گزیده خبرهای 23 دی – 94 قسمت -6

گزیده خبرهای 23 دی – 94 قسمت -6

    
خبر ويژه 
فاصله گذاري اصلاح طلبان با موسوي و كروبي /پس خاتمي چه مي شود؟!
عضو فراري حلقه کيان مي گويد اصلاح طلبان بدون سر و صدا در حال فاصله گيري از موسوي و کروبي هستند در حالي که خاتمي هم با آنها در جنبش (فتنه) سبز همراهي کرده است.    مجيد محمدي در بحبوحه فتنه سبز تصريح کرده بود جنبش سبز فراتر از بحث هاي انتخاباتي يا حتي مخالفت با رهبري و نظام، دنبال معارضه با اسلام است تا جايي که بتوان شرابخواري و کشف حجاب کرد و مشکل اصلي سر راه جنبش خود اسلام است.    وي اخيراً ضمن مقاله اي در وبسايت راديو فردا نوشت: نيروهاي اصلاح طلب از اعتماد پايين به خود رنج مي برند و همين آنها را در موضع شکست قرار مي دهد.    وي درباره «فاصله گيري اصلاح طلبان از موسوي و کروبي» نوشت: حکومت در رام کردن اصلاح طلبان و پايين آوردن انتظارات آنها از خود و انتظارات جامعه از آنها بسيار موفق عمل کرده است. علي تاجرنيا عضو مجلس ششم در مصاحبه با ايسنا و درباره اعتراضات سال 88 مي گويد: «واقعيت مطلب اين است که بايد بين اصلاح طلبان و کانديداي اصلاح طلب تفکيک قائل شد؛ در واقع کانديداي اصلاح طلبان در سال 88 براي حضور در انتخابات خاتمي بود.» (ايسنا، 3 بهمن 1393) تاجرنيا در فاصله گيري از موسوي و کروبي و رهنورد و جايگزين کردن آنها با خاتمي متوجه نيست که خاتمي نيز از سران فتنه به حساب آمده و علاوه بر ممنوع الخروج بودن، صدا و تصوير و گزارش از وي در رسانه ها ممنوع است. عضو فراري حلقه کيان همچنين درباره «جدايي عاطفي از روحاني» نوشت: سعيد حجاريان مشاور خاتمي و عضو شوراي شهر اول براي جداکردن حساب اصلاح طلبان از روحاني بالاخص در آستانه انتخابات مجلس مي گويد: «روحاني چند ماه ديگر گرفتاري هاي عجيب و غريبي خواهد داشت؛ بي پولي، پروژه هاي عمراني، اخراج کارگران، ناتواني در پرداخت يارانه و حتي بخشي از حقوق ديگران... ما چاره اي جز دفاع از روحاني نداريم... شکست روحاني شکست ما نيست. او اصلاح طلب نبوده است.» (اعتماد، 24 اسفند 1393)    وي خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان از يک سو مي دانند که نمي توانند به طور مستقل و بدون نسبتي با بخشي از حکومت به صحنه انتخابات حتي پا بگذارند، چه برسد به اين که موفق شوند. اما از سوي ديگر متوجه اند که دولت روحاني کارنامه قابل توجهي در حوزه اقتصاد و جامعه و سياست و فرهنگ نداشته و نمي توان با اتکا به آن به صحنه آمد. به همين دليل است که حجاريان مي خواهد حساب اصلاح طلبان را از دولت روحاني جدا کند در عين آن که حاضر نيست از آن جدا شود (طلاق عاطفي). 
خبر ويژه 
مامور لانه جاسوسي آمريكا اولين چراغ تحريم انتخابات را روشن كرد
رئيس جمهور فراري و همکار گروهک تروريستي منافقين خواستار تحريم انتخابات شد.    ابوالحسن بني صدر ضمن مقاله اي که در رسانه هاي ضد انقلاب منتشر شد، تصريح کرد، چون راي دادن در حقيقت تصديق حاکميت است، نبايد در انتخابات شرکت کرد و بايد به تحريم انتخابات پرداخت. وي مي نويسد: فرض بگيريم که «انتخابات» به طور کامل «آزاد» باشد؛ به اين معني که هم آزادي نامزد شدن وجود داشته باشد و هم آزادي بيان و آزادي اجتماع و آزادي وسايل ارتباط جمعي و آزادي نامزد گزيني به يمن برخورداري از حق اطلاع و شفافيت انتخابات؛ با وجود همه اين ها، آيا راي دادن در چنين سيستمي جز تسليم شدن به قدرت سالب حق حاکميت و برگزيدن کارگزار براي «رهبر» معني ديگري مي دهد؟    وي ادعا کرد: انتخابات در ايران آزاد نيست چون تحت نظارت شوراي نگهبان قرار دارد.    يادآور مي شود ابوالحسن بني صدر با اسم رمز SDLURE در استخدام رسمي لانه جاسوسي آمريکا قرار داشت که با تسخير لانه جاسوسي بخشي از اسناد خيانت و وطن فروشي وي لو رفت. وي پس از رياست جمهوري ارتباطات وسيعي با گروهک تروريستي منافقين برقرار کرد و حتي دختر خود را به عقد مسعود رجوي سرکرده اين گروهک درآورد اما در پي سلب اعتماد نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي و راي به عدم کفايت وي، بني صدر با پوشش و ظاهر زنانه از کشور گريخت.    
