراني هاي ستايش آميز خطاب به دانش آموزان شود اما معلمان و دانش آموزان هيچ استقبالي از اين دعوت نکردند. همچنين برخي مديران ارشد دولتي درصدد برگزاري جشن بودند که برخي سايت ها حتي اسامي ميادين مورد نظر براي تجمع و جشن را نيز منتشر کردند اما مطلقا مورد استقبال مردم حتي در بالاترين مناطق شهر نيز قرار نگرفت. خبر ويژه 
مخالفت 10 سياستمدار دموكرات با عادي سازي روابط با ايران
اظهارات نامزد دموکرات ها درباره عادي سازي روابط با ايران مورد اعتراض جمعي از سياستمداران آمريکايي از جمله وندي شرمن قرار گرفت.    گروهي از ديپلمات هاي سابق و مقام هاي امنيت ملي آمريکا از جمله «وندي شرمن» روز سه شنبه، از راهبرد سياست خارجي «برني سندرز» نامزد دموکرات انتخابات آتي رياست جمهوري آمريکا در رابطه با عادي سازي روابط با ايران انتقاد کردند.    به گزارش «پوليتيکو»، 10 نفر از ديپلمات هاي سابق و مقام هاي امنيتي آمريکا با انتشار بيانيه اي رويکرد سندرز را در مناظره روز يکشنبه اش درباره ايران محکوم کردند.    ساندرز گفته بود در رابطه با هرگونه عادي سازي روابط با ايران همچون رويکرد کاخ سفيد در قبال کوبا برخورد خواهد کرد. در بيانيه اين گروه از ديپلمات ها و مقام هاي آمريکايي آمده است: ما به فرمانده کل قوايي نياز داريم که به خوبي از نحوه حفاظت از آمريکا و هم پيمانانش آگاه است و به حفظ منافع و ارزش هاي ما در سراسر جهان کمک مي کند. ما نگران آن هستيم که سناتور سندرز به خوبي به چنين مسائل مهمي در حوزه امنيت ملي فکر نکرده باشد که اين امر مي تواند تبعات پيچيده و دشواري براي امنيت کشور داشته باشد.    سندرز در مناظره نامزدهاي دموکرات به شبکه ان بي سي نيوز گفته بود که آمريکا بايد با جديت به سمت عادي سازي روابط با ايران گام بردارد.    «بن رودز» معاون مشاور امنيت ملي کاخ سفيد روز جمعه گفت دولت اوباما براي برقراري روابط ديپلماتيک با ايران حتي پس از اجراي کامل توافق هسته اي، تلاشي نخواهد کرد.    در بيانيه ديپلمات ها و مقام هاي آمريکايي همچنين آمده است: همه ما از حاميان پر و پا قرص ديپلماسي هسته اي با ايران هستيم. برخي از ما بخشي از توسعه سياستي بوديم که به بروز چنين ديپلماسي اي در چند سال گذشته منجر شد. ما بر اين باوريم که در شرايط منطقي، زمينه هايي براي همکاري بيشتر وجود دارد اما خواسته سناتور ساندرز براي حرکت جدي به سمت عادي سازي روابط با ايران و برقراري روابط گرم تر با اين کشور، خارج از رويکرد ديپلماتيک مسئولانه و آگاهانه آمريکا است و در صورتي که چنين رويه اي دنبال شود به شکست منجر خواهد شد و در عين حال، نگراني هايي را در بين شرکا و هم پيمانان ما بر خواهد انگيخت.    «وندي شرمن» معاون سياسي سابق وزارت خارجه آمريکا، جرمي باش رئيس دفتر سابق مدير سازمان(سيا) و وزير دفاع اين کشور، رند بييرز معاون سابق مشاور امنيت ملي اوباما، دانيل بنيامين سفير سيار سابق آمريکا، «درک ژوليت معاون سابق وزارت دفاع در امور امنيت بين الملل و تني چند از مقام هاي آمريکايي اين بيانيه را امضا کرده اند.  
      حادثه ترافيکي منجر به مرگ
    زنجان- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي استان زنجان گفت: براساس اعلام مرکز فوريت هاي پليسي مبني بر وقوع يک حادثه رانندگي در سه راهي بوئين نرسيده به آزاد راه زنجان- قزوين ماموران به محل اعزام شدند.    سرگرد علي تقي لو افزود: ماموران با حضور در محل مشاهده کردند يک دستگاه پژو 206 واژگون شده است. وي با اشاره به اينکه اين سواري داراي 5 سرنشين بود، ادامه داد: در اين حادثه يکي از سرنشينان پس از انتقال به بيمارستان فوت و بقيه مجروحان در بيمارستان تحت درمان قرار گرفتند.       
    انحراف به چپ پژو با 2 کشته
    سرويس شهرستانها: رئيس مرکز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: ساعت 15 و 45 دقيقه روز جمعه يک دستگاه خودروي پژو پارس با يک دستگاه خودروي پرايد در محور «اصفهان- نائين»، جاده هرند نرسيده به روستاي شاطور با يکديگر به صورت رخ به رخ برخورد کردند. سرهنگ غلامرضا شهرياري افزود: با کارشناسي هاي صورت گرفته مشخص شد تجاوز به چپ سواري پژو پارس علت اصلي وقوع اين حادثه بوده است. وي ادامه داد: در اثر اين سانحه هر دو راننده پژو پارس و پرايد در دم فوت کرده و 2 تن از سرنشينان پژو پارس و يک نفر از سرنشينان پرايد نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.        
    منوکسيد کربن در مجلس عروسي
    زنجان- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي شهرستان زنجان از مسموميت 66 زن در يک مراسم عروس خبر داد و گفت: عدم رعايت اصول ايمني در استفاده از وسايل گاز سوز موجب اين حادثه شد.    به گفته سرهنگ ايرج خاني پور با دريافت اين خبر ماموران انتظامي براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند.    وي افزود: 43 نفر حادثه ديدگان به بيمارستان حضرت امام حسين(ع)، هفت نفر به بيمارستان حضرت ولي عصر(عج)، 5 نفر به درمانگاه شهداي گمنام و 11 نفر به بيمارستان موسوي منتقل شدند. خاني پور ادامه داد: حال عمومي همه مصدومان رضايت بخش است.       
    برخورد اتوبوس با کاميون
    سرويس شهرستانها: رئيس پليس راه سيستان و بلوچستان گفت: عصر پنجشنبه در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک فقره تصادف فوتي در کيلومتر 175 محور زاهدان بم، بلافاصله گشت تصادفات جهت بررسي در محل حادثه حاضر شدند.    سرهنگ احمد شرافتي افزود: در اين حادثه يک دستگاه اتوبوس در حال حرکت با يک دستگاه کاميون سوخت کش که در کنار جاده متوقف بود و هيچ گونه آرم و علايم هشدار دهنده نداشت، مواجه و به سمت چپ منحرف شد و در اين لحظه با يک دستگاه کاميون حامل نفت سفيد برخوردکرد. وي ادامه داد: در اين حادثه 2 سرنشين خودرو کاميون که پدر و پسر بودند در اثر حريق خودرو جان خود را از دست دادند و 3 نفر از سرنشينان اتوبوس نيز مجروح شدند.