نگاه باز هم «نفوذ» رنگ مي بازد

نگاه 
باز هم «نفوذ» رنگ مي بازد 19 بهمن -94
حتماً نویسنده همان وکیل مدافع همکار و یادداشت روزنویس اوین نامه ی کیهان  سربازجو شریعت نداری است که نام لوکس با پسوند دکتری  ظاهر  شده است تادهان پرکن باشد و بیشترتوی چشم بزند .
نويسنده: دكتر فيروز اصلاني

عملکرد مسئولان يک نظام مي تواند تجلّي اقتدار ملي باشد و در سايه آن، ملت احساس سربلندي و عزت کند؛ اقتدار ملي در سايه عملکرد خوب، قوي و معطوف به آرمان ها از سوي مسئولان نظام در زمينه هاي سياست، فرهنگ و اقتصاد درعرصه هاي قانون گذاري، اجرا و قضا رقم مي خورد.
    
در عرصه دفاعي کشور، عملکرد قدرتمندانه، قاطعانه و به موقع مرزبانان غيور و شجاع کشور همان گونه که در رفتار اخير نيروي دريايي سپاه در برخورد با تفنگداران آمريکايي اتفاق افتاد احساس اقتدار را در ملت زنده مي کند.
    
در عرصه پيچيده ديپلماسي جهاني نيز که معرکه جنگ اراده هاست همين قاعده حاکم است. زماني که عوامل زورگو و چپاولگر استکبار جهاني با شگردهاي مختلف در صدد تحميل خواست و اراده ناحق خود بر کشورهايند برخورد هوشمندانه، مدبرانه و غيرتمندانه مسئولان دستگاه ديپلماسي کشور مي تواند با ناکامي دشمن روحيه عزت مداري و اقتدار را در ملت زنده نگاه دارد.
    
به همين نحو، در عرصه اقتصادي که دشمنان خارجي و خانگي کشور در پي چپاول و غارت منابع ملي برمي آيند، شناخت دقيق و همه جانبه و تدبير و اقدام سريع و به موقع مسئولان از نفوذ و پيشروي دشمن جلوگيري مي کند و تکيه بر سرمايه هاي فکري و مادي کشور و نگاه درون زاست که پنجه در پنجه اژدهاي چند سر سرمايه داري جهاني انداخته و از استقلال ملت در اين عرصه حراست مي کند.
    
در بُعد فرهنگي ايستادگي و مقاومت دستگاه ها و مرزبانان فکري و فرهنگي در برابر تهاجم فرهنگي و اعتقادي، اقتدارآفرين است و عزت و غرور به ملت مي بخشد؛ لذا تحقير فرهنگ اسلامي و تحميل فرهنگ بيگانه، هجوم به باورهاي اسلامي و انقلابي، از بين بردن روحيه مقاومت در برابر فرهنگ مهاجم، مرعوب سازي ملت و تزريق روحيه سازش و انفعال، زدودن باورها از دل و ذهن توده هاي مردم گام هايي است که دشمن از طرق مختلف توسط عوامل نفوذي خود برمي دارد تا اين اقتدار را بشکند و زمينه سلطه خويش را فراهم سازد.
    
به همين جهت است که رهبر معظم انقلاب مي فرمايد: «ملت زماني احساس اقتدار ملي مي کند که ببيند مسئولانش به جا و درست عمل مي کنند، درست مي انديشند و درست حرف مي زنند، از منافع او در مقابل دشمنان و گرگ ها دفاع مي کنند، براي نيازهاي او وقت صرف مي کنند، براي او دل مي سوزانند و از خودشان توانايي و کارايي نشان مي دهند
    
اقتدار ملي يا اقتدار ملت که در واقع همان اقتدار دولت است زماني حقيقي و غيرصوري است که منشا وجود آن نه اراده خارجي، که اراده توده هاي مردم باشد و ارزش ها و آرمان هاي يک ملت تعقيب و شکوفا شود. ضعف، سستي، فقدان اعتماد به نفس، وابستگي، ذلت پذيري و توسري خور بودن، موانع تحقق آرمان ها و ارزش هاي ملت و عوامل زوال اراده و اقتدار ملي اند؛ از اين رو دشمنان خارجي و خانگي انقلاب، هماره راه هاي گوناگون شکست اراده ملت را آزموده اند و با ناکامي در بسياري از آن ها، اکنون بر روي «نفوذ» سرمايه گذاري بيشتري دارند.
    