     پلمب کارگاه توليد شامپوي تقلبي
    ورامين- خبرگزاري صدا و سيما: فرمانده نيروي انتظامي ويژه شرق استان تهران گفت: يک واحد توليدي غيرمجاز که شامپوي تقلبي و غيربهداشتي با برندهاي معروف خارجي توليد مي کرد در ورامين شناسايي و پلمب شد.    سرهنگ عبدالرضا ناظري افزود: 3 نفر از افراد سودجو که اين واحد توليدي غيرمجاز و تقلبي را داير کرده بودند با استفاده از مواد اوليه نامرغوب و به صورت غيراستاندارد شامپوي تقلبي توليد مي کردند. وي ادامه داد: در هنگام شناسايي اين واحد توليدي بيش از 7 هزار و 820 قوطي شامپوي پرمصرف خارجي آماده عرضه به بازار مصرف بود که همه آنها کشف و ضبط شد.        
     سرقت خودروهاي لوکس
    سمنان- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي استان سمنان از انهدام يک باند سرقت خودروهاي لوکس و مدل بالاو کشف 40 ميليارد ريال اموال سرقتي خبر داد و گفت: کارآگاهان پليس آگاهي شاهرود سرکرده و 5 عضو اين باند را دستگير کردند.    سرهنگ روح الامين قاسمي افزود: اين باند 6 نفره سرقت که از کرج به استان سمنان آمده بودند دامغان را به عنوان محل اختفاي خود انتخاب کرده و در سطح شاهرود دست به سرقت مي زدند. وي از کشف 12 فقره انواع سرقت در اين پرونده خبر داد و يادآور شد: ارزش اموال کشف شده افزون بر 40 ميليارد ريال است.     
رويترز: قيمت نفت به 10 دلار مي رسد
خبرگزاري رويتر پيش بيني کرد قيمت نفت در آينده به 10 دلار در هر بشکه مي رسد.    به گزارش ايسنا به نقل از رويترز، موسسه استاندارد چارتر که تاکنون بدبينانه ترين نظر را درباره بازار نفت داشته اعلام کرد که قيمت ها احتمالابه 10 دلار در هر بشکه سقوط خواهد کرد.    اين بانک خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه در حال حاضر هيچ رابطه پايه اي براي هدايت بازار به سمت تعادل ديده نمي شود، قيمت ها تقريبا به طور کلي به وسيله جريانات مالي حاصل از نوسانات در ديگر دارايي ها همچون دلار آمريکا و بازارهاي سهام تعيين مي شود.    اين بانک افزود: ما فکر مي کنيم قيمت ها تا 10 دلار در هر بشکه پايين خواهد آمد.    تحليلگران موسسه هاي بارکلي، مک کواري، بانک آمريکايي مرلين لينچ، استاندارد چارتر و سوشيت جنرال همگي پيش بيني خود در زمينه قيمت نفت در سال 2016 را تنزل داده اند.    بانک بارکلي اعلام کرد وخامت قابل توجه در پايه هاي بازار نفت در اوايل 2016 ما را متقاعد کرده که تغييرات کاهشي بزرگي را در پيش بيني هاي خود در خصوص قيمت نفت در سال 2016 ايجاد کنيم.    گفتني است برداشت و استخراج هر بشکه نفت بين 7 تا 10 دلار هزينه در بردارد بنابراين معلوم نيست آيا با افت قيمت نفت به 10 دلار صلاح هست بازهم وزارت نفت ايران بر فروش بيشتر نفت خام اصرار کند.
بلاتكليفي 45000 كارمند قرارداد موقت در وزارت نفت
جمعي از کارمندان قرارداد موقت وزارت نفت در نامه اي به کيهان از بلاتکليفي و سرگرداني خود انتقاد کردند.    در نامه اين کارمندان آمده است: ما 45 هزار نفر از کارکنان قرارداد مدت موقت وزارت نفت هستيم که هر کداممان داراي 10 الي 20 سال سابقه کار و با مدارک تحصيلي ديپلم تا فوق ليسانس مي باشيم. ما در دولت گذشته که در سال 91 به دليل داشتن سوابق کار بالاي 10 سال از نيروي تحت پوشش پيمانکار به نيروي قرارداد مدت موقت تبديل وضعيت شديم و با خود وزارت نفت قرارداد بستيم. اما با تغيير دولت بعد از گذشت حدود 4 سال همچنان بلاتکليف و سرگردان هستيم.    در ادامه اين نامه آمده است: به دليل عدم رسيدگي به وضعيت اسفبار ما کارمندان قراردادمدت موقت همگي نااميد و سرخورده شده ايم و مشکلات عديده روحي و رواني براي خانواده هاي ما کارکنان در شرکت هاي تابعه وزارت نفت ايجاد شده است و متاسفانه هيچ کسي پاسخگو نيست و هيچ گونه توجهي به وضعيت ما نمي شود.    وزير نفت جناب آقاي زنگنه معتقد است اين نيروها با مصوبه دولت دهم به بدنه نفت اضافه شدند در حالي که حقيقت امر اين چنين نيست زيرا که ما از قبل و در زمان وزارت ايشان در دولت هاي هفتم و هشتم و به منظور رفع کمبود نيروي مورد نياز واحدهاي عملياتي جذب شديم.