هدف اوليه «نفوذ»، اقتدار شکني، ايجاد اختلال در اراده و اقتدار ملي و در نتيجه سنگ اندازي و انحراف در مسير تحقق آرمان هاي ملت است. چه بسيار کشورها و نهضت ها که در اثر نفوذ جريان ها چه از سنخ فرصت طلبان نفوذي و چه از سوي نفوذي هاي فرصت طلب در معرض آسيب هاي جدي و انحراف و شکست قرار گرفته اند؛ تاريخ سياسي کشور ما مشحون از خيانت نفوذي هاست؛ ميرزا ابوالحسن خان ايلچي، سيدحسن تقي زاده، ميرزا سپهسالار و... اينان گاه در فرايند تصميم سازي وارد مي شوند تا با اختلال در آن، کشور را دچار مشکل سازند و مانع تصميم درست مسئولان در زمان درست شوند؛ گاه با پيشروي بيشتر، خود را به جايگاه هاي تصميم گيري رسانده تا مطلوب دشمن را اجرا و محقق کنند؛ آنها اقتدار و استحکام نظام را نشانه مي گيرند. توطئه سازمان يافته براي برکناري نيروهاي تيزبين و فداکار از جايگاه هاي کليدي و جايگزيني عوامل ضعيف النفس يا مطلوب دشمن از ديگر محورهاي تلاش اينان است که با محاصره مسئولان تصميم ساز يا تصميم گير در يک کشور اجرايي مي شود؛ ايجاد سوءظن و بدبيني در ميان مسئولان و گروه ها، تقليل يا تخريب دقت و سرعت و قاطعيت در اتخاذ تصميم و اجراي آن، تعويض ريل ها در بزنگاه ها، وارد کردن قطار نظام هاي سياسي و انقلابات به مسير دشمن خواسته شاخه هايي از اين سرمايه گذاري اند. 
    «
نفوذي ها» مي کوشند توده هاي مردم به ويژه طرفداران اصيل يک نهضت و نظام را سرگرم پروژه هاي بي خاصيت، جنجال ها و جنگ هاي زرگري و حاشيه آفريني هاي مشتبه ساز کنند، يا آن ها را به سردرگمي و بي تفاوتي و بي حساسيتي نسبت به مسائل مهم و اساسي و کلان کشور بکشانند. ايجاد غفلت از مسائل اساسي، مشغول ساختن مسئولان و نيروهاي تاثيرگذار به امور کم اهميت و جزئي و از بين بردن نگاه کلان از کارهاي ويژه نفوذي هاست. 
    
آن چه فهرست وار آمد، اهميت شناخت نفوذ، استراتژي، اهداف، ابزارها، شيوه ها، مدل ها، بسترها و عوامل آن را دوچندان مي کند. ناگفته پيداست محوري ترين عامل اقتدار ملي حضور پرشور ملت در صحنه انتخابات است که ضامن دوام و بقا و پايايي و مانايي انقلاب در حدود چهار دهه به شمار مي آيد و در اين مسير، جلوگيري از ورود نفوذي ها و «چتربازان سياسي» و به تعبير حضرت امام(ره) نااهلان، صدالبته هوشياري و قاطعيت مرزبانان نظام سياسي و مراجع نظارتي به ويژه شوراي محترم نگهبان را مي طلبد.
    
حضور آگاهانه، پرشور، همه جانبه و هميشگي ملت بيش از سي و هفت سال است که علي رغم تلاش نفوذي هاي فرصت طلب و فرصت طلبان نفوذي ارابه نظامي و تبليغاتي دشمن را زمين گير کرده، و توطئه ها را بي اثر ساخته است. نقش برآب شدن توطئه هاي متعدد و جنجال آفريني هاي آمريکا و عواملش عليه انقلاب و نظام اسلامي دليل روشن و آشکار اقتدار ملي جمهوري اسلامي است و دوام و بقاي اين اقتدار مستلزم بيعت با انقلاب و آرمان هاست. در باور ملت ما بيعت با انقلاب و خط انقلابي خميني بت شکن و خلف صالحش امام حاضر خامنه اي عزيز، بيعت با پيامبر(ص) است. اين بيعت دشمن شکن چونان هميشه در صحنه انتخابات و پاي صندوق هاي راي، موجب تقويت نظام، ماندگاري انقلاب، ناکامي دشمنان خارجي و نفوذي هاي داخلي آنان، افزايش آبروي ملت و خوشحالي مولايمان حضرت ولي عصر(عج) و زمينه سازي ظهور حضرتشان خواهد شد؛ به اذن الهي